«Οσο σημαντικό είναι ο επενδυτής να επιλέξει τη startup, άλλο τόσο είναι και το αντίστροφο». Αυτό τονίζει στο «business stories» ο κ. Δημήτρης Λυκούρης, ένας από τους συνιδρυτές της Stoferno.gr που κατάφερε να λάβει ψήφο εμπιστοσύνης από τη Lamda Development, η οποία προχώρησε σε επένδυση ύψους 300.000 ευρώ.

«Η αλήθεια είναι ότι η ομάδα μας ήταν σε αναζήτηση επενδυτών για να μπορέσει η εταιρεία να αναπτυχθεί πιο γρήγορα. Χτυπήσαμε αρκετές πόρτες, κυρίως εντός, αλλά και εκτός Ελλάδας (Ευρώπη και Αμερική). Κάποιοι ήθελαν να προχωρήσουμε χωρίς, ωστόσο, να πληρούν το κριτήριό μας, να είναι, δηλαδή, πέρα από επενδυτές και συνεργάτες, και κάποιοι άλλοι απλά δεν είχαν στα πλάνα τους μια τέτοια επένδυση. Η Lamda Development ήταν αυτή που μας κέρδισε επιδεικνύοντας με την επένδυσή της εμπιστοσύνη σε εμάς. Η χημεία με τα στελέχη της ήταν εξαιρετική. Πλέον συμμετέχει στο μετοχικό μας κεφάλαιο με ποσοστό 27,27%», τονίζει χαρακτηριστικά, σημειώνοντας πως το επίμαχο ποσό θα κατευθυνθεί για την ανάπτυξη της εταιρείας, και συγκεκριμένα του operation και του λογισμικού. «Θέλουμε, δηλαδή, να ενισχύσουμε τον στόλο, γεγονός που θα συμβάλει και στην ταυτόχρονη ενίσχυση του πελατολογίου μας, και να αναπτυχθεί το λογισμικό που είναι πυλώνας αυτού που κάνουμε. Να φανταστείτε, για παραδόσεις έχουν βγει τόσο οι founders όσο και οι developers της εταιρείας, για να ξέρουμε ακριβώς τι χτίζουμε», προσθέτει.

Το who is who της Stoferno.gr

Η startup έκανε τα πρώτα της βήματα το 2018 από το Egg της Eurobank και είχε ως επίκεντρο μία ιδέα: η υπηρεσία delivery να μην είναι διαθέσιμη μόνο για φαγητό, αλλά και για grocery, retail κ.ά. «Εκεί αναδείξαμε την πλατφόρμα marketplace, η οποία είναι διαθέσιμη στα βόρεια προάστια της Αττικής και εξυπηρετεί τοπικές επιχειρήσεις -πλην αυτών με έτοιμο φαγητό-, με δέσμευση παράδοσης ακόμη και εντός μιας ώρας. Η δραστηριότητά μας ξεκινά πολύ προτού εισέλθουν στην αγορά μεγάλοι παίκτες», τονίζει ο κ. Λυκούρης, υπενθυμίζοντας πως την ομάδα απαρτίζουν, επίσης, ο κ. Νίκος Κουσαθανάς (CTO), ο κ. Γιώργος Μούλτος (CFO) και η κυρία Λένα Τούνα.

O Δημήτρης Λυκούρης

«Προς τα τέλη του 2019 ξεκινήσαμε να αναπτύσσουμε το σύστημα last mile courier και τον Φεβρουάριο του 2020, οπότε και ξέσπασε η πανδημία, είχαμε έτοιμη την πρώτη έκδοση του λογισμικού μας. Θέλαμε πάρα πολύ να ασχοληθούμε με το συγκεκριμένο κομμάτι και να προσφέρουμε μια καινοτόμα λύση στην αγορά, να φύγουμε από την παραδοσιακή νοοτροπία του courier όπως το ξέρουμε και να μεταβούμε σε κάτι πιο μοντέρνο. Προς αυτή την κατεύθυνση διαθέτουμε το live tracking, μέσω του οποίου τόσο ο αποστολέας όσο και ο παραλήπτης μπορούν να δουν τον διανομέα στον χάρτη, δίνουμε εκτιμώμενο χρόνο παράδοσης, αλλά και μια επικοινωνία όπου ο παραλήπτης μπορεί να αναφέρει κάποιο λάθος, για παράδειγμα στη διεύθυνση ή στον χώρο παραλαβής τη δεδομένη χρονική στιγμή κ. ο.κ.».

Στο πρώτο lockdown η εταιρεία ήταν πάρα πολύ reactive, προσπαθώντας να αντεπεξέλθει στην κατάσταση με περιορισμένα μέσα. Στο δεύτερο lockdown, ωστόσο, άρχισε να ανεβαίνει, γιατί οι επιχειρήσεις είχαν αντιληφθεί την ανάγκη να υπάρχει εναλλακτική στις επιλογές τους όσον αφορά τις παραδόσεις – ειδικά όταν φράκαραν και οι μεγάλοι παίκτες courier. «Το γεγονός δε ότι δεν μας ήξεραν αποτέλεσε πλεονέκτημα για εμάς, μια και τα γνωστά ονόματα του χώρου δεν απέδωσαν όπως περίμεναν οι επιχειρήσεις. Τότε, λοιπόν, έγινε η αρχή και έκτοτε οι συγκεκριμένοι πελάτες εμπιστεύονται την εταιρεία μας για όλες τις παραδόσεις τους», τονίζει.

O Γιώργος Μούλτος

Ο στόλος της Stoferno.gr προσεγγίζει σήμερα τα 50 οχήματα, αλλά και μηχανάκια ή ποδήλατα, ενώ όλοι οι ενδιαφερόμενοι περνούν από αυστηρή αξιολόγηση. «Κοιτάμε πάρα πολύ τις δεξιότητες, δηλαδή να είναι καλός, ευγενικός, επαγγελματίας στη δουλειά του και να αντικατοπτρίζει την ποιότητα που θέλει να εκφράζει και η εταιρεία. Το ποιοτικό service, άλλωστε, είναι και αυτό που προτιμούν έως έναν βαθμό σε εμάς οι συνεργαζόμενες επιχειρήσεις. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα τελικά ένας στους 10 να είναι αυτός που θα συνεργαστεί μαζί μας», υπογραμμίζει ο ίδιος.

Τα περιθώρια της αγοράς του last mile courier

Σύμφωνα με τον κ. Λυκούρη, η αγορά του last mile courier έχει πολύ μεγάλο περιθώριο ανάπτυξης, χωράει, δηλαδή, αρκετούς παίκτες. «Αυτό, ωστόσο, που θα διαφοροποιήσει τον καθέναν είναι η δυνατότητα να αντεπεξέλθει στις ανάγκες που αλλάζουν πάρα πολύ γρήγορα. Καμία σχέση οι ανάγκες που υπήρξαν τον Δεκέμβριο με τις σημερινές. Αυτή τη στιγμή η αγορά χρειάζεται μια γρήγορη προσαρμοστικότητα», εκτιμά και προσθέτει: «Το γεγονός ότι το μέγεθός μας ακόμη είναι μικρό μάς κάνει πιο ευέλικτους στις όποιες αλλαγές, ενώ διαθέτουμε και το δικό μας software. Ενα από τα πλεονεκτήματά μας είναι η ισορροπία μεταξύ του επιχειρηματικού μοντέλου και της ανάπτυξης της τεχνολογίας. Ο,τι χτίζουμε είναι για εμάς, με προσανατολισμό στην όσο το δυνατόν καλύτερη εξυπηρέτηση του καταναλωτή».

O Νίκος Κουσαθανάς

Ερωτηθείς για το πώς βλέπει το μέλλον της εταιρείας σε έναν χρόνο από σήμερα, ο ίδιος απαντά: «Να είμαστε μία από τις πιο επιθυμητές εταιρείες last mile στην αγορά, την ελληνική και όχι μόνο».

Διαβάστε ακόμη 

Τράπεζες: Moratoria, «Ηρακλής» και χρηματοδότηση στο επίκεντρο των αναλυτών εν όψει αποτελεσμάτων 

Rolls-Royce: Η Νορβηγία σταμάτησε την πώληση μέρους της σε ρωσική εταιρεία για λόγους ασφαλείας 

MFS Investment Management: Το «old money» που απέκτησε το 5% του ΟΤΕ