Ο Οίκος Bulgari μπορεί να είναι απόλυτα συνυφασμένος με τη Ρώμη, αφού η δημιουργικότητα, η Τέχνη και η αντίληψη του Κάλλους πηγάζει απ’ την «αιώνια πόλη», εν τούτοις οι ρίζες του είναι ελληνικές. Και κοντά σε αυτές τις «ρίζες» ο Οίκος επιλέγει εκ νέου να επιστρέψει, ανοίγοντας ένα νέο κεφάλαιο στην παρουσία του στη χώρα μας.

Η έναρξη της νέας εποχής ξεκινά με τη λειτουργία της νέας μπουτίκ Bulgari στην Αθήνα, σε συνεργασία με τον πλέον μακρόχρονο συνεργάτη στην ιστορία του Οίκου, την οικογένεια Καίσαρη, και να κλιμακωθεί τα επόμενα χρόνια, όπως λέει στο newmoney ο διευθύνων σύμβουλος της Bulgari, κ. Ζαν Κριστόφ Μπαμπέν.

Η συνάντησή μας γίνεται στην μπουτίκ, λίγες ώρες πριν από τα επίσημα εγκαίνια. Και είναι η αφορμή για μία συζήτηση που ξεκινά απ’ τα σχέδια της Bulgari στη χώρα μας, τις προοπτικές που βλέπει στην ελληνική αγορά, την είσοδο του Οίκου στον χώρο της φιλοξενίας, αλλά και για τις αλλαγές που φέρνουν στον κλάδο πολυτελών ειδών η πανδημία, το νέο οικονομικό σκηνικό που δημιουργεί ο πόλεμος στην Ουκρανία, αλλά και η τεχνολογία…

«Είναι η μεγάλη επιστροφή του Bulgari. Όχι τόσο για τα προϊόντα μας, αυτά δεν έλειψαν απ’ την ελληνική αγορά, όμως σαν μπουτίκ», λέει ο κ. Μπαμπέν. Και προσθέτει: «Δυστυχώς, λόγω της κρίσης είχαμε αναγκαστεί να κλείσουμε. Επομένως, το να ανοίξουμε και πάλι μία νέα στην Αθήνα είναι μία σημαντική κίνηση για εμάς. Είναι σαν να επιστρέφει ‘η Ρώμη στην Αθήνα’, εκεί απ’ όπου ξεκινούν όλα. Και φυσικά επιστρέφουμε στη χώρα όπου ο ιδρυτής μας, Σωτήριος Βούλγαρης, γεννήθηκε. Με άλλα λόγια, είναι επιστροφή στις ‘ρίζες’ μας».

Χαρακτηρίζει τη νέα μπουτίκ ως «μία απ’ τις καλύτερες στην Ευρώπη». Εξάλλου, όπως εξηγεί, η αναζήτηση του κατάλληλου χώρου πήρε σχεδόν πέντε χρόνια ώστε να φθάσει στο τελικό αποτέλεσμα.

Ο κ. Ζαν Κριστόφ Μπαμπέν με τον συντάκτη του newmoney Στέλιο Μορφίδη

«Σχεδιάζαμε εδώ και καιρό με την οικογένεια Καίσαρη να ανοίξουμε ένα κατάστημα στην Ελλάδα, θεωρώντας ότι η χώρα άφησε πίσω της τις δύσκολες εποχές. Έχει μία οικονομία που αναπτύσσεται, έχει ένα ισχυρό momentum στον τουρισμό, οπότε το σχεδιάζαμε. Η πρόκληση ήταν να βρούμε το σωστό μέρος. Και το βρήκαμε!», λέει. Εξηγεί δε πως πέραν του εμπορικού χώρου έχουν δημιουργηθεί και γραφεία ώστε η εταιρεία να έχει «πραγματική δραστηριότητα» στην Ελλάδα για καλύτερο συντονισμό με τις τοπικές ομάδες των συνεργατών αλλά και για να δημιουργηθούν οι βάσεις και για ηλεκτρονικό εμπόριο στην Ελλάδα», όπως σημειώνει. «Επομένως η επιστροφή στην Ελλάδα γίνεται μέσα απ’ το συνολικό brand franchise που ξεφεύγει απ’ τα όρια λειτουργίας απλά μίας μπουτίκ και περιλαμβάνει κάθε κανάλι πώλησης. Απ’ το ηλεκτρονικό εμπόριο ως τα multibrands καταστήματα της οικογένειας Καίσαρη αλλά και των υπολοίπων συνεργατών μας. Και φυσικά, υπάρχει άλλη μία μπουτίκ στη Μύκονο…».

