Μία εικόνα από το παρελθόν που θα μπορούσε να αποτελεί μέρος του ελληνικού τουριστικού προϊόντος τη μετά Covid -19 εποχή, για την οποία πολύ μελάνι έχει χυθεί τελευταία ως προς την ανάγκη για διαφοροποίηση και εμπλουτισμό της τουριστικής ταυτότητας της χώρας. Τί λείπει; Και σε αυτή την περίπτωση -όπως και σε πλείστες άλλες στην ελληνική πραγματικότητα- το θεσμικό πλαίσιο για την κυκλοφορία, για τουριστικούς λόγους όμως, των κλασσικών λεωφορείων, κατασκευασμένων από την ιστορική ελληνική αμαξοποιία ΒΙΑΜΑΞ, τα οποία διέπονται αυτή την στιγμή από το ειδικό πλαίσιο για την περιορισμένη κίνηση των παλαιών ιστορικών οχημάτων κι έχουν ειδικές πινακίδες με βάση και τις σχετικές ρυθμίσεις.

«Το κλασικό ελληνικό λεωφορείο είναι ένας αναξιοποίητος πόρος που θα μπορούσε να συμπληρώσει το τουριστικό προϊόν της Αθήνας την επόμενη μέρα», δηλώνει στο business stories o κ. Απόστολος Βλάχος, ιδιοκτήτης  του τουριστικού γραφείου AV TOURS, με δραστηριότητα στον τομέα των τουριστικών λεωφορείων. Το προσωπικό μεράκι είναι ο λόγος για τον οποίο ο ίδιος είναι σήμερα ιδιοκτήτης vintage λεωφορείων -και όχι μόνο- τα οποία μάλιστα έχει αναπαλαιώσει κι έχει παραχωρήσει προς χρήση για διαφημιστικούς σκοπούς (σ.σ. πιο πρόσφατα σε διαφήμιση πολύ γνωστού ελληνικού αναψυκτικού) ή τηλεοπτικές παραγωγές.

Το πιο παλιό όχημα του κ. Βλάχου  είναι ένα Canadian Military Pattern (CMP) του 1943, αρχικά στρατιωτικό όχημα κατασκευασμένο κυρίως στον Καναδά με κινητήρα Ford για λογαριασμό της Βρετανίας που χρησιμοποιήθηκε από πολλές συμμαχικές χώρες κατά τον Β’ Παγκόσμιο Πόλεμο. «Στην Ελλάδα ήρθαν αυτά τα οχήματα με το σχέδιο Marshal μετά τον πόλεμο για χρήση από τον ελληνικό στρατό. Στη συνέχεια πέρασαν σε ιδιώτες και χρησιμοποιήθηκαν για γεωργικές εργασίες και μεταφορές. Το συγκεκριμένο όχημα ξεκίνησε την “ιδιωτική του ζωή” το 1955. Κάτι αντίστοιχο πρωταγωνιστεί στην ταινία του 1972 “Θανάση πάρε τ’ όπλο σου” με το Θανάση Βέγγο».

Δύο ακόμη οχήματα, παλιά λεωφορεία έχουν περιέλθει στην ιδιοκτησία του κ. Βλάχουν το 2015 τα οποία μετά από τέσσερα χρόνια επιμελούς εργασίας έχουν αναπαλαιωθεί. Πρόκειται για οχήματα κατασκευασμένα από την ιστορική ΒΙΑΜΑΞ, η οποία λειτούργησε από το 1955 μέχρι το 1984 κατασκευάζοντας αρχικά αμαξώματα και στη συνέχεια ολοκληρωμένα πούλμαν και λεωφορεία βασισμένα σε σασί και κινητήρες της Mercedes-Benz. Στο απόγειο της δυναμικής της μάλιστα η εταιρεία έφτασε να εξάγει μεγάλους αριθμούς οχημάτων τα οποία είναι ακόμα σε λειτουργία κυρίως στα Βαλκάνια και τη Μέση Ανατολή. «Το Mercedes VIAMAX OF1113 του 1975 είναι 32 θέσεων, με κατασκευασμένο αμάξωμα από την ιστορική ελληνική αμαξοποιία πάνω σε σασί και κινητήρα Mercedes. Ξεκίνησε η κατασκευή του το 1971 και χρησιμοποιήθηκε κυρίως για υπεραστικές συγκοινωνίες σε άγονες γραμμές. Το δεύτερο όχημα,  Mercedes VIAMAX O302 του 1976 είναι 48 θέσεων επίσης κατασκευασμένο από τη VIAMAX βασισμένο στο γερμανικό O302 (και συχνά βελτιωμένο) με κινητήρα Mercedes και αυτοφερόμενο. Η χρήση του ήταν σε υπεραστικές αλλά και τουριστικές μεταφορές. Η κατασκευή του συνεχίστηκε μέχρι και τα τέλη της δεκαετίας του 1970 οπότε και αντικαταστάθηκε από το Ο303. To ‘’στολίδι’’ της συλλογής είναι το Mercedes Viamax LP1113, όχημα του 1964, που βρίσκεται στη διαδικασία αναπαλαίωσης».

Ο κ. Βλάχος επισημαίνει στο ‘’bs’’ ότι τα οχήματα αυτά θα μπορούσαν κάτω από το κατάλληλο πλαίσιο να αποτελέσουν σημαντικό εργαλείο δουλειάς για τα τουριστικά γραφεία την επόμενη μέρα μετά την πανδημία, συμπληρώνοντας το ελληνικό τουριστικό προϊόν. Σημειωτέον ότι εδώ κι ένα χρόνο με την αρχή των περιοριστικών μέτρων λόγω της πανδημίας το Μάρτιο του 2020 τα γραφεία που ασχολούνται με το μεταφορικό έργο των επισκεπτών από το εξωτερικό στην ελληνική πρωτεύουσα αλλά και στην περιφέρεια βρίσκονται σχεδόν στο απόλυτο μηδέν, αποτελώντας έναν ακόμη κλάδο στη χώρα με τεράστιες απώλειες ελέω Covid 19.

Aπό την πλευρά της, η FEDHATTA, η Ομοσπονδία Ελληνικών Συνδέσμων Γραφείων Ταξιδίων & Τουρισμού, από την πλευρά της, έχει ήδη προτείνει στην Πολιτεία την αναμόρφωση του πλαισίου κυκλοφορίας έτσι ώστε να αξιοποιηθούν τα κλασικά οχήματα και έτσι να περιληφθούν στην εργαλειοθήκη του ελληνικού τουρισμού για να χρησιμοποιηθούν σε διάφορες μορφές τουρισμού όπως για τουριστικές, συνεδριακές , ΜΙCE, διαφημιστικές και κινηματογραφικές μεταφορές. «Είναι βέβαιο ότι η αξιοποίησή τους από την χώρα μας μπορεί να συμβάλει στον εμπλουτισμό των παρεχόμενων τουριστικών υπηρεσιών, δίνοντας τον αέρα της ελληνικής ταυτότητας», επισημαίνεται χαρακτηριστικά.

Διαβάστε ακόμη:

Τα επόμενα βήματα για την ανάπλαση στον