Μερίδιο 4% επί των εισπράξεων για τα εισιτήρια που θα πωλούν στα υπεραστικά λεωφορεία, εγκατάσταση του συστήματος του ηλεκτρονικού εισιτηρίου αλλά και της τηλεματικής που εφαρμόζει ήδη ο ΟΑΣΑ για την παρακολούθηση του στόλου, προβλέπει, μεταξύ άλλων, η σύμβαση μεταξύ των ΚΤΕΛ και του Οργανισμού Αστικών Συγκοινωνιών που αναρτήθηκε χθες στη Διαύγεια.

Η διετής συμφωνία, συνολικού ύψους 54,5 εκ. ευρώ που θα καλυφθεί με εθνικούς πόρους, προβλέπει ακόμη τη διάθεση για το έργο των αστικών συγκοινωνιών 200 συνολικά λεωφορείων έως τις 30 Νοεμβρίου.

Τα οχήματα αυτά στόχο έχουν να ενισχύσουν το δίκτυο των συγκοινωνιών στην πρωτεύουσα που όλα τα προηγούμενα χρόνια είχε εγκαταληφθεί, με αποτέλεσμα σήμερα ο στόλος να είναι γηρασμένος και να υπολείπεται σημαντικά των επιβατικών αναγκών.

Με βάση τη σύμβαση, τα  ΚΤΕΛ Αττικής και οι υπομισθώτριες ΚΤΕΛ Α.Ε. Κορινθίας, Εύβοιας και Επαρχίας Θηβών, υποχρεούνται στην ταξινόμηση και κυκλοφορία των λεωφορείων, από τα οποία 164 είναι κανονικά μήκους 12 μέτρων, 30 αρθρωτά (18 μέτρων) και 6 μικρότερα λεωφορεία (8 μέτρων).

Χωρίς να είναι ακόμη σαφές πόσα οχήματα κυκλοφορούν ήδη στους  δρόμους της Αθήνας, η σύμβαση προβλέπει την άμεση δρομολόγηση 34 λεωφορείων (10 ημέρες μετά την υπογραφή της σύμβασης που υπογράφτηκε αρχές Οκτωβρίου).

Οι όροι της σύμβασης καθορίζουν και πέναλτις σε περίπτωση αθέτησης της υποχρέωσης υλοποίησης του συγκοινωνιακού έργου από την πλευρά των ΚΤΕΛ και χορήγηση αποζημίωσης του ΟΑΣΑ για μη εκπλήρωση των συμβατικών τους υποχρεώσεων.

Αναφορικά με την καταβολή μέρους των εισπράξεων από τα εισιτήρια, η συμφωνία αναφέρει ότι προβλέπεται ως κίνητρο για την διασφάλιση της καταβολής κομίστρου από το επιβατικό κοινό, καθώς και για την αποφυγή της «εισιτηριοδιαφυγής».

Η πώληση θα γίνεται  είτε απ’ τους οδηγούς μέσα στα λεωφορεία των ΚΤΕΛ Α.Ε., είτε από άλλο προσωπικό (εκδότες εισιτηρίων, κλπ).

Ο ΟΑΣΑ θα παρακρατεί ποσοστό 2% από κάθε σχετική πληρωμή-τιμολόγηση επί της μηνιαίας αποζημίωσης ενώ τα ΚΤΕΛ έχουν υποχρέωση να προσλαμβάνουν ειδικό ελεγκτή, με αμοιβή 0,006€ ανά εκτελεσμένο οχηματοχιλιόμετρο, για την παρακολούθηση του εκτελούμενου συγκοινωνιακού έργου ώστε να διαπιστώνει αν τηρείται η σύμβαση.