Μέχρι πριν από την εισβολή της Ρωσίας στην Ουκρανία όλα πήγαιναν περίφημα για τη Renault.

Εδώ και μερικούς μήνες ωστόσο η γαλλική εταιρεία ψάχνει τρόπο να αφήσει τις δραστηριότητές της σε ρωσικό έδαφος.

Εάν έλεγε κάποιος πριν από ένα εξάμηνο στους ανθρώπους της Renault οτιδήποτε αρνητικό για την επένδυση τους στην AvtoVAZ, θα τον περνούσαν για τρελό.

Οι Γάλλοι το 2008 αγόρασαν το 25% της ρωσικής αυτοκινητοβιομηχανίας έναντι ενός εκατομμυρίου δολαρίων και σταδιακά κατάφερναν να αποκτήσουν το πλειοψηφικό πακέτο.

Πέρσι το 10% των κερδών της Renault προήλθε από τη ρωσική αγορά, αριθμός που λέει πολλά για τη σημασία της γαλλικής εταιρείας, ενώ η Lada τα πηγαίνει εξαιρετικά υπό την αιγίδα της AvtoVAZ και συνεπώς της Renault.

Η εισβολή όμως των Ρώσων και οι κυρώσεις της Δύσης έναντι αυτών άλλαξαν άρδην τα δεδομένα.

Η Renault, που κατέχει εργοστάσιο στη Μόσχα και παράγει τρία μοντέλα βασιζόμενα στην πλατφόρμα του Dacia Duster, δεν μπορεί να δραστηριοποιηθεί πλέον και καλείται να βρει λύση για χιλιάδες εργαζόμενους που δεν έχουν πλέον αντικείμενο εργασίας.

Εδώ και καιρό προσπαθεί να αποβάλει από πάνω της η γαλλική εταιρεία την ιδιοκτησία της AvtoVAZ και φαίνεται κατά πάσα πιθανότητα ότι βρίσκει μία ουσιαστική λύση.

Αυτό βέβαια δεν επιβεβαιώνεται επίσημα από τη Renault, αλλά σύμφωνα με τον Ρώσο υπουργό Εμπορίου είναι έτοιμη να μεταβιβάσει το ποσοστό της στο ρωσικό επιστημονικό ινστιτούτο αυτοκινήτων και κινητήρων, έναντι του συμβολικού ποσού του ενός ρουβλίου.

Το καλό για τη Renault είναι ότι θα μπορεί να ανακτήσει την πλήρη κυριότητα της AvtoVAZ μέσα στην επόμενη εξαετία εφόσον το επιθυμεί και εφόσον δηλαδή έχουν ξεπεραστεί τα πολιτικά προβλήματα που επικρατούν αυτή τη στιγμή.

Οι Γάλλοι πάντως, χωρίς τις δραστηριότητες στη Ρωσία, θα πρέπει να ανακτήσουν μεγάλο μερίδιο της ρευστότητας και της κερδοφορίας τους στο προσεχές διάστημα, επομένως όπως θα θέλαμε όλοι, έτσι και αυτοί εύχονται να λυθεί άμεσα το σκηνικό του πολέμου που επικρατεί.

Διαβάστε ακόμη:

Goldman Sachs: Έρχεται νέα αύξηση 50 μονάδων βάσης από τη Fed τον Ιούλιο

Ζελένσκι: Ξεκίνησε εκστρατεία χρηματοδότησης – Πώς θα ανοικοδομηθεί η Ουκρανία με ένα κλικ

Στο e-σφυρί τα ακίνητα από δάνεια που «ξανασκάνε» – Θηλιά για τους οφειλέτες πληθωρισμός και κόστος ενέργειας