Πάντως, ο κ. Μπαμπέν ξεκαθαρίζει ότι ο Οίκος θα συνεχίσει την πετυχημένη του συνεργασία με την οικογένεια Καίσαρη. «Όταν έχουμε σε μία αγορά έναν ισχυρό και αξιόπιστο εταίρο, πολύ καλά συνδεδεμένο με την υψηλή κοινωνία των Αθηνών, θα ήταν ανόητο να κάνουμε κάτι τελείως μόνοι μας. Είναι μία win win συνεργασία», υπογραμμίζει ο κ. Μπαμπέν σημειώνοντας ότι οι δύο πλευρές φέτος γιορτάζουν τα 30 χρόνια συνεργασίας. «Είναι απ’ τις μεγαλύτερες σε διάρκεια που έχει συνάψει ποτέ ο Οίκος με κάποιον εμπορικό εταίρο παγκοσμίως», λέει.

Οι στόχοι στην Ελλάδα

Ποιους στόχους έχει θέσει ο ίδιος απ’ την επαναδραστηριοποίηση στην ελληνική αγορά; «Γενικά ως Bulgari θέλουμε να είμαστε η πιο επιθυμητή μπράντα κοσμημάτων. Κάτι που επιτυγχάνουμε σε πολλές χώρες», απαντά. «Στην Ελλάδα, χωρίς την μπουτίκ, ήταν δύσκολο να φθάσεις σε ένα τέτοιο επίπεδο. Δεν είναι το ίδιο όταν έχεις το δικό σου κατάστημα με το να πουλάς τα κοσμήματά σου μέσα από καταστήματα τρίτων ή καταστήματα ρολογιών. Δεν είναι το ίδιο αποτύπωμα που θέλεις να έχεις στους καταναλωτές. Επομένως αυτό που επιδιώκουμε είναι να ξανακερδίσουμε την ηγετική θέση στην Ελλάδα, τόσο στα κοσμήματα όσο και στα ρολόγια. Και θα το πετύχουμε αυτό προσφέροντας μία τέλεια εμπειρία και μοναδικές υπηρεσίες στους πελάτες μας», προσθέτει.

Όπως σημειώνει βασική στόχευση είναι η επανασύνδεση με το ελληνικό κοινό. «Προφανώς και οι τουρίστες είναι καλοδεχούμενοι αλλά βασικός μας στόχος είναι η ελληνική κοινωνία», σημειώνει. «Στις κύριες πόλεις, όπου έχουμε παρουσία, πρωτεύον στόχος είναι ο τοπικός πληθυσμός, να δημιουργήσουμε ένα ισχυρό και συναισθηματικό ‘ δέσιμο’. Εκεί ξοδεύουμε το 90% της ενέργειας μας, και φυσικά γι’ αυτό περάσαμε όλη αυτή την διαταραχή που προκάλεσε ο COVID19 πολύ καλά. Τα καταστήματα στα νησιά πχ, προφανώς, έχουν άλλο χαρακτήρα, τουριστικό».

