Η μητρική εταιρεία των Zara, Inditex «είδε» τις πωλήσεις της να αυξάνονται κατά 14% τις έξι εβδομάδες έως τις 11 Δεκεμβρίου, ενώ σε επίπεδο εννεαμήνου ο κολοσσός της λιανικής κατέγραψε άνοδο 32,5% στα καθαρά έσοδα.

Όπως μεταδίδει το Reuters, η μεγαλύτερη εταιρεία λιανικής πώλησης μόδας στον κόσμο ανακοίνωσε καθαρά κέρδη 4,1 δισ. ευρώ (4,42 δισ. δολάρια) για την εννεάμηνη περίοδο έως το τέλος Οκτωβρίου, ενώ οι πωλήσεις στα καταστήματα και στο διαδίκτυο αυξήθηκαν κατά 11%, βραδύτερα από την αύξηση 19% πριν από έναν χρόνο.

Η εταιρεία που έχει τα Zara και άλλά brands μειώνει τον αριθμό των φυσικών της καταστημάτων και επενδύει σε μεγαλύτερα, πιο ελκυστικά καταστήματα, καθώς και στη βελτίωση των logistics της για να παραδίδει τις online παραγγελίες ταχύτερα από τους ανταγωνιστές της.

Χάρη σε αυτές τις αλλαγές, η Inditex βλέπει τώρα το περιθώριο κέρδους του 2023 να ενισχύεται κατά 75 μονάδες βάσης, ενώ προηγουμένως είχε guidance για σταθερό μικτό περιθώριο κέρδους.

«Βρίσκονται σε πολύ καλή θέση και συνεχίζουν να κερδίζουν ισχυρό μερίδιο αγοράς», δήλωσε ο Alistair Wittet, διαχειριστής χαρτοφυλακίου της Comgest στο Παρίσι, η οποία κατέχει μετοχές της Inditex.

Η αύξηση του μικτού περιθωρίου κέρδους επαναφέρει την κερδοφορία σε επίπεδα που έχουν να παρατηρηθούν από το 2015, δήλωσε ο Wittet, λέγοντας ότι η Inditex καταφέρνει να πουλάει περισσότερα ρούχα σε κανονικές τιμές.

Η αύξηση των πωλήσεων του τρίτου τριμήνου για την περίοδο Αυγούστου-Οκτωβρίου επιβραδύνθηκε, ωστόσο, στο 7%, από αύξηση 16%  στο δεύτερο τρίμηνο. Ο ασυνήθιστα ζεστός καιρός μπορεί να επηρέασε τις πωλήσεις σε αρκετές αγορές, δήλωσε η Patricia Cifuentes, ανώτερη αναλύτρια της ισπανικής εταιρείας διαχείρισης κεφαλαίων Bestinver.

Η Inditex δήλωσε επίσης ότι οι συναλλαγματικές επιπτώσεις από ένα ισχυρότερο ευρώ θα επιβαρύνουν τις πωλήσεις κατά 4% φέτος, από 3,5% που αναμενόταν προηγουμένως. Οι μετοχές της Inditex μεταβλήθηκαν ελάχιστα κατά την έναρξη των συναλλαγών, καθώς οι αναλυτές θεωρούσαν δεδομένες τις ισχυρές επιδόσεις.

Την ώρα που μειώνει τον αριθμό των καταστημάτων, η Zara σχεδιάζει να ανοίξει περισσότερα καταστήματα στις Ηνωμένες Πολιτείες, τη δεύτερη μεγαλύτερη αγορά της, και ο όμιλος επενδύει σε νέες τεχνολογίες για να μειώσει στο μισό τον χρόνο που χρειάζονται οι πελάτες για να πληρώσουν στο κατάστημα.

«Η εταιρεία ενισχύει την ικανότητά της να παραδίδει πολύ γρήγορα τις online παραγγελίες και την ικανότητά της να βάζει στα καταστήματα αυτό που οι καταναλωτές θέλουν περισσότερο», δήλωσε ο José Ramon Iturriaga, διαχειριστής κεφαλαίων στην Abante Advisors, η οποία κατέχει μετοχές της Inditex.

Τα αποτελέσματα της Inditex ήρθαν μια ημέρα αφότου αναγκάστηκε να αποσύρει μια δοαφημιστική καμπάνια της Zara, η οποία προκάλεσε εκκλήσεις για μποϊκοτάζ.

Διαβάστε ακόμη

Σε δύο «ταχύτητες» η αγορά των servicers – Ποιοι απειλούνται με «λουκέτα» και ποιοι διεκδικούν παλαιά και νέα projects

Το Ναυτικό Απομαχικό Ταμείο συστήνει παρατηρητήριο για τη ναυτική απασχόληση

Π. Σουρέτης (ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ): «Mπορούμε να δώσουμε τέλος στην ταλαιπωρία των συμπολιτών μας στον Κηφισό»

Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο ΘΕΜΑ