business stories

Στέλιος Χατζηιωάννου: easy παντού για τον Sir Stelios (pics)

  • Μιχάλης Κοσμετάτος


150 ενεργά brands-εταιρείες μετρά η «οικογένεια» της easyGroup με αρκετά new entries το 2021 και τις easyDogwalker, easyVoyage, easyLimousines, easyHemp να κερδίζουν έδαφος

Ο Sir της διεθνούς επιχειρηματικότητας Στέλιος Χατζηιωάννου δεν δείχνει να πτοείται σε κάτι από τις πρόσφατες, όχι ευχάριστες, εξελίξεις στην easyJet, το δημιούργημά του, στην οποία έχασε μετά από 26 χρόνια τον έλεγχο -όπως είχαν μεταδώσει ξένα media- λόγω της απόφασης του να μην συμμετάσχει στην ΑΜΚ του 1,2 δισ. λιρών, μειώνοντας το ποσοστό του από 25,3% σε 15,3%.

Ο Ελληνοκύπριος billionaire και ιδρυτής της low cost αεροπορικής, που ήρθε σε σύγκρουση στο πρόσφατο παρελθόν με την διοίκηση της για αποφάσεις ή επιλογές της και είχε προειδοποιήσει ότι δεν θα στήριζε οικονομικά επόμενα εγχειρήματα, δεν διατηρεί ουσιαστικά πλέον το δικαίωμα να επεμβαίνει σε κρίσιμα ζητήματα (όπου απαιτείται πλειοψηφία 75%), αλλά εξακολουθεί να ρίχνει μεγάλο βάρος των προσπαθειών του στο «οικοσύστημα» των επιχειρήσεων με το κατοχυρωμένο από τον ίδιο πρόθεμα easy.

Ο άνθρωπος ο οποίος τιμήθηκε με τον τίτλο του ιππότη (Sir) το 2006 από την Βασίλισσα Ελισάβετ για την προσφορά του στις επιχειρήσεις, δεν αφήνει κυριολεκτικά …απάτητο κανένα σχεδόν κομμάτι της αγοράς, με την «συλλογή» του να συμπεριλαμβάνει σήμερα περισσότερα από 150 ενεργά σήματα-εταιρείες.

Το 2021 είναι «γεμάτο» εξελίξεις για την easyGroup και μάλλον θα εξακολουθήσει, με τις δραστηριότητες του κ. Χατζηιωάννου και τον ίδιο ως πρόσωπο να αποτελούν ένα από τα αγαπημένα θέματα του Τύπου τόσο στην Βρετανία όπου επικεντρώνεται το μεγαλύτερο εύρος των δραστηριοτήτων του όσο και το Μονακό, τον τόπο κατοικίας του.

Το όνομα του, επισημαίνουν τα διεθνή ρεπορτάζ, δεν συνδέεται άλλωστε μόνο με την easyJet, καθώς του αποδίδεται ότι «χρηματοδοτεί μια τεράστια επιχειρηματική αυτοκρατορία» και χαρακτηρίζουν ως τελευταία επιτυχία του Sir Stelios την εταιρεία φροντίδας κατοικίδιων με την επωνυμία easyDogwalker.

Άλλα νέα και ανερχόμενα brands της «οικογένειας» easy θεωρούνται -εκτός από το συγκεκριμένο που συσχετίζεται με το δημοφιλές, εν μέσω της πανδημίας, trend της …βόλτας σκύλων- και τα easyVoyage (ένα εργαλείο σύγκρισης ταξιδιών), easyLimousines (χρήσιμο σε όσους ενδιαφέρονται για ενοικίαση λιμουζίνων), easyHemp (για αναζήτηση προϊόντων με βάση είδος κάνναβης- νόμιμης χρήσης).

Χωρίς υπερβολή, ο δισεκατομμυριούχος και φιλάνθρωπος Στέλιος Χατζηιωάννου, φέτος δίνει «ρέστα» με τα brands της easyGroup, αν αναλογισθεί κανείς ότι τους προηγούμενους μήνες επένδυσε στην προώθηση της on line κτηματομεσιτικής πλατφόρμας easyProperty και εισήλθε ακόμα στους κλάδους των αστικών μεταφορών και ειδικότερα των ταξί με την easyTaxi, του delivery στο φαγητό με την easyFood, του μάρκετινγκ με την easyMarketing κ.α. με διάφορους συνεταίρους, άτομα και concepts επιλεγμένα με εξαιρετικά αυστηρά κριτήρια τα οποία θα εγγυώνται την συνέχιση του διαχρονικού success story του.

Η αεροσυνοδός της easyJet και τα κατοικίδια

Ο «mr.Easy» δεν δίστασε να αναφερθεί στην ιδέα του brand που συσχετίζεται με την επιμέλεια των κατοικίδιων ζώων και στην κυρία η οποία την εμπνεύσθηκε, λέγοντας ότι «…ως ένας πολυάσχολος ιδιοκτήτης σκύλων και εγώ, γνωρίζω πολύ καλά το χρέος που πληρώνουμε σε όσους τα φροντίζουν όταν εμείς δεν μπορούμε να το κάνουμε . Είμαι βέβαιος ότι η Lucy και η easyDogwalker θα συνεισφέρουν πολύ σε αυτήν την αναπτυσσόμενη και σημαντική επιχειρηματική δραστηριότητα.».

Ποια είναι η Lucy; Η Lucy Platt! Πρώην αεροσυνοδός της easyJet, η οποία λάνσαρε την easyDogwalker τον Μάιο του 2017 και κέρδισε το βραβείο του Στέλιου Χατζηιωάννου με αποδέκτη την καλύτερη νεοφυή επιχείρηση (Start Up Entrepreneurs Award) και με αυτόν τον τρόπο κατάφερε να συγκεντρώσει τα πρώτα κεφάλαια για να ξεκινήσει την λειτουργία της.

Τώρα, η easyDogwalker ανήκει στην «ομάδα» του Sir Stelios και διαθέτει προς τους ενδιαφερόμενους ιδιοκτήτες οικόσιτων σκύλων και πελάτες της, μια απλή μα απαραίτητη υπηρεσία: την βόλτα του ζώου για καθορισμένο χρονικό διάστημα σε ανταγωνιστική τιμή, από πιστοποιημένους και εκπαιδευμένους dogwalkers.

Η συμφωνία με Γάλλους και ο τουρισμός

Τα πεδία δραστηριότητας του easyGroup είναι απίστευτα ποικίλα και σε ορισμένες περιπτώσεις προκαλούν έκπληξη, γράφουν ξένα media και φέρουν ως άλλα παραδείγματα την δυνατότητα της easyPet να μεταφέρει κατοικίδια ζώα για όποιους ταξιδεύουν ανάμεσα σε Ηνωμένο Βασίλειο και την Ευρώπη, της easyLimousines να βοηθήσει όποιον θέλει να μισθώσει μια λιμουζίνα ενώ βρίσκεται σε διακοπές σε οποιοδήποτε μέρος του κόσμου, της easyHemp για την εύρεση σχετικών προϊόντων, όπως και την συμφωνία που υπέγραψε ο Στέλιος Χατζηιωάννου με την γαλλική εταιρεία Webedia σε σχέση με το ηλεκτρονικό εργαλείο σύγκρισης ταξιδιών easyVoyage.

Ένα project που ενισχύει το αποτύπωμα της easyGroup και στον κλάδο του τουρισμού, σε μια εποχή κατά την οποία έχουν «απελευθερωθεί» οι μετακινήσεις από τα «δεσμά» του κορωνοϊού.

Η Ελλάδα και οι νέες business του

Ο Sir Stelios είχε σχολιάσει παλαιότερα ότι μερικά από τα μέλη της «οικογένειας» των σημάτων easy υπέστησαν απώλειες κατά καιρούς σε δύσκολες περιόδους, πλην όμως το συγκεκριμένο επιχειρηματικό μοντέλο λειτουργίας –με μια σειρά διαφοροποιημένων κατόχων αδειών, με δικούς τους μετόχους ο καθένας, αντί μιας ενιαίας εταιρικής οντότητας- επιτρέπει στην easyGroup να διατηρεί ένα μικρότερο επιχειρηματικό ρίσκο…

Ορισμένα από τα brands της έχουν παρουσία στην Ελλάδα και δεν αποκλείεται μελλοντικά να συμπεριληφθεί η εγχώρια αγορά στα σχέδια του 54χρονου billionaire και για κάποιες τις νέες business του. Μια σκέψη που δεν είχε προχωρήσει, προ ολίγων ετών, ήταν αυτή για τα «σούπερ μάρκετ των φτωχών»…

Aνεξάρτητα από όσα συνέβησαν στην easyJet, οι ευκαιρίες τις οποίες δίνει το επιχειρείν είναι πολλές και ο ίδιος δεν αποκόπτει ποτέ τον «ομφάλιο λώρο» που τον συνδέει με την πατρίδα, μέσα και από το πλούσιο έργο του Φιλανθρωπικού Ιδρύματος Στέλιος Χατζηιωάννου.

Διαβάστε ακόμη 

Ποιοι ενδιαφέρονται για το ΜΙΝΙΟΝ: Προτάσεις για ξενοδοχείο, γραφεία και εμπορικές χρήσεις

Η δουλίτσα της Διάτμησης (πρώην… Φλομπέρ) το νέο ομόλογο, το «μαντήλι» του Φερίτ και η παρεξήγηση στο Annabel’s 

Non Dom: 75 «κροίσοι» από 33 χώρες ετοιμάζουν βαλίτσες για Ελλάδα (πίνακας)