Ο κ. Μπαμπέν αφήνει να εννοηθεί ότι η παρουσία της Bulgari τα επόμενα χρόνια μπορεί να ενισχυθεί. «Πρώτα απ’ όλα πρέπει να πετύχουμε με την μπουτίκ. Είμαι σίγουρος ότι θα το καταφέρουμε, αν και βέβαια η επιτυχία ποτέ δεν έρχεται μόνη της. Επομένως, έχουμε την ευκαιρία για επιτυχία στην Ελλάδα με δεδομένο ότι έχουμε πίσω μας μία ιστορία αλλά και μία συνεργασία, με την οικογένεια Καίσαρη, που ήδη μετρά δύο γενιές. Άρα, υπάρχει η αναγνωρισιμότητα της μπράντας, καθώς όμως εξήλθαμε για λίγο της αγοράς, πρέπει να αποκαταστήσουμε το επίπεδο της φήμης που αξίζουμε. Και πρέπει να δουλέψουμε σκληρά για να το πετύχουμε. Όταν το καταφέρουμε αυτό, τότε θα εξετάσουμε και την επόμενη κίνησή μας. Ίσως αυτή είναι μία δεύτερη μπουτίκ στην Αθήνα ή σε κάποια άλλη μεγάλη πόλη, ίσως και σε ένα άλλο νησί πέραν της Μυκόνου. Θα δούμε. Το σίγουρο είναι πως τα πράγματα εξελίσσονται. Εξάλλου, η Ευρώπη παραμένει για εμάς μεταξύ των μεγαλύτερων σε προοπτικές αγορών μας. Και καθότι είναι στην καρδιά της στρατηγικής μας, προφανώς και η Ελλάδα αποτελεί μία σημαντική αγορά για εμάς», σημειώνει.

Ήδη ο Οίκος, όπως εξηγεί, ανοίγει καταστήματα σε περισσότερες ευρωπαϊκές πόλεις. «Πέρυσι ανοίξαμε στην πλατεία Βαντόμ στο Παρίσι το μεγαλύτερο flaghship κατάστημά μας, πάνω από 1.000 τ.μ. Γενικά ανοίγουμε σε περισσότερες πόλεις, ανακαινίζουμε υφιστάμενα καταστήματα και επενδύουμε σε περισσότερα», λέει ο κ. Μπαμπέν. Διευκρινίζει πάντως ότι ο Οίκος δίνει μεγάλη σημασία επίσης στην αμερικανική αγορά ενώ θεωρεί πως η Κίνα «θα ξαναμεγαλώσει μετά το Covid19» καθώς και ότι «η Βραζιλία θα εξελιχθεί για τη βιομηχανία των πολυτελών ειδών μία μεγάλη αγορά».

Και νέα ξενοδοχεία στο σχέδιο

Σύμφωνα με τον κ. Μπαμπέν στο στρατηγικό σχέδιο της Bulgari παραμένει ως προτεραιότητα η ανάπτυξη του core business του Οίκου, τα κοσμήματα και τα ρολόγια. Σε ό,τι αφορά τα αρώματα και τα αξεσουάρ υπογραμμίζει ότι ο Οίκος θα επικεντρωθεί σε high end προτάσεις. «Δεν μας ενδιαφέρει να πουλάμε τσάντες των λίγων εκατοντάδων ευρώ, αλλά λίγες, όμορφες, exclusive τσάντες με πολύτιμα δέρματα και όμορφες μεταλλικές προσθήκες. Το ίδιο και στα αρώματά μας ενδιαφέρει περισσότερο να πουλάμε σειρές όπως η Alegra», λέει ο κ. Μπαμπέν.

