Καθαρά κέρδη 4,1 δισ. ευρώ (4,42 δισ. δολάρια) για την εννεάμηνη περίοδο έως το τέλος Οκτωβρίου, ανακοίνωσε η μητρική εταιρεία των ZaraInditex , που «είδε» τις πωλήσεις της να αυξάνονται κατά 14% τις έξι εβδομάδες έως τις 11 Δεκεμβρίου ενώ και οι πωλήσεις στα καταστήματα και στο διαδίκτυο αυξήθηκαν κατά 11%, βραδύτερα από την αύξηση 19% πριν από έναν χρόνο.

Ωστόσο, τα αποτελέσματα του Zara -και εν αναμονή των ανακοινώσεων των οικονομικών αποτελεσμάτων τριμήνου και από την H&M – δεν είναι ικανά να ξεπεράσουν τον κολοσσό Shein.

Η Shein, που έχει έρθει αντιμέτωπη με καταγγελίες από την κυβέρνηση των ΗΠΑ μεταξύ άλλων για καταναγκαστική εργασία, αμφιλεγόμενες προμήθειες και παραβιάσεις πνευματικής ιδιοκτησίας, ετοιμάζεται να εισαχθεί στο χρηματιστήριο εντός του 2024, ενώ αποτιμήθηκε πρόσφατα σε 66 δισεκατομμύρια δολάρια. Με πωλήσεις σχεδόν εξ ολοκλήρου μέσω διαδικτύου, η Shein είχε περίπου 23 δισεκατομμύρια δολάρια έσοδα το 2022, σύμφωνα με την εταιρεία ερευνών Coresight.

Η Shein αντιπροσώπευσε σχεδόν το ένα πέμπτο της παγκόσμιας αγοράς fast fashion το 2022, ξεπερνώντας τη Zara και την H&M, σύμφωνα με δημοσίευμα του Reuters.

«Η πραγματική δύναμη της Shein είναι ότι αναγνωρίζει πως δεν έχει ιδέα τι θέλετε να φορέσετε», δήλωσε ο Rui Ma, αναλυτής και ιδρυτής του ενημερωτικού δελτίου Tech Buzz China, ενώ υπογράμμισε τη δυνατότητα της εταιρείας να αυξάνει την παραγωγή πολύ γρήγορα.

Για την Inditex, η οποία ανακοίνωσε σήμερα 13/12 τις τριμηνιαίες πωλήσεις της, και την H&M (την Παρασκευή οι ανακοινώσεις της), η Shein έχει αναδειχθεί σε σημαντική απειλή στην αγορά φθηνών ρούχων και αξεσουάρ.

Στις 6 Δεκεμβρίου, ο αναλυτής της Deutsche Bank, Adam Cochrane, υποβάθμισε την Inditex και την H&M σε κατηγορία «sell», επικαλούμενος προκλήσεις όπως ο αποπληθωρισμός στον τομέα των ενδυμάτων και η πίεση από τη Shein και τον ταχέως αναπτυσσόμενο ανταγωνιστή της, την Temu.

Το «όπλο» της Shein

Μια μελέτη του 2022 διαπίστωσε ότι η Shein συνήθως λαμβάνει τις παραγγελίες μέσα σε πέντε έως επτά ημέρες και στη συνέχεια στέλνει τα προϊόντα απευθείας στους καταναλωτές μέσω αεροπορικών μεταφορών.

Η αποστολή μπορεί να διαρκέσει έως και δύο εβδομάδες, ανάλογα με το προϊόν και την τοποθεσία του αγοραστή. Ωστόσο, το μοντέλο direct-to-consumer δίνει στη Shein ένα πλεονέκτημα έναντι των καταστημάτων λιανικής πώλησης, τα οποία πρέπει να διανέμουν τα ενδύματα σε ένα παγκόσμιο δίκτυο καταστημάτων και να διατηρούν αυτά τα σημεία εφοδιασμένα, σύμφωνα με τον Sheng Lu, καθηγητή μόδας και μελετών ένδυσης στο Πανεπιστήμιο του Delaware.

