Στις μέρες μας, ελάχιστοι είναι οι 21χρονοι που σίγουρα έχουν βρει τον δρόμο τους στην εργασιακή ζωή. Αλλά ο Ben Pasternak είναι ιδιαίτερη περίπτωση. Στα 14, δημιούργησε ένα ιδιαίτερα δημοφιλές παιχνίδι για κινητά, στα 15 παράτησε στο σχολείο και στα 16 μετακόμισε από το Σίδνεϊ, στην Νέα Υόρκη, για να ξεκινήσει την πρώτη του επιχείρηση με εκατομμύρια σε χρηματοδότηση. Πέντε χρόνια αργότερα, όντας εμφανώς πιο ώριμος, έχει μπει δυναμικά στην αγορά των εναλλακτικών κρεάτων, με τα προϊόντα του να γεμίζουν τα ράφια χιλιάδων Walmart και Target.

Η ως τώρα επιχειρηματική καριέρα του Pasternak θυμίζει αυτή ενός παιδιού-ηθοποιού, που απέκτησε φήμη από πολύ νεαρή ηλικία, μα τώρα καλείται να αποδείξει πως ανήκει πραγματικά στον κόσμο της υποκριτικής. Ως νεαρός έφηβος, ο Αυστραλός ανέβασε δύο μινιμαλιστικά, όπως ήταν η μόδα της εποχής, παιχνίδια στο appstore του IPhone, που κατεβάστηκαν δεκάδες εκατομμύρια φορές. Όπως ήταν λογικό, η ιστορία της επιτυχίας του γρήγορα έκανε τον γύρο του κόσμου και εύκολα μπορεί να βρεις κανείς άρθρα που έθεταν το ερώτημα: Είναι αυτός ο 14χρονος ο επόμενος Mark Zuckerberg;

Η απάντηση φαίνεται πως είναι αρνητική, αλλά αυτό δεν ήταν προφανές από την αρχή. Αφότου είπε ένα ευγενικό όχι στις προτάσεις για πρακτική από την Google και το Facebook, μετακόμισε και άρχισε να μένει μόνος του στην Νέα Υόρκη. Εκεί γνώρισε αρκετές προσωπικότητες του τεχνολογικού κόσμου, που υποστήριξαν τα επόμενα startups του με συμβουλές και χρήματα. Πρώτα ήρθε το Flogg, ένα μέσο κοινωνικής δικτύωσης για αγοροπωλησίες και έπειτα, το Monkey, μία πλατφόρμα για video chatting με αγνώστους. 

Το δεύτερο του εγχείρημα, με πάνω από 20 εκατομμύρια χρήστες, ήταν μακράν το πιο επιτυχημένο, πείθοντας το περιοδικό New Yorker να πάρει συνέντευξη από τον ιδρυτή του. Το διαμέρισμα του Pasternak περιγράφεται σχεδόν άδειο και ο ίδιος, σαν επίτηδες να προσπαθεί να μην γίνει κατανοητός σε οποιονδήποτε άνω των 30. Άλλωστε, όπως είχε πει στον ενήλικα δημοσιογράφο, «Κανείς δεν σε παίρνει στα σοβαρά αν είσαι ενήλικας». Τελικά, το Monkey πωλήθηκε σε έναν ανταγωνιστή, εξέλιξη με την οποία ο Pasternak του μέλλοντος θα ήταν ευχαριστημένος.

Όχι γιατί δεν θεωρούσε το δημιούργημα του αξιόλογο, αλλά γιατί  δεν συμφωνούσε με το σκεπτικό πίσω από την μορφή του. Από όλες τις συμβουλές που πήρε στην Νέα Υόρκη, ο 21χρονος θυμάται να του λένε πως το καλύτερο που μπορούσε να κάνει είναι να δημιουργήσει ένα μέσο κοινωνικής δικτύωσης, το οποίο με τη σειρά του πρέπει να μαγνητίζει τους χρήστες του για όσο το δυνατών περισσότερο γίνεται. Μπορεί αυτό το μοντέλο να είναι ιδανικό για την επιχειρηματική ανάπτυξη, αλλά ιδεολογικά, ο Pasternak θεωρεί, πλέον, την εκτεταμένη ενασχόληση με τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης χάσιμο χρόνου.

Έτσι, το 2018  ήρθε η Nuggs, ένα startup που φτιάχνει εναλλακτικές κοτομπουκίες, δηλαδή κοτομπουκιές που δεν έχουν μέσα τους πραγματικό κρέας. Τελικά, με τις βλέψεις της εταιρείας να επεκτείνονται πέρα από τα chicken nuggets, το όνομα της είναι πλέον Simulate, και τα Nuggs είναι το προϊόν-ναυαρχίδα της. Ως τώρα, η Simulate έχει μαζέψει 18 εκατομμύρια δολάρια σε χρηματοδότηση, από επενδυτές όπως ο συνιδρυτής του Reddit, Alexis Ohanian, ο πρώην CEO της Whole Foods, Walter Robb και την εταιρεία κατεψυγμένων φαγητών, McCain Foods.