Ο Κώστας και η Χριστιάννα Καίσαρη με τον Πάολο Μπούλγκαρι στην έναρξη της συνεργασίας τους

«Επίσης μέσα στα επόμενα έτη θέλουμε να ανοίξουμε και κάποια ξενοδοχεία. Σήμερα διαθέτουμε επτά, γεγονός που μας καθιστά τη μοναδική μπράντα πολυτελείας με ξενοδοχεία στον κόσμο. Αυτά θέλουμε τα επόμενα χρόνια να τα φθάσουμε 15 με 20. Σύντομα θα ανοίξει ένα στη Ρώμη ενώ έχουμε ανακοινώσει επίσης τα σχέδιά μας για Μαϊάμι, Λος Άντζελες, Τόκιο και Μπόντρουμ. Γενικά θέλουμε να δουλέψουμε ως μοναδικός ιταλικός εκλεπτυσμένος ξενοδόχος στις πιο λαμπερές πόλεις και resorts», επισημαίνει. Για την Ελλάδα δεν υπάρχει κάποιο σχέδιο επένδυσης σε αυτό το κομμάτι προς το παρόν, αν και ο ίδιος δεν το αποκλείει στο μέλλον.

Επιστροφή στα βασικά

Σε ό,τι αφορά τις συνέπειες της πανδημίας ο κ. Μπαμπέν εξηγεί πως ο Οίκος αναγκάστηκε να επανεφεύρει τον τρόπο λειτουργίας του επιστρέφοντας στον παραδοσιακό τρόπο του Σωτηρίου Βούλγαρη! «Ξαφνικά οι πελάτες μας δεν μπορούσαν να έρθουν στα καταστήματά μας. Είτε απαγορευόταν, είτε φοβόντουσαν το πλήθος. Γι’ αυτό επανεφηύραμε το μοντέλο μας και επιστρέψαμε στις παραδοσιακές μεθόδους. Δηλαδή να ερχόμαστε εμείς σε επαφή με τους πελάτες μας, ακριβώς όπως έκανε η οικογένεια Bulgari έναν αιώνα πριν… Ο Σωτήριος Βούλγαρης ήξερε κάθε πελάτη, την οικογένειά του, το background κτλ. Επομένως με τον covid πήγαμε πάλι πίσω στην απευθείας προσέγγιση με τον πελάτη, με τη βοήθεια αυτή τη φορά της τεχνολογίας. Σηκώσαμε τα τηλέφωνα πρώτα απ’ όλα να μάθουμε πώς περνούν πελάτες μας την περιπέτεια του COVID19, να ανακτήσουμε με αυτόν τον τρόπο επικοινωνία. Έπειτα να τους ενημερώσουμε π.χ. για κάποιο νέο προϊόν ή νέα σειρά, να τους το δείξουμε μέσω κινητού τηλεφώνου και έπειτα να το παρουσιάσουμε από κοντά στο σπίτι τους ή σε κάποιο εστιατόριο που θα ήταν ανοικτό. Επομένως, επαναδημιουργήσαμε τον τρόπο που κάναμε business επιστρέφοντας στις ρίζες της επιχειρηματικής δραστηριότητας του Bulgari πίσω στο 1884, να ξέρεις δηλαδή τον κάθε πελάτη καλά και γνωρίζοντας ότι υπάρχει μία ειδική περίσταση, π.χ. γενέθλια κάποιου μέλους της οικογένειας, να μπορούσες να έρθεις σε επαφή και να προτείνεις κάποιο δώρο.

Ετσι, μπορούμε να πούμε πως χάρη στον COVID19 γυρίσαμε και πάλι κοντά στους πελάτες μας. Κάτι παράδοξο βέβαια για μία παγκόσμια εταιρεία, αφού όπως κι αν το κάνουμε το μέγεθος δημιουργεί μία φυσική απόσταση μεταξύ του πελάτη και της επιχείρησης. Δεν μπορείς να υποκριθείς ότι ξέρεις εκατομμύρια ανθρώπους, είναι Είναι αδύνατον! Ωστόσο χρησιμοποιώντας την απευθείας επικοινωνία, και θέτοντας συγκεκριμένους στόχους, π.χ. κάποιος πωλητής έπρεπε να έρθει σε επαφή με 10 πελάτες την ημέρα, τελικά δούλεψε. Και η εταιρεία σε αυτά τα δύο χρόνια και κάτι κατάφερε να γίνει πιο πελατοκεντρική. Το είχαμε χάσει με την παγκοσμιοποίηση και το ξαναβρήκαμε με τον covid! Και θα το συνεχίσουμε… Πολλοί πελάτες που έρχονται και θα έρχονται στις μπουτίκ μας δεν θα είναι περιπλανώμενοι, αλλά πελάτες που θα έρχονται σε επαφή μαζί μας από πριν. Αυτός είναι ο τρόπος που κάνεις σήμερα Luxury business».

