Απέρριψε η Αττικό Μετρό τις διεκδικήσεις του Άκτωρα για την κύρια γραμμή του μετρό Θεσσαλονίκης και τις επεκτάσεις προς Καλαμαριά, εγκρίνοντας τις προηγούμενες μέρες συνολικά 13,5 εκατ. ευρώ. Η κοινοπραξία του έργου είχε υποβάλλει στην Αττικό Μετρό από την Άνοιξη διαδοχικά αιτήματα αποζημίωσης διεκδικώντας συνολικά για την κύρια γραμμή και την Καλαμαριά πάνω από 100 εκατ. ευρώ.

Ειδικότερα, για το βασικό έργο, ο ανάδοχος από τον περασμένο Μάρτιο είχε υποβάλλει αίτημα αποζημίωσης ζητώντας αρχικά 38,2 εκατομμύρια ευρώ, επικαλούμενος την ζημία που έχει υποστεί από τις καθυστερήσεις στην ολοκλήρωση του έργου και την έγκριση μελετών με ευθύνη και υπαιτιότητα της  Αττικό Μετρό κυρίως σε ότι αφορά το σταθμό της Αγίας  Σοφίας και τη Βενιζέλου. Στην συνέχεια, όμως η κοινοπραξία υπέβαλλε και συμπληρωματικά στοιχεία γενικών εξόδων για σταλίες εξοπλισμού και μηχανημάτων, τα οποία ανέβασαν το «λογαριασμό»  στα 74.560.277 εκ. ευρώ. Μάλιστα στο ποσό αυτό δεν περιλαμβάνονταν οι δαπάνες για το κόστος προσωπικού, των μελετητών, των παρατάσεων του έργου κ.α, τα οποία θα συνυπολογίζονταν με την συγκέντρωση και την εκκαθάριση των εξόδων.

Ωστόσο, η Αττικό Μετρό στον ανακεφαλαιωτικό πίνακα του έργου που υπέγραψε στις 20 Ιουλίου ενέκρινε αποζημίωση μόλις 8.157.780 εκ. ευρώ για το διάστημα Απρίλιος 2018 έως Δεκέμβριος 2019. Η Κοινοπραξία ΑΚΤΩΡ-Salini, Impregilo-Hitachi Rail STS, υπέγραψε με επιφύλαξη τον ανακεφαλαιωτικό πίνακα και στις 21 Ιουλίου υπέβαλλε ένταση αιτούμενη το σύνολο της αποζημίωσης, η οποία απορρίφθηκε από την Αττικό μετρό.

Εν τω μεταξύ την προηγούμενη εβδομάδα (στις 23 Ιουλίου), η Αττικό Μετρό ενέκρινε και τον 2ο ανακεφαλαιωτικό πίνακα για θετικές ζημιές στην Καλαμαριά συνολικού ύψους 5,4 εκ. ευρώ που αφορά την χρονική περίοδο από 23 Ιουλίου 2019 έως και τις 30 Απριλίου του 2020.

Για  την Καλαμαριά,  που αποτελεί μία διαφορετική σύμβαση που υπογράφτηκε από την Άκτωρ τον Ιούνιο του 2013, η εταιρεία είχε  διατυπώσει αρχικά αίτημα συνολικών αποζημιώσεων ύψους 11,6 εκ. ευρώ, το οποίο  εκτινάχθηκε με πρόσθετα στοιχεία εξόδων, επικαλούμενη αθέτηση συμβατικών υποχρεώσεων και καθυστερήσεις στην έγκριση μελετών αλλά και στην πρόοδο των διαγωνισμών για τα πρόσθετα έργα (Σύστημα Σηματοδότησης και Ελέγχου Συρμών -ΑTC,  Σύστημα Επιτήρησης Συρμών-ATS και το Σύστημα Αυτοματισμού και Ελέγχου Κτιρίων -BACS).

Να σημειωθεί ότι το τελευταίο χρονοδιάγραμμα για την παράδοση της Καλαμαριάς (που δεν θα είναι και το τελικό) έχει μετατεθεί για τον Μάιο του 2022. Η συμβατική προθεσμία ολοκλήρωσης του έργου ήταν αρχικά στις  31/12/2019.