Η easyJet εξακολουθεί να γράφει τη δική της μακρά ιστορία στον κλάδο των αερομεταφορών επί 30 ολόκληρα χρόνια, σε παγκόσμιο επίπεδο, συμπεριλαμβανομένων των πτήσεων της από και προς την Ελλάδα, από την εποχή που ιδρύθηκε από τον Στέλιο Χατζηιωάννου, το 1994.

Αν και ο ελληνοκύπριος billionaire έχασε τον διοικητικό έλεγχο της low cost βρετανικής αεροπορικής με έδρα το Λούτον, περιορίζοντας τη μετοχική του παρουσία κάτω από κάποιο όριο, παραμένει ωστόσο μέτοχός της με ένα αρκετά σημαντικό ποσοστό και δεν παύει να ενδιαφέρεται για την πορεία του δημιουργήματός του.

Υπενθυμίζεται ότι η τότε άρνησή του να συμμετάσχει στην αύξηση μετοχικού κεφαλαίου της εταιρείας που ίδρυσε στα ‘90s, Σεπτέμβριο του 2021, πρακτικά απέκλεισε το δικαίωμα του βέτο στις αποφάσεις του διοικητικού συμβουλίου. Δεν έχει περάσει πολύς καιρός από την κορύφωση της κόντρας του sir της επιχειρηματικότητας με την διοίκηση της easyJet, με επίκεντρο –το 2020- κυρίως την παραγγελία αεροσκαφών στην Airbus, αλλά η ατμόσφαιρα δεν φαίνεται πια τόσο φορτισμένη.
Μια επιβεβαίωση αυτού του ισχυρισμού προέρχεται από τα νέα δημοσιεύματα του βρετανικού Tύπου που φέρουν τον δισεκατομμυριούχο επιχειρηματία –και μέλος της λίστας Forbes- να παροτρύνει την easyJet να επιλέξει την λύση ενός dual listing, για να αυξήσει περισσότερο την αξία της.

Σύμφωνα με όσα αποδίδονται στον sir Stelio, άποψή του είναι ότι η easyJet θα πρέπει να εξετάσει το ενδεχόμενο της εισαγωγής των μετοχών της σε ένα δεύτερο χρηματιστήριο, τον Nasdaq, εκτός από αυτό του Λονδίνου, σε μια προσπάθεια της να προσελκύσει περισσότερους Αμερικανούς επενδυτές.
Όπως αναφέρεται από media τα οποία έδωσαν έκταση στο θέμα της παράλληλης διαπραγμάτευσης, που ξεκίνησε από μια δήλωσή του στην εφημερίδα The Mail on Sunday, ο Στέλιος Χατζηιωάννου τάσσεται υπέρ της εισαγωγής της low cost αεροπορικής εταιρείας στο χρηματιστήριο της Νέας Υόρκης, διότι κατά την γνώμη του μια τέτοια εξέλιξη θα μπορούσε να ενισχύσει την αξία της και να την φέρει πιο κοντά σε μέγεθος με την ανταγωνιστική της Ryanair.

Η συγκεκριμένη έχει μια εισαγωγή -ως κύρια αγορά διαπραγμάτευσης- στο χρηματιστήριο της Ιρλανδίας και μία –ως δευτερεύουσα- στον Nasdaq.
«Γιατί να αντιταχθείτε σε μια δευτερεύουσα εισαγωγή στο Nasdaq; Το Λονδίνο δεν έχει χάσει τίποτα. Απλώς προσελκύετε περισσότερους μετόχους από τις Ηνωμένες Πολιτείες…», ανέφερε πιο γενικόλογα ο Ελληνοκύπριος μεγιστάνας και πρόσθεσε: «Συχνά κοιτάζω την αξία της Ryanair και αναρωτιέμαι γιατί είναι υψηλότερη από αυτή της easyJet.».
Τα βρετανικά ρεπορτάζ προσδιορίζουν την αξία της Ryanair στα 19,6 δισ. λίρες, αισθητά υψηλότερη συγκριτικά με εκείνη της easyJet που εμφανίζεται να φτάνει στα 4,2 δισ. λίρες.