Προκλήσεις & επιδόσεις

Βέβαια και για την Bulgari οι προκλήσεις δεν σταματούν, ειδικά καθώς στην μεν Κίνα συνεχίζονται τα προβλήματα με το lockdown πολλών πόλεων ενώ ο Οίκος προχώρησε και σε αναστολή των δραστηριοτήτων του στη Ρωσία, τη Νο1 αγορά στην Ευρώπη, λόγω του πολέμου στην Ουκρανία.

«Το 2021 τα πήγαμε εντυπωσιακά καλά συνεισφέροντας στον όμιλο LVMH σημαντική κερδοφορία. Αυτό θεωρώ ότι θα συνεχιστεί και φέτος, αν και βέβαια οι προκλήσεις είναι περισσότερες», λέει ο κ. Μπαμπέν. «Μπορεί ένα μέρος του κόσμου να ξεφορτώθηκε το covid, όμως μία απ’ τις μεγάλες αγορές, η Κίνα, εισήλθε εκ νέου. Έπειτα υπάρχει ο πόλεμος στην Ευρώπη, που προφανώς θα έχει αντίκτυπο, αφού αναγκαστήκαμε να αναστείλουμε τις δραστηριότητες μας στη Ρωσία, που ήταν η Νο 1 αγορά στην Ευρώπη. Όλα αυτά λοιπόν μας πιέζουν να κάνουμε περισσότερα πράγματα στον υπόλοιπο κόσμο και στις μικρότερες αγορές. Ήδη τα αποτελέσματα α’ τριμήνου που ανακοίνωσε ο Όμιλος έδειξαν ισχυρή ανάπτυξη στα καταστήματά μας, διότι καταφέραμε να αυξήσουμε τη διείσδυσή μας περισσότερο στην Ευρώπη. Ιταλία, Τουρκία, Γερμανία, Γαλλία έκαναν φανταστική δουλειά. Το ίδιο και οι ΗΠΑ, που είναι μεγάλη αγορά και αναπτύσσεται. Επίσης στη ΝΑ Ασία και τη Μ. Ανατολή είχαμε καλές επιδόσεις. Γενικά διπλασιάζουμε τις προσπάθειές μας έχοντας στο μυαλό μας ότι μπορεί π.χ. όταν η Κίνα βγει απ’ τον νέο κύκλο του COVID, να μπει μία άλλη σημαντική αγορά για εμάς…».