Μόνο με μία ματιά στις σελίδες των Nuggs στα social media μπορεί να καταλάβει κανείς πως και αυτό το εγχείρημα του Pasternak είναι φτιαγμένο από και για νεαρούς 20άρηδες. Όπως έχουν κάνει και άλλες επιχειρήσεις πρόσφατα, η Simulate έχει υιοθετήσει μία αμετανόητα νεανική διαδικτυακή παρουσία, προωθώντας τα προϊόντα της αποκλειστικά με ιντερνετικά μιμίδια. Δεν είναι και τόσο κακή ιδέα, μιας και οι νεότερες ηλικίες δείχνουν μεγαλύτερο ενδιαφέρον για τα εναλλακτικά και πιο φιλικά στο περιβάλλον τρόφιμα.

 

Δείτε αυτή τη δημοσίευση στο Instagram.

 

Η δημοσίευση κοινοποιήθηκε από το χρήστη NUGGS (@nuggs)

Όμως τα Nuggs δεν φτιάχνονται μόνο από μέλη της Generation Z και η επικοινωνιακή τους καμπάνια δεν βασίζεται μόνο στα memes. Το προηγούμενο καλοκαίρι, αρκετοί άρχισαν να παίρνουν το startup λίγο πιο σοβαρά, όταν ανακοίνωσε ως νέο Τεχνολογικό Προϊστάμενο (CTO) τον Thierry Saint-Denis, πρώην senior director έρευνας και καινοτομίας στην Danone, τον γίγαντα της βιομηχανίας του φαγητού με έσοδα που ξεπέρασαν τα 25 δισεκατομμύρια δολάρια το 2019.

Όσο για το marketing των Nuggs, που έξω από τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης χαρακτηρίζεται από μεγάλα, έντονα κόκκινα γράμματα και φωτογραφίες, στοχεύει στο να διαφοροποιήσει την εταιρεία από τους αντιπάλους της στον ταχύτατα αναπτυσσόμενο τομέα των εναλλακτικών κρεάτων. Επίτηδες, το πακέτα που θα κάνουν την εμφάνιση τους στο Wallmart αυτόν τον μήνα δεν υπογραμμίζουν τα οφέλη της υγείας που οι κοτομπουκίες χωρίς κρέας δίνουν, ούτε βροντοφωνάζουν πως είναι για χορτοφάγους. Γιατί ο στόχος του Pasternak δεν είναι να φτιάξει την καλύτερη εναλλακτική στα chicken nuggets, αλλά να φτιάξει όσο καλύτερες κοτομπουκίες γίνεται, με το γεγονός πως δεν θανατώνονται ζώα για την παραγωγή τους να είναι ένα ακόμη προνόμιο.

Πάντως, παρά τον χρόνο που σίγουρα αφιερώθηκε για την προώθηση των Nuggs και της Simulate, η καλύτερη διαφήμιση για την εταιρεία ήρθε από το πουθενά και δεν κόστισε ούτε μισό σεντ. Όπως αποδείχτηκε, η Bella Hadid είναι, με τα δικά της λόγια, «εθισμένη στις καυτερές κοτομπουκίες» των Nuggs, όμως το supermodel δεν πρόλαβε να παραγγείλει όταν κυκλοφόρησε μία περιορισμένη εκδοχή του αγαπημένου snack της. Απογοητευμένη, άφησε ένα σαρκαστικό σχόλιο εκφράζοντας τα συναισθήματα της και λίγα λεπτά αργότερα, ανακάλυψε πως ζει πολύ κοντά στο γραφείο της εταιρείας. Μισή ώρα αργότερα, το φαγητό είχε φτάσει στην πόρτα της και φυσικά, η 24χρονη μοιράστηκε την εμπειρία της στους 40 εκατομμύρια ακολούθους της στο Instagram, κάνοντας ένα μεγάλο, διαφημιστικό δώρο στον Pastornek και τα Nuggs.

 

Διαβάστε ακόμη:

Τα τρία νέα (αλλά παλιά) αφεντικά της Τράπεζας Πειραιώς, ο πόλεμος των «αθανάτων» για το Golden Hall και τα μετρητά του Τσιτσιπά

«Πόλεμος» δισ. στο ποδόσφαιρο: Ποιοι κερδίζουν, ποιοι χάνουν – Η ρελάνς της UEFA

Πώς θα λειτουργήσουν τα καταστήματα το Πάσχα – Αναλυτικά τα ωράρια