Κατά τις ίδιες πηγές, το μερίδιο του Στέλιου Χατζηιωάννου στη βρετανική low cost αεροπορική εταιρεία ανέρχεται στα 649 εκατ. λίρες και όσον αφορά τις προσωπικές σχέσεις του με το διοικητικό συμβούλιο της easyJet η μόνη σημείωση είναι ότι προηγουμένως ο ίδιος είχε αντιπαρατεθεί με τα στελέχη του για ζητήματα στρατηγικής.
Σε αυτό το σημείο άλλωστε ο sir Stelios πρόσθεσε, πάντα σύμφωνα με τα δημοσιεύματα των Βρετανών, η τελική απόφαση για το dual listing ανήκει στην διαχειριστική ομάδα, στο management εν ολίγοις.
Συμπληρώνεται δε με νόημα ότι η TUI, από τους μεγαλύτερους τουριστικούς ομίλους, έγινε την περασμένη εβδομάδα η τελευταία από μια σειρά εταιρειών που εγκατέλειψε το Λονδίνο, καθώς οι μέτοχοι ψήφισαν σε συντριπτικό ποσοστό υπέρ της διαγραφής των μετοχών της, αφήνοντάς την με ένα μόνο listing, αυτό στο χρηματιστήριο της Φρανκφούρτης στη Γερμανία.

Η πανδημία και το χρηματιστήριο

Σε μια συνομιλία του με Έλληνες δημοσιογράφους, το καλοκαίρι του 2022, στην Αθήνα, στο πλαίσιο εκδήλωσης για την απονομή των καθιερωμένων βραβείων Stelios Awards for Young Entrepreneurs in Greece, ο Στέλιος Χατζηιωάννου είχε πει πολλά για το come back της easyJet μετά από την πανδημία, η οποία προκάλεσε την καθολική κατάρρευση της τουριστικής αγοράς –όπως και του κλάδου των αερομεταφορών- στο μεγάλο ξέσπασμά της.

«Όταν η αεροπορική εταιρεία έφθασε σε ένα μέγεθος, που έπρεπε να χρηματοδοτηθεί με ξένα κεφάλαια στο χρηματιστήριο, κράτησα την επωνυμία και παραχώρησα το license όπως κάνω και σε όλα τα άλλα επιχειρηματικά αντικείμενα», είχε εξηγήσει.
Προ κορωνοϊού η αξία της easyJet είχε εκτιναχθεί περίπου στα 6 δισ. λίρες, όπως είχε αποκαλύψει ο κ.Χατζηιωάννου, το καλοκαίρι του 2022 άγγιξε τα 4 δισ. λίρες και σήμερα δείχνει να έχει υπερβεί αυτό το όριο.

«Το χρηματιστήριο, παρά την κρίση που προκάλεσε η πανδημία στις αερομεταφορές, χρηματοδότησε την εταιρεία για να συνεχίσει να υπάρχει, να επιβιώσει και να μεγαλώσει ξανά. Αν με ρωτούσε, πάντως, κάποιος τον Μάρτιο του 2020, στην αρχή της πανδημίας, δεν θα έλεγα πως περίμενα ότι θα είχε επιβιώσει τόσο καλά η εταιρεία…», ήταν κάποιες άλλες φράσεις του.
Η περιουσία του Στέλιου Χατζηιωάννου εκτιμάται στο ύψος του 1,1 δισ. δολ. (πηγή Forbes), στοιχείο που κατατάσσει τον ιδρυτή και ιδιοκτήτη της easyGroup στη θέση νο 2.430 της λίστας των πλουσιότερων ανθρώπων του πλανήτη.

Διαβάστε ακόμη 

Απόβαση ελληνικών επιχειρήσεων στην Ινδία – Ποια deals αναμένεται να κλειστούν (πίνακας)

Πλειστηριασμοί: Ποια βαριά και «επώνυμα» σφυριά χτυπούν αυτή τη βδομάδα

Mr Beast: Γιατί ο διάσημος Youtuber παρακαλά τον Σαμ Άλτμαν να μην τον αφήσει… άστεγο

Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο ΘΕΜΑ