Για τον ίδιο σαφώς κάθε κρίση αποτελεί απειλή. Ωστόσο «αυτή τη φορά είμαστε πολύ πιο προετοιμασμένοι», λέει χαρακτηριστικά. «Είμαι στον χώρο των πολυτελών ειδών εδώ και 22 χρόνια και τα έχω δει όλα. Απ’ τους Δίδυμους Πύργους ως την παγκόσμια χρηματοοικονομική κρίση, πολέμους, συναλλαγματικές ανατροπές, γενικά ζούμε σε έναν κόσμο ασταθή. Σήμερα είναι ένας πόλεμος στην Ευρώπη, πριν ήταν ο COVID19. Γενικά έχουμε συνηθίσει με κάποιον τρόπο να διαχειριζόμαστε τις κρίσεις. Και σε αυτό η τεχνολογία βοηθάει πολύ. Με συστήματα τεχνητής νοημοσύνης πλέον κάνουμε άμεσα αναλύσεις και φθάνουμε σε συμπεράσματα πιο γρήγορα και με μεγαλύτερη ασφάλεια ώστε έγκαιρα να προχωρούμε σε προσαρμογές, να προτεραιοποιούμε τους στόχους μας κοκ. Και επίσης να προσαρμοστούμε σε μία ζήτηση που μεταφέρεται, γιατί αυτό π.χ. που πουλάμε στην Κίνα, δεν είναι αυτό που θα πουλούσαμε στην Αθήνα ή τη Ν. Υόρκη… Επομένως προσαρμόζεις, προμήθειες, παραδόσεις κοκ. Ο COVID19 έφερε μία εσωτερική επανάσταση από άποψη διαδικασιών και δομών, μετά την οποία μπορούμε και αντιδρούμε πολύ πιο γρήγορα απ’ ότι στο παρελθόν», τονίζει.

«Επένδυση»

Για τη ζήτηση των κοσμημάτων πάντως στις τρέχουσες συνθήκες δεν φαίνεται να ανησυχεί, υπογραμμίζοντας και τον χαρακτήρα επένδυσης που έχουν. «Όταν αγοράζεις κάποιο κόσμημα, δεν αγοράζεις μόνο κάτι όμορφο ή ένα για εσένα ή κάποιον που αγαπάς. Είτε το θέλεις είτε όχι είναι και μία επένδυση. Είναι μια πολυτέλεια που δέκα – είκοσι χρόνια μετά θα εξακολουθείς να βρίσκεις αξία. Αυτό μπορεί να μην το βρεις με όλα τα πολυτελή είδη, όμως απ’ την αρχαιότητα η κοσμηματοποιία επιδεικνύει μία σταθερότητα. Και έπειτα υπάρχει μία αντικειμενική αξία σε αυτή… ο χρυσός θα παραμείνει χρυσός, το διαμάντι θα παραμείνει διαμάντι κοκ.

Ο ιδρυτής του Οίκου Bulgari, Σωτήριος Βούλγαρης το έτος 1910 στην Ιταλία

Τέλος, η συζήτηση δεν θα μπορούσε να μην πάει στην τεχνολογία και το μεγάλο trend των smart watches. «Σας επηρεάζει; Θα σας ενδιέφερε να προσπαθούσατε να ‘παντρέψετε’ το παραδοσιακό που αντιπροσωπεύετε με την τεχνολογία;», ρωτάμε.

Η απάντηση είναι αρνητική. «Τα smart watches έχουν διαφορετική χρήση και λειτουργίες πέραν απ’ το να δείχνουν απλά τον χρόνο. Δεν είναι όμως πολυτελή, δεν είναι αιώνια και δεν είναι αποτέλεσμα δεξιοτεχνίας. Για μένα δεν ανήκουν καν στην κατηγορία. Η είσοδός τους μάλιστα στην αγορά δεν έχει επηρεάσει αυτό που ονομάζουμε ‘αγορά ελβετικών μηχανικών ρολογιών’. Απλά προσέθεσε μία νέα υποκατηγορία. Εμείς, απ’ την άλλη, στηριζόμαστε στη δεξιοτεχνία, στην αυθεντικότητα και την αιωνιότητα. Τα συγκεκριμένα ρολόγια δεν είναι αυτό που οι πελάτες περιμένουν απ’ την Bulgari», τονίζει.

Διαβάστε ακόμη: 

Mισό τρισ. ρούβλια ο λογαριασμός ακρίβειας που στέλνει η Ρωσία στην Ελλάδα

Το ΝΑΤΟ ετοιμάζει απόβαση στο Εθνικό Κέντρο Έρευνας Φυσικών Επιστημών «Δημόκριτος»

Η «σφαγή» των μετοχών: Περισσότερα από $7 τρισ. εξαϋλώθηκαν έως σήμερα στη Wall Street