Tη μεταβίβαση του 30% των μετοχών της εταιρείας παραχώρησης του αεροδρομίου στο Καστέλι από την ΤΕΡΝΑ στην Ινδική GMR στο πλαίσιο των συμβατικών υποχρεώσεων, ενέκρινε ο υπουργός Υποδομών Χρίστος Σπίρτζης διαμορφώνοντας την συμμετοχή των ιδιωτών στο έργο σε ποσοστά 60%-40%.

Σε δεύτερο στάδιο όπως προβλέπει η σύμβαση οι δύο μέτοχοι της εταιρείας «Διεθνής Αερολιμένας Ηρακλείου Κρήτης ΑΕ» θα εκχωρήσουν ποσοστό 45,9% στο ελληνικό δημόσιο και η συμμετοχή θα διαμορφωθεί για την μεν ΤΕΡΝΑ περίπου στο 33% για την δε GMR περίπου στο 21%. Ο υπουργός υποδομών έχει δηλώσει ότι υπάρχει απαγόρευση μεταβίβασης των μετοχών του δημοσίου κάτω από το 35%.

Στον τομέα της κατασκευής το 100% του έργου θα εκτελεστεί από τη ΤΕΡΝΑ.

Η σύμβαση για το νέο κρητικό αεροδρόμιο κυρώθηκε από την βουλή τον περασμένο Μάιο. Θα είναι 35ετούς διάρκειας με δυνατότητα επέκτασης επιπλέον 10 ετών, αποτελώντας ένα από τα μεγαλύτερα έργα υποδομής της χώρας με μεγάλα οφέλη για την τοπική κοινωνία.

Η συμμετοχή του δημοσίου θα καλυφθεί με δάνειο ύψους 180 εκ. ευρώ από την ΕΤΕπ, για το οποίο σύμφωνα με πληροφορίες η τράπεζα έχει ζητήσει πρόσθετες διευκρινίσεις, μεταξύ των οποίων είναι και η τύχη του υφιστάμενου αεροδρομίου Νίκος Καζαντζάκης. Υπενθυμίζεται ότι για το αεροδρόμιο ο αρμόδιος τομεάρχης του τομέα υποδομών της ΝΔ κ. Κώστας Καραμανλής έχει προτείνει ως ένα ενδεδειγμένο έργο που θα μπορούσε να υλοποιηθεί με τις λεγόμενες προτάσεις καινοτομίας. «Εάν δεν σκεφτούμε καινοτόμες και έξυπνες ιδέες για την αξιοποίηση του προνομιακού αυτού χώρου θα έχουμε τις συνέπειες του Eλληνικού», ανέφερε προ ημερών σε συνέδριο για τις υποδομές ο βουλευτής της ΝΔ.

Η κατασκευή του αεροδρομίου αναμένεται να ξεκινήσει το 2020 καθώς οι επόμενοι μήνες θα είναι μήνες μελετών, πρόδρομων εργασιών και απαλλοτριώσεων. Σήμερα έχει συντελεστεί ένα μικρό ποσοστό των απαλλοτριώσεων καθώς εκκρεμούν αρκετές δικαστικές αποφάσεις για να προσδιοριστούν οι τιμές. Οι απαλλοτριώσεις και η αρχαιολογία είναι δύο από τα μεγαλύτερα μέτωπα που θα κληθεί να κλείσει η κοινοπραξία τους επόμενους μήνες ώστε να προχωρήσει στην κατασκευή του έργου δίχως καθυστερήσεις.

Σήμερα, για το έργο είναι σε εκκρεμότητα η τροποποίηση των περιβαλλοντικών έργων που αναμένεται να εγκριθεί μέσα στο καλοκαίρι καθώς και η έγκριση της Γενικής Διεύθυνσης Ανταγωνισμού (DG Comp) περί κρατικών ενισχύσεων.