Η Patricia Cifuentes, αναλύτρια της Bestinver, η οποία κατέχει μετοχές της Inditex, δήλωσε από την πλευρά της ότι η ταχύτητα παράδοσης αποτελεί θεμελιώδες πλεονέκτημα για τη Zara σε σύγκριση με την H&M και ακόμη και τη Shein.

«Όσο πιο γρήγορα παραλάβει ο πελάτης το ρούχο, τόσο μικρότερες είναι οι πιθανότητες να το επιστρέψει. Έτσι, η Inditex θέλει να είναι η ταχύτερη στην αποστολή του προϊόντος και αν τελικά δεν αρέσει στον πελάτη, να το επαναφέρει στο σύστημα το συντομότερο δυνατό για να μεγιστοποιήσει τις πιθανότητες να πουληθεί σε κανονική τιμή».

Πού παράγουν τα προϊόντα τους

Από τον Νοέμβριο του 2022 έως τον Νοέμβριο του 2023, η Zara και η H&M έφεραν 40.000 και 23.000, αντίστοιχα, νέα προϊόντα στην αγορά των ΗΠΑ. Την ίδια περίοδο, η Shein εισήγαγε 1,5 εκατομμύρια προϊόντα, 37 φορές περισσότερα από τη Zara και 65 φορές περισσότερα από την H&M.

Αν και Inditex και η H&M εξακολουθούν να συνεργάζονται με προμηθευτές στην Κίνα, οι δύο εταιρείες διαθέτουν μεγάλες βάσεις παραγωγής σε άλλες χώρες.

Το 2022, το 98% της παραγωγής της Inditex προήλθε από 12 χώρες, συμπεριλαμβανομένης της Πορτογαλίας, του Μαρόκου, της Τουρκίας και της Ισπανίας, όπου βρίσκεται η έδρα της εταιρείας. Η H&M «στηρίζεται» περισσότερο στο Μπαγκλαντές, μαζί με την Κίνα, ως τη μεγαλύτερη αγορά παραγωγής ρούχων, δήλωσε εκπρόσωπος της.

Η Shein αρνήθηκε να σχολιάσει το δίκτυο προμηθευτών της, αλλά τα πρόσφατα αρχεία εισαγωγών δείχνουν ότι σχεδόν όλα τα προϊόντα που εισήγαγε χύμα στις ΗΠΑ προέρχονταν από την Κίνα.

Εισαγωγή της Shein στη Wall Street

Τον Νοέμβριο έγινε γνωστό ότι η Shein έχει καταθέσει εμπιστευτικά αίτηση για να εισαχθεί στο χρηματιστήριο των ΗΠΑ, καθώς ο κινεζικός κολοσσός της fast fashion επιδιώκει να επεκτείνει την παγκόσμια εμβέλειά του με μια αρχική δημόσια προσφορά που φημολογείται εδώ και καιρό, όπως μετέδωσε το CNBC.

Η Shein τελευταία φορά αποτιμήθηκε στα 66 δισεκατομμύρια δολάρια και θα μπορούσε να είναι έτοιμη για δημόσια προσφορά εντός του 2024.

Η εταιρεία ανέθεσε στις Goldman Sachs, JPMorgan και Morgan Stanley να είναι οι κύριοι ανάδοχοι της προσφοράς.

Διαβάστε ακόμη

Σε δύο «ταχύτητες» η αγορά των servicers – Ποιοι απειλούνται με «λουκέτα» και ποιοι διεκδικούν παλαιά και νέα projects

Το Ναυτικό Απομαχικό Ταμείο συστήνει παρατηρητήριο για τη ναυτική απασχόληση

Π. Σουρέτης (ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ): «Mπορούμε να δώσουμε τέλος στην ταλαιπωρία των συμπολιτών μας στον Κηφισό»

Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο ΘΕΜΑ