Το πράσινο πρόγραμμα ηλεκτροκίνησης στο νησί της Αστυπάλαιας, ένα πρόγραμμα – πιλότος που για πρώτη φορά εφαρμόζεται παγκοσμίως, έχει ήδη μπει στη δεύτερη χρονιά εφαρμογής. Στόχος του προγράμματος είναι η ανάπτυξη ενός σύγχρονου οικοσυστήματος μεταφορών με μηδενικές εκπομπές ρύπων.

Αν και δεν έλειψαν οι δυσκολίες και οι προκλήσεις, το πρόγραμμα έχει ήδη πετύχει σημαντικούς στόχους και όπως αποκαλύπτει στο newmoney ο Θανάσης Κονιστής, επικεφαλής του τμήματος after sales & new business development της Kosmocar, ετοιμάζεται να μεταφερθεί και σε άλλες περιοχές της Ελλάδας.

«Σκέψη μας είναι να μπορέσουμε να υλοποιήσουμε αντίστοιχα συστήματα κινητικότητας σε περιοχές μεγαλύτερες από αυτήν της Αστυπάλαιας» μας είπε στο περιθώριο της ημερίδας Atoms to Algos II που διοργάνωσε η Applied Materials Greece για δεύτερη συνεχόμενη χρονιά. «Βρισκόμαστε σε συζητήσεις με διάφορους φορείς και αυτή την περίοδο έχουμε ξεκινήσει τη διαδικασία αποτίμησης για 1-2 προορισμούς. Θεωρούμε ότι τα νησιά αποτελούν μια πρώτης τάξεως γεωγραφική περιοχή όπου θα μπορούσε να εφαρμοστεί με επιτυχία ένα τέτοιο πρόγραμμα. Όμως, θα μπορούσε να επεκταθεί και σε μητροπολιτικές περιοχές ή σε προορισμούς στην ηπειρωτική Ελλάδα.»

Στην Αστυπάλαια έχουν τοποθετηθεί 10 δημόσιοι φορτιστές με 20 σημεία φόρτισης

Σύμφωνα με τις μέχρι τώρα εκτιμήσεις, το πράσινο πρόγραμμα της Αστυπάλαιας θα εγκαινιαστεί σε ένα ακόμα ελληνικό νησί μέσα στο 2024.

«Η Αστυπάλαια αποτελεί ένα παράδειγμα εφαρμογής σε μια αρκετά περιορισμένη κλίμακα» σημειώνει ο Θ. Κονιστής εξηγώντας τις δυσκολίες του επόμενου βήματος. «Όταν θα μεταφερθούμε σε ένα προορισμό που θα εξυπηρετεί περισσότερο κόσμο, αυτό αποτελεί πρόκληση σε όλα τα επίπεδα και το business plan θα απαιτεί πολύ περισσότερα resources για να υλοποιηθεί. Έχουμε την εμπειρία από το πρόγραμμα της Αστυπάλαιας, είναι χρήσιμη και θα πρέπει να την αξιοποιήσουμε σε πιο απαιτητικές συνθήκες».

Όμως και στην ίδια την Αστυπάλαια, το πρόγραμμα φιλοδοξεί να κάνει το επόμενο βήμα, αυτή τη φορά στο πεδίο της αυτόνομης οδήγησης, εισάγοντας καινοτόμες -σε παγκόσμιο επίπεδο- τεχνολογίες.

«Πρόκειται για τον τέταρτο πυλώνα του πρότζεκτ της Αστυπάλαιας, που βρίσκεται τώρα υπό διερεύνηση. Στο κομμάτι της αυτόνομης οδήγησης, υπάρχει προοπτική στο μέλλον να δούμε υπό συνθήκες κάποια πράγματα που θα βασιστούν στο πρότζεκτ της Αστυπάλαιας. Είναι σχεδιασμός για το απώτερο μέλλον, καθώς η αυτόνομη οδήγηση, αν και είναι μια τεχνολογία που υπόσχεται πάρα πολλά στην αυτοκίνηση και θα αλλάξει τον τρόπο που μετακινούμαστε, έχει ακόμα πολύ χρόνο μπροστά της. Απαιτείται μεγαλύτερη τεχνολογική πρόοδος για να είναι εφαρμόσιμη με πλήρη ασφάλεια, ενώ και το σχετικό νομικό πλαίσιο βρίσκεται ακόμα υπό διερεύνηση».

Το νησί της Αστυπάλαιας φιλοξενεί 1.334 κατοίκους και πάνω από 36.000 τουρίστες ετησίως

Οι επιτυχίες της Αστυπάλαιας

Στα δύο χρόνια λειτουργίας του, το σύστημα κινητικότητας στην Αστυπάλαια, που υλοποιείται από τον όμιλο Volkswagen σε συνεργασία με την Kosmocar και υπό την αιγίδα της Ελληνικής Δημοκρατίας, έχει καταφέρει να μειώσει σημαντικά τις εκπομπές ρύπων στο νησί αλλά και να κερδίσει την εμπιστοσύνη κατοίκων και επισκεπτών.

Όλες οι ανάγκες μετακίνησης μπορούν να καλυφθούν με την πρωτοποριακή εφαρμογή «astyMOVE», διαθέσιμη σε όλα τα κινητά. Ήδη η εφαρμογή έχει κατέβει 7.000 φορές και μετρά πάνω από 2.000 έγκυρους λογαριασμούς χρηστών.

Σε αυτήν ενσωματώνονται:

– υπηρεσίες shuttle service «ASTYBUS», που είναι η μοναδική για τα ελληνικά δεδομένα υπηρεσία αστικής κατά παραγγελίας μετακίνησης

– η υπηρεσία vehicle sharing «astyGO»

– μετακινήσεις με ηλεκτρικό ταξί ή μέσω ηλεκτρικών σκούτερ και ποδηλάτων.

Ο ηλεκτρικός στόλος για την εφαρμογή «astyMOVE» της VW στην Αστυπάλαια περιλαμβάνει ηλεκτρικό βαν, οχήματα, σκούτερ και ποδήλατα

Επίσης το πρόγραμμα έχει φέρει στην Αστυπάλαια το πρώτο στην Ελλάδα ηλεκτρικό ασθενοφόρο και το πρώτο ηλεκτρικό περιπολικό.

Συνολικά, με τον πράσινο στόλο της Volkswagen έχουν διανυθεί περίπου 15.000 χιλιόμετρα και έχουν εξοικονομηθεί συνολικά 30 τόνοι διοξειδίου του άνθρακα.

«Το πρότζεκτ αποτελεί έναν «φάρο» και για άλλες χώρες- προορισμούς για την ανάπτυξη βιώσιμων συστημάτων κινητικότητας» τονίζει στο newmoney o Θανάσης Κονιστής. «Είναι η πρώτη φορά που υλοποιείται κάτι αντίστοιχο σε παγκόσμιο επίπεδο. Η μεγάλη πρόκληση ήταν να μπορέσουμε να συνδυάσουμε όλες αυτές τις νέες υπηρεσίες ταυτόχρονα σε μια πλατφόρμα φιλική προς το χρήστη. Το καταφέραμε με τη βοήθεια της τεχνολογίας και τώρα στο νησί υπάρχουν δύο συστήματα κινητικότητας κάτω από μια εφαρμογή: το ένα αφορά τη δυνατότητα ride sharing, δηλαδή τη μετακίνηση on demand, με οδηγό, από από το σημείο Α στο σημείο B. Tο δεύτερο σύστημα αφορά τη δυνατότητα ο χρήστης να νοικιάσει ένα αυτοκίνητο, ένα σκούτερ ή ένα ποδήλατο -όλα ηλεκτρικά- χωρίς να έρθει σε επαφή με κάποιον. Ξεκλειδώνει το αυτοκίνητο, το χρησιμοποιεί για όσο διάστημα επιθυμεί, στη συνέχεια το κλειδώνει και γίνεται η χρέωση μέσα από την εφαρμογή στο κινητό του. Όλο αυτό το πλέγμα των υπηρεσιών γίνεται μέσα από ένα app, κάτι που είναι μια παγκόσμια πρώτη».

Ο Θανάσης Κονιστής, επικεφαλής του τμήματος new business development της Kosmocar, παρουσίασε τα αποτελέσματα του προγράμματος της Αστυπάλαιας στην ημερίδα Atoms to Algos που διοργάνωσε η Applied Materials Greece

Παράλληλα, στην Αστυπάλαια λειτουργεί μονάδα ηλεκτροπαραγωγής με φωτοβολταϊκά ικανή να καλύψει τις ανάγκες φόρτισης 45 ηλεκτρικών οχημάτων ετησίως. Από το 2024 θα υπάρχει ένα νέο υβριδικό σύστημα (φωτοβολταϊκό σύστημα & αποθήκευση μπαταριών) που θα καλύπτει περίπου το 50% της συνολικής ενέργειας του νησιού.

Διαβάστε ακόμη

Κώστας Μάλλιος (Applied Materials): Η επέλαση των τσιπ και η τεράστια ευκαιρία για την Ελλάδα

Ποιος ενημέρωσε ποιον για Ροδόπη και Ξάνθη, τα θερινά deals στις τράπεζες, τα… σπρωξίματα στην ΕΧΑΕ και οι υπογραφές στον ΟΤΕ

Η ΚΕΚΡΟΨ και το story ενός αιώνα πίσω από την πρώτη «Κηπούπολη» του Ψυχικού

Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο ΘΕΜΑ