Το «καρασούμι» είναι ένα ακριβό delicatessen το οποίο οι Ιάπωνες λατρεύουν να τρώνε με τη συνοδεία Σάκε. Ισως είναι και το μοναδικο προϊόν το οποίο παρασκευάζουμε και επίσης καταναλώνουμε με τον ίδιο ακριβώς τρόπο και στην Ελλάδα! Εμείς απλά το αποκαλούμε αυγοτάραχο και το συνοδεύουμε με ούζο ή τσίπουρο…

Για τον Ζαφείρη Τρικαλινό, τον ιδιοκτήτη και Πρόεδρο της Trikalinos, η Ιαπωνία αποτελεί πεδίο δόξης λαμπρό. Έχοντας στην πλάτη του μία οικογενειακή παράδοση 160 ετών στην αγορά του αυγοτάραχου και καταφέρνοντας να εξευγενίσει το προϊόν καθιστώντας το σύγχρονο ελληνικό delicatessen με διεθνή αίγλη, τα τελευταία χρόνια προσπαθεί διεισδύει όλο και περισσότερο στην χώρα του ανατέλλοντος Ηλίου.

«Έχουμε έναν σημαντικό πελάτη στην αγορά εκεί, μία χονδρεμπορική εταιρεία που εδώ και 45 έτη εισάγει κυρίως ιταλικά προϊόντα στην ιαπωνική αγορά, με έναν ευφάνταστο ιδιοκτήτη που πραγματικά μας βοηθά τόσο στο κομμάτι της εστίασης όσο και στη διάθεση των προϊόντων και σε άλλους εμπόρους», λέει στο newmoney ο κ. Τρικαλινός στο περιθώριο εκδήλωσης που πραγματοποιήθηκε χθες. «Χτίζουμε στέρεες συνεργασίες και ήδη η ιαπωνική αγορά σημειώνει μία δυναμική ανάπτυξη που βοηθά στο πλάνο της μεγαλύτερης εξωστρέφειας που έχουμε κάνει», λέει.

Ο ιδιοκτήτης και Πρόεδρος της Trikalinos κ. Ζαφείρης Τρικαλινός

Ο ίδιος, μαζί με την υπεύθυνη εξαγωγών της εταιρείας κα Λίλα Κούρτη, πραγματοποίησαν περιοδεία σε αρκετές ιαπωνικές πόλεις στις αρχές του μήνα προκειμένου να συνομιλήσουν με πελάτες αλλά και να συμμετέχουν σε παρουσιάσεις και σεμινάρια.

«Γενικά πήγε πολύ καλά. Οι προοπτικές είναι εξαιρετικές στην ιαπωνική αγορά, μία κατά τα άλλα δύσκολη αγορά στην οποία πρέπει να ‘χτίσεις’ σχέσεις πρώτα», λέει ο ίδιος.

Ο κ. Τρικαλινός με οικογενειακή παράδοση πάνω από 160 χρόνια στο αυγοτάραχο κατάφερε την τελευταία εικοσαετία να εξευγενίσει το προϊόν, ξεφεύγοντας απ’ τα στάνταρ της εποχής και των οικοτεχνιών της λιμνοθάλασσας του Αιτωλικού, και να το εξελίξει, μέσα από νέες προτάσεις, σε ένα σύγχρονο ελληνικό delicatessen με διεθνή αίγλη.

Εξωστρέφεια

Σήμερα οι εξαγωγές, σύμφωνα με τον κ. Τρικαλινό, αναλογούν στο 25% των συνολικών πωλήσεων της εταιρείας.

«Το όνειρο μου είναι οι εξαγωγές μας πλέον να ξεπεράσουν τις πωλήσεις στην εγχώρια αγορά. Απ’ το 25% να πάμε στο 50,01%! Και θα τα καταφέρουμε», λέει με σιγουριά ο κ. Τρικαλινός σημειώνοντας πως φέτος ο ρυθμός πωλήσεων στο εξωτερικό κινείται με +20%.

Όπως εξηγούσε, η Trikalinos στέλνει προϊόντα είτε σε χονδρικές εταιρείες είτε απευθείας σε μεγάλα εστιατόρια σε 44 διαφορετικές χώρες. «Η μεγαλύτερη αγορά μας σήμερα είναι η Γαλλία και ακολουθεί η Ταϊβάν. Μετά είναι Ιαπωνία και ΗΠΑ», σημειώνει ο ίδιος. «Σε περίπου δέκα μέρες πάμε στη Γαλλία να συμμετέχουμε σε έκθεση γαστρονομίας. Γενικά το ‘κυνηγάμε’ πολύ και ευτυχώς υπάρχει αποτέλεσμα», προσθέτει.

Ανοδικά οι πωλήσεις και στην Ελλάδα

Πάντως και στην εσωτερική αγορά η εταιρεία βλέπει φέτος μία σημαντική ανάπτυξη, όπως λέει ο κ. Τρικαλινός, που εν πολλοίς πάει κόντρα με το «φρένο» που έχουν πατήσει οι καταναλωτές. «Οι πωλήσεις μας στις δύο μεγαλύτερες αλυσίδες σούπερ μάρκετ που είμαστε τοποθετημένοι ‘τρέχουν’ με διψήφιο ποσοστό», σημειώνει. Με την ανοδική πορεία των εξαγωγών η εταιρεία φέτος θα πάει για ιστορικό υψηλό σε ο,τι αφορά τις οικονομικές της επιδόσεις, σύμφωνα με τον ίδιο. Σημειωτέον πως το 2022 ο κύκλος εργασιών ήταν στα 2 εκατ. ευρώ. «Αυτή την επίδοση θα την ξεπεράσουμε κατά πολύ, σύμφωνα με τα έως τώρα στοιχεία που έχουμε. Γενικά υπάρχει προοπτική», τονίζει.

Στις εγκαταστάσεις της Trikalinos σήμερα, παράγονται: παραδοσιακό αυγοτάραχο, αυγοτάραχο τρίμμα, αυγοτάραχο «ψυχή», μελίχλωρο αυγοτάραχο. Επίσης φυσικό θαλασσινό αλάτι, αφρίνα, μαρινάτος γαύρος φιλέτο και μαρινάτη σαρδέλα φιλέτο. Τα προϊόντα του αυγοτάραχου, ωστόσο, αποτελούν το 90% των πωλήσεων της εταιρείας.

Ο κ. Τρικαλινός παραδέχεται ότι δέχεται πολλές κρούσεις από funds – και όχι μόνο – που θέλουν να εξαγοράσουν την εταιρεία. «Συζητώ μαζί τους αλλά δεν με ενδιαφέρει να πουλήσω», σημειώνει ο ίδιος δείχνοντας μάλιστα πως υπάρχει και μία επόμενη γενιά να συνεχίσει την εταιρεία.

Διαβάστε ακόμη

Στεγαστικά δάνεια: Τι δείχνουν τα νέα τιμολόγια – Αύξηση στη ζήτηση για σταθερά επιτόκια

Xρηματιστήριο: Κινήσεις για dual listing ναυτιλιακών εταιρειών – Προς την Εναλλακτική Αγορά η «MED ABEE»

Τα (πιο) φρέσκα γκάλοπ, ο Καζάκος στο Χρηματιστήριο, το νέο παιδί των Lamda – ΤΕΜΕΣ, το φιλικό διαζύγιο και ο χάρτινος πύργος

Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο ΘΕΜΑ