Μεγάλη ποικιλία χαρακτηρίζει τους ηλεκτρονικούς πλειστηριασμούς που είναι προγραμματισμένοι να διενεργηθούν αύριο Τετάρτη, 14 Δεκεμβρίου.

Έτσι ανάμεσα στα 1.000 περίπου σφυριά που αναμένεται να χτυπήσουν, ξεχωρίζουν μια 4όροφη πολυτελής μεζονέτα στη Βουλιαγμένη, λίγα μέτρα από το κύμα, ένας οίκος νυφικών στη Θεσσαλονίκη, αλλά και ένα καράβι της ακτοπλοΐας με… μεγάλη ιστορία.

Το φιλέτο της Βουλιαγμένης

Αρχής γενομένης από το παραλιακό ακίνητο, η τιμή πρώτης προσφοράς έχει οριστεί στα 6.108.000 ευρώ και αφορά πολυτελή μεζονέτα που αποτελείται από 4 ορόφους στη θέση «Άγιος Νικόλαος» της Βουλιαγμένης, μια περιοχή που, σύμφωνα με την έκθεση εκτίμησης, τις τελευταίες δεκαετίες έχει εξελιχθεί στην ακριβότερη περιοχή των νοτίων προαστίων της Αττικής για αγορά κατοικίας και σε μία από τις ακριβότερες της Ευρώπης.

Η συγκεκριμένη οριζόντια ιδιοκτησία είναι κτισμένη επί ενιαίου αυτοτελούς άρτιου και οικοδομήσιμου οικοπέδου, 1.182,18 τ.μ., το οποίο προέκυψε από την συνένωση δύο όμορων οικοπέδων και αποτελείται από υπόγειο, ισόγειο, πρώτο όροφο, δεύτερο όροφο και δώμα με κεραμοσκεπή, συνολικής επιφάνειας 336,35 τ.μ., ενώ απέχει λίγα μέτρα από τη θάλασσα.

Το υπόγειο περιλαμβάνει την κλίμακα ανόδου στους υπερκείμενους ορόφους της κατοικίας, το μηχανοστάσιο του ανελκυστήρα, τον χώρο λεβητοστασίου κεντρικής θέρμανσης, επιμέρους χώρους αποθηκών, λινοθήκη, διάδρομο και γκαράζ με τον διάδρομο εισόδου και εξόδου των αυτοκινήτων ενώ έχει συνολική επιφάνεια 91,98 τ.μ.

Το ισόγειο περιλαμβάνει την είσοδο της κατοικίας, την κλίμακα ανόδου και καθόδου στους ορόφους, το φρεάτιο του ανελκυστήρα, λίβινγκ ρουμ με χώρο φαγητού, κουζίνα, βεστιάριο, γραφείο, διάδρομο και ημιυπαίθριους χώρους προς τα ακάλυπτα τμήματα του οικοπέδου ενώ έχει επιφάνεια 106,01τ.μ.

Ο πρώτος όροφος περιλαμβάνει δύο κοιτώνες, δύο λουτρά, διάδρομο, dressing και δύο ημιυπαίθριους χώρους ενώ έχει επιφάνεια 89,39 τ.μ.

Ο δεύτερος όροφος περιλαμβάνει έναν κοιτώνα, λουτρό, διάδρομο, έναν ημιυπαίθριο χώρο και έναν υπαίθριο χώρο ενώ έχει επιφάνεια 48,97 τ.μ.

Στην κατοικία αυτή ανήκει κατά δικαίωμα αποκλειστικής χρήσης τμήμα του όλου οικοπέδου συνολικής επιφάνειας 352 τ.μ., το οποίο περιλαμβάνει χώρο πρασίνου και μία πισίνα 32 τ.μ.

Επισπεύδουσα στον πλειστηριασμό είναι η κυπριακή εταιρεία “Alwick Limited” που εκπροσωπείται από την “Alwick Hellas” και το ποσό της απαίτησης ανέρχεται σε 788.853,51 ευρώ.

«Εκτόπισε» και την Ηρώδου Αττικού

Σύμφωνα με την έκθεση εκτίμησης, τα σχέδια και τα έργα ανάπτυξης που βρίσκονται σε εξέλιξη στο νότιο μέτωπο της Αττικής, το ενδιαφέρον ξένων αγοραστών προκειμένου να αποκτήσουν ένα ακίνητο που θα τους αποδώσει επενδυτικά και η μετατροπή πολλών ακινήτων σε νέου τύπου ενοικιαζόμενα διαμερίσματα ή μονοκατοικίες έχουν οδηγήσει τις τιμές πώλησης κατοικιών στα ύψη. Μάλιστα στα παλαιά ακίνητα που βρίσκονται σε σημεία όπου για πολλά χρόνια δεν έχει γίνει κάποια νέα κατασκευή, η Βουλιαγμένη (στον Λαιμό) διατηρεί τα σκήπτρα των υψηλότερων τιμών.

Έτσι, όπως τονίζεται χαρακτηριστικά, για χρόνια η ακριβότερη περιοχή του λεκανοπεδίου ήταν η Ηρώδου Αττικού, πλέον όμως θα είναι ο Λαιμός στη Βουλιαγμένη, ενώ τα ακίνητα αυτού του είδους βρίσκονται πλέον στις πρώτες επιλογές των ενδιαφερομένων, καθώς τις αποδόσεις που προσφέρουν θα τις ζήλευαν και οι πιο φιλόδοξοι επενδυτές. Γενικότερα στην Αττική, στα παλαιά ακίνητα μέσα σε ένα έτος σημειώθηκε αύξηση τιμών 6,9%, ενώ στα νέα ακίνητα είχαμε ακόμα μεγαλύτερη αύξηση, της τάξεως του 10,7%.

Σύμφωνα με νεότερες πληροφορίες, ο πλειστηριασμός για το συγκεκριμένο ακίνητο στη Βουλιαγμένη τέθηκε σήμερα, Τρίτη 13 Δεκεμβρίου, σε αναστολή.

Ο οίκος νυφικών και οι μεζονέτες

Ένας ιδιαίτερος πλειστηριασμός που έχει προγραμματιστεί για αύριο αφορά οίκο νυφικών στη Θεσσαλονίκη, με ιστορία σχεδόν μισού αιώνα, καθώς ξεκίνησε τη δραστηριότητά του το 1974.

Το αρχικό σφυρί σε βάρος της Βιοτεχνικής και Εμπορικής Εταιρείας Νυφικών Γιούλη Α.Ε. ήταν να χτυπήσει στις 19 Οκτωβρίου, με τιμή εκκίνησης 915.000 ευρώ. Μεσολάβησε ανακοπή την οποία το δικαστήριο έκανε εν μέρει δεκτή αυξάνοντας την τιμή εκκίνησης στα 1,1 εκατ. ευρώ.
Στον πλειστηριασμό, με επισπεύδουσα την Intrum, βγαίνει ένα αγροτεμάχιο, στην κτηματική περιοχή Καρδίας, της Δημοτικής Ενότητας Μίκρας, του Δήμου Θέρμης, στη θέση «Κάμπος», συνολικού εμβαδού, 6.600 τ.μ.

Επί του αγροτεμαχίου έχει ανεγερθεί ισόγειο βιοτεχνικό κτίριο. Σύμφωνα με τα στοιχεία της έκθεσης εκτίμησης φαίνεται ότι υπάρχουν ισόγειο κτίριο συνολικού εμβαδού 1.904 τ.μ. περίπου, εκ των οποίων 1.602,16 τ.μ.με χρήση βιοτεχνική και τμήμα 301,84 τ.μ. με χρήση οικίας, μαζί με επέκταση του τμήματος αυτού κατά ύψος κατά εμβαδό 301,84 τ.μ. Δηλαδή, στη δυτική πλευρά του κτιρίου φαίνεται ότι υφίστανται τρείς διώροφες κατοικίες-μεζονέτες. Επίσης στον ακάλυπτο χώρο διαπιστώθηκε η ύπαρξη δύο βοηθητικών κτιρίων εμβαδού 30 τ.μ. περίπου έκαστο. Το βιοτεχνικό κτίριο είναι μεταλλικής κατασκευής με μεταλλικό σκελετό και βάση από σκυρόδεμα. Το αγροτεμάχιο διαθέτει περίφραξη από τοιχίο από οπλισμένο σκυρόδεμα με μεταλλικά κιγκλιδώματα. Ο ακάλυπτος χώρος είναι πλήρως διαμορφωμένος, ασφαλτοστρωμένος σε επιφάνεια 4.000 τ.μ. και η επιφάνεια των παρτεριών, που είναι φυτεμένα με ποικιλία δέντρων και με αυτόματη άρδευση, είναι 675 τ.μ. Ο εμπρόσθιος ακάλυπτος χώρος είναι διαμορφωμένος σε χώρο στάθμευσης και κίνησης οχημάτων.

Σύμφωνα με τα αναφερόμενα στη δικαστική απόφαση, στο ισόγειο συνολικού εμβαδού 1.904 τ.μ., στο εμπρόσθιο τμήμα του, επιφάνειας 870 τ.μ. περίπου, βρίσκεται ο χώρος υποδοχής, τα γραφεία διοίκησης και ο χώρος δειγματισμού – πασαρέλας, με πολύ καλή ποιότητα κατασκευής, με επενδύσεις δαπέδων με πλακίδια πορσελάνης, διαμόρφωση ψευδοροφών για την ενσωμάτωση φωτισμού και του δικτύου θέρμανσης, κλιματισμού – αερισμού, ενώ στο δεύτερο τμήμα του, επιφάνειας περίπου 850 τ.μ., βρίσκεται το τμήμα παραγωγής με οργανωμένες θέσεις εργασίας και μηχανημάτων, με καλή κατασκευή, βιομηχανικό δάπεδο, θέρμανση – κλιματισμό, και διαμορφωμένη αποθήκη πρώτων υλών, αίθουσες προσωπικού, κουζίνα και χώρους υγιεινής.

Το τελευταίο τμήμα του ισογείου επιφάνειας περίπου 300 τ.μ., που στην οικοδομική άδεια χαρακτηρίζεται αποθηκευτικός χώρος, με την κατασκευή παταριού ίσης επιφάνειας, έχει αυθαίρετα μετατραπεί σε τρεις όμοιες διώροφες κατοικίες – μεζονέτες, εμβαδού 200 τ.μ. εκάστη, αποτελούμενες από ισόγειο με καθιστικό, κουζίνα και λουτρό και όροφο με δύο μεγάλα υπνοδωμάτια με λουτρά και βεστιάρια, με εγκατάσταση καλοριφέρ και δύο τζάκια, πολύ καλής κατασκευής. Επίσης στο πίσω μέρος του γηπέδου κατασκευάστηκαν καθ’ υπέρβαση της οικοδομικής άδειας χώροι αποθήκευσης – λεβητοστασίου των κατοικιών και χώρος κουζίνας – μπάρμπεκιου με επιφάνεια περίπου 120 τ.μ.

Με βάση έκθεση εκτίμησης που προσκόμισε η οφειλέτιδα εταιρεία, η εμπορική αξία του ακινήτου είναι 1,7 εκατ. ευρώ, ωστόσο το δικαστήριο έκρινε ότι ανέρχεται σε 1,1 εκατ. ευρώ «λαμβανομένου υπόψη του κόστους τακτοποίησης των πολεοδομικών αυθαιρεσιών, το οποίο από κανέναν από τους εκτιμητές δεν υπολογίζεται, αλλά και της αστάθειας του υφιστάμενου οικονομικού περιβάλλοντος και της αγοράς των ακινήτων ειδικότερα», σημειώνοντας ότι το ένδικο ακίνητο απευθύνεται σε περιορισμένη κατηγορία ενδιαφερομένων αγοραστών.

Ξανά στα «νερά» των πλειστηριασμών το “Olympus”

Αύριο, όμως, κληρώνει και για το πλοίο “Olympus” το οποίο για μια ακόμη φορά πλέει στα «νερά» των πλειστηριασμών. Το συγκεκριμένο πλοίο διαθέτει πλούσια ιστορία. Ναυπηγήθηκε το 1976 από την “Kawasaki Shipbuilding Corporation KOBE” στην Ιαπωνία. Έχει μήκος 133,34 μέτρα, πλάτος 23,50 μέτρα και ύψος 13 μέτρα, ενώ είναι εφοδιασμένο με δύο μηχανές Internal Combustion Engines ισχύος 12531 KW.

Το πλοίο διαθέτει τα απαραίτητα για τον πλου όργανα καθώς και τσιμινιέρα, μάνικες πυρόσβεσης, σχοινιά πρόσδεσης και έλξης, ένα βαρούλκο καταπέλτη ηλεκτρικό, 25 σωστικά βαρελάκια, 4 λέμβους διάσωσης χωρητικότητας 200 ατόμων περίπου εκάστη, 8 σωσίβιες κουλούρες, βαρούλκο άγκυρας και δύο άγκυρες, 3 ηλεκτρογεννήτριες και μία ηλεκτρογεννήτρια έκτακτης ανάγκης.

Επίσης διαθέτει 80 καμπίνες επιβατών και 30 καμπίνες πληρώματος καθώς και δύο γκαράζ αυτοκινήτων χωρητικότητας 140 ΙΧ αυτοκινήτων και 50 φορτηγών.
Το αρχικό του όνομα ήταν «Okudogo 3» και μέχρι τον Ιούνιο του 1998 ταξίδευε σε διάφορες γραμμές της Ιαπωνίας. Στη συνέχεια αγοράστηκε από την Med Link Lines, μετονομάστηκε σε «Maria G» και μεταφέρθηκε στο Πέραμα για τις απαραίτητες μετασκευές, ενώ μετά δρομολογήθηκε στη γραμμή Πάτρα-Ηγουμενίτσα-Brindisi. Την Άνοιξη του 2004 αγοράστηκε από την Endavor Lines, μετονομάστηκε σε «Έλλη Τ.» και ναυλώθηκε στη Maritime Way για 2 έτη, συνεχίζοντας τα δρομολόγια του στην γραμμή του Brindisi. Με την ολοκλήρωση της ναύλωσης το Μάιο του 2006, ταξίδεψε μέχρι την Tuzla της Τουρκίας, πραγματοποιώντας εργασίες μετασκευής στους εσωτερικούς χώρους του και επιστρέφοντας στο ιδιοκτησιακό καθεστώς της Endavor Lines συνέχισε τα δρομολόγια στη γραμμή του Brindisi, αλλά επιπλέον και για τα λιμάνια της Σάμης και της Κέρκυρας.

Το πλοίο από τα τέλη του 2011 μέχρι και το καλοκαίρι του 2012 βγήκε εκτός δρομολογίων, παραμένοντας ανενεργό αρχικά στο παλιό λιμάνι της Πάτρας κι έπειτα στο Νέο Μόλο Δραπετσώνας.

Το καλοκαίρι του 2012 αγοράστηκε από την Cretan Ferries και δρομολογήθηκε στη γραμμή Πειραιάς-Ρέθυμνο, παραμένοντας σε αυτή μέχρι τις 23/9/2012 οπότε και παροπλίστηκε για ακόμη μία φορά, λόγω μηχανικής βλάβης. Τον Ιούνιο του 2018 αγοράστηκε σε πλειστηριασμό από την Sea Speed Ferries, η οποία ξεκίνησε άμεσα εργασίες επισκευής προκειμένου να το επαναφέρει στην ενεργό δράση με το νέο του όνομα «Olympus», δρομολογώντας το στη γραμμή Πειραιάς-Μήλος-Σαντορίνη-Ρέθυμνο.

Ωστόσο στο νέο «παρθενικό» του ταξίδι υπήρξε μια μικρή πρόσκρουση στο λιμάνι της Σαντορίνης, με συνέπεια η εταιρεία να το αποσύρει προσωρινά. Μετά τις απαραίτητες επισκευές, το πλοίο δρομολογήθηκε ξανά από τον Δεκέμβριο του 2019 πιάνοντας χωρίς προβλήματα στο λιμάνι του Ρεθύμνου.

Τον Ιούνιο του 2020 το «Olympus» προσέκρουσε στο λιμάνι του Ρεθύμνου λόγω των έντονων ανέμων κατά τη διαδικασία χειρισμών πρόσδεσης χωρίς ωστόσο να υπάρξει κάποιος τραυματισμός ή θαλάσσια ρύπανση.

Πώς κατέληξε στο σφυρί

Στις 22 Δεκεμβρίου 2021 αναρτήθηκε ο πλειστηριασμός σε βάρος της Sea Speed Lines με επισπεύδουσα την εταιρεία πετρελαιοειδών Revoil. Το ποσό της οφειλής για το οποίο επιβλήθηκε η κατάσχεση ήταν 132.790,34 ευρώ «πλέον τόκων και εξόδων και μέχρις ολοσχερούς εξοφλήσεως», όπως αναφέρεται στη σχετική έκθεση.
Στα «βάρη» του περιλαμβανόταν, όμως και υποθήκη σε «άνω των 100 μετοχών» υπέρ της εταιρείας Sekavin S.A εγγραφείσα στις 30 Σεπτεμβρίου 2020, καθώς και η αναγκαστική κατάσχεση από τη Revoil που καταχωρήθηκε στις 14 Δεκεμβρίου 2021.
Στις 11 και 12 Ιανουαρίου 2022, ωστόσο, υπήρξαν δύο ανακοπές και συγκεκριμένα η πρώτη της Sea Speed Lines κατά της επισπεύδουσας Revoil και η δεύτερη της Sekavin S.A., με κοινό αίτημα τη διόρθωση της κατασχετήριας έκθεσης ως προς την τιμή εκτίμησης της αξίας του πλοίου.

Το Μονομελές Πρωτοδικείο Πειραιά στις 17 Ιανουαρίου 2022 αποφάσισε τον επταπλασιασμό, σχεδόν, της εκτιμώμενης αξίας, από τις 600.000 ευρώ στα 4 εκατ. ευρώ, και την αντίστοιχη αύξηση της τιμής πρώτης προσφοράς από τις 400.000 ευρώ στα 2,66 εκατ. ευρώ (στα 2/3 της τιμής εκτίμησης). Παράλληλα, ο πλειστηριασμός μετατέθηκε από τις 26 Ιανουαρίου για τις 23 Φεβρουαρίου 2022, αλλά ανεστάλη.

Το πλοίο όμως πήρε ξανά το δρόμο του πλειστηριασμού για τις 12 Οκτωβρίου, με επισπεύδουσα αυτή τη φορά την Sekavin και με τιμή εκκίνησης 1,35 εκατ. ευρώ. Το σφυρί και πάλι ανεστάλη και κατόπιν ανακοπής της Sea Speed Lines, στις 6 Οκτωβρίου 2022 το Μονομελές Πρωτοδικείο Πειραιά έκρινε ότι η αξία του ανέρχεται σε 4.050 εκατ. δολ., ορίζοντας την τιμή εκκίνησης για το νέο πλειστηριασμό που έγινε στις 9 Νοεμβρίου, αλλά ματαιώθηκε ελλείψει πλειοδοτών, στα 2,7 εκατ. δολ. (2,75 εκατ. ευρώ).

Μένει να φανεί εάν στον αυριανό πλειστηριασμό που γίνεται με την ίδια τιμή εκκίνησης θα υπάρξουν ενδιαφερόμενοι…

Διαβάστε ακόμη  

Δεσμεύεται η περιουσία της Εύας Καϊλή στην Ελλάδα  

ΔΕΗ: Επιστολή τελεσίγραφο στις ενεργοβόρες βιομηχανίες για νέες ταρίφες από αρχές του έτους 

 Η ΕΕ κοντά στη συμφωνία – ορόσημο για επιβολή φόρου στον άνθρακα