Περίπου ένα χρόνο μετά την υπογραφή της σύμβασης για την κατασκευή 3+1 φρεγατών και ενώ η «μάχη» για την προμήθεια κορβετών φουντώνει οι Γάλλοι του Ομίλου Naval αποκτούν πλέον μία σταθερή βάση στην Ελλάδα συστήνοντας ελληνική θυγατρική.

Η επωνυμία της θυγατρικής, που συστήθηκε μέσω της Υπηρεσίας μίας στάσης στο ΓΕΜΗ στις 28 Μαρτίου με έδρα την Αθήνα, είναι Naval Group Hellas Μονοπρόσωπη ΑΕ». Ως μοναδικός της εταίρος εμφανίζεται η Naval Group ενώ τα πρόσωπα που αποτελούν το ΔΣ είναι ο κ. Stephan Fremont, Αντιπρόεδρος της Naval Group, που εμφανίζεται ως Πρόεδρος της ελληνικής θυγατρικής, ο κ. Christophe Riboulleau, Αντιπρόεδρος Οικονομικών της Naval Group, ως μέλος του ΔΣ της θυγατρικής, όπως και ο κ. Massi Begous, ανώτερος Αντιπρόεδρος Διακυβέρνησης της Naval Group.

Το μετοχικό κεφάλαιο της εταιρείας είναι 25.000 ευρώ το οποίο διαιρείται σε 25.000 μετοχές με ονομαστική τιμή κάθε μία 1 ευρώ.

Ως σκοπός της εταιρείας, η οποία ορίστηκε να έχει διάρκεια 99 έτη, είναι: Ναυπήγηση πλοίων και πλωτών κατασκευών, υπηρεσίες διάλυσης πλοίων, υπηρεσίες επιθεώρησης και άλλων δοκιμών πλοίων, υπηρεσίες επισκευής και συντήρησης πλοίων και σκαφών, υπηρεσίες επισκευής κινητήρων και στροβιλων πλοίων, υπηρεσίες έρευνας στην ναυπηγική και αεροναυπηγική, υπηρεσίες εταιρειών χαρτοφυλακίου (Holding), υπηρεσίες μελετών και επιβλέψεων ναυπηγού μηχανικού, υπηρεσίες μελετών μηχανολόγου μηχανικού γενικά, υπηρεσίες μετατροπής, ανακατασκευής και εξοπλισμού πλοίων, πλωτών εξεδρών και κατασκευών – Εργασίες υπεργολαβίας στο πλαίσιο της κατασκευής πλοίων και πλωτών κατασκευών, άλλες υπηρεσίες έρευνας και πειραματικής ανάπτυξης στη μηχανική και την τεχνολογία, εκτός της βιοτεχνολογίας, υπηρεσίες μεταφοράς με διαχείριση της αλυσίδας εφοδιασμού (logistics)

Πρόθεση των Γάλλων της Naval Group μέσω της σύστασης της θυγατρικής είναι η ενίσχυση του αποτυπώματος που έχουν στην Ελλάδα μακροπρόθεσμα. Στο πλαίσιο αυτό μάλιστα υπόσχονται σημαντικές επενδύσεις αλλά και προοδευτική αύξηση του ελληνικού προσωπικού της με βάση την εκπαίδευση, τη μεταφορά τεχνολογίας και τεχνογνωσίας. Μάλιστα ο γαλλικός Όμιλος είχε αναφέρει παλαιότερα πως θα μπορούσε να δημιουργήσει ως 100 θέσεις εργασίας στην Ελλάδα.

Προς το παρόν έχουν κινηθεί στην κατεύθυνση συγκρότησης ενός μεγάλου οικοσυστήματος στην Ελλάδα με τη συμμετοχή πάνω από 50 ελληνικών εταιρειών, που έχουν ήδη ενταχθεί στην εφοδιαστική αλυσίδα του γαλλικού Ομίλου ώστε να συνεισφέρουν στο πρόγραμμα φρεγατών FDI του γαλλικού αλλά και του ελληνικού Ναυτικού καθώς και σε άλλα προγράμματα του ομίλου.

Σημειωτέον πως ήδη έχει ξεκινήσει η συναρμολόγηση της πρώτης Belharra για το ελληνικό πολεμικό ναυτικό στο ναυπηγείο της εταιρείας στο Lorient.

Περισσότερες επενδύσεις μέσω τοπικών συνεργασιών και μεταφορά τεχνογνωσίας υπόσχονται επίσης με την πρόταση τους για το μελλοντικό πρόγραμμα ναυπήγησης κορβετών του Πολεμικού Ναυτικού. Υπενθυμίζεται πως η πρόταση τους αφορά σε τέσσερις κορβέτες Gowind, με τις τρεις να ναυπηγούνται στην Ελλάδα και την πρώτη να παραδίδεται σε 3 χρόνια. Στην πρόταση περιλαμβάνεται ελληνική συμμετοχή στο 30% της αξίας της σύμβασης και προστιθέμενη αξία με πρόβλεψη για εκατοντάδες θέσεις εργασίας μακροχρόνια.

Βέβαια για το πρόγραμμα των κορβετών έχουν να αντιμετωπίσουν το σημαντικό ανταγωνισμό των Ιταλών της Fincantieri που επίσης υπόσχονται ναυπήγηση των τριών εκ των τεσσάρων κορβετών σε ελληνικό ναυπηγείο.

Διαβάστε ακόμη:

Τι πρέπει να ξέρουν όσοι νοικιάσουν ακίνητο μέσω πλατφόρμας Airbnb – Ο «οκτάλογος» της εφορίας

Δημοσιονομικός «χώρος» έως 1 δισ. κάθε χρόνο για παροχές αν εξασφαλισθεί η επενδυτική βαθμίδα

Η περίπτωση Ραγκούση, ο γάμος Στασινόπουλου-Καντώνια, ο έφεδρος Τσαμάζ και οι νέοι στόχοι της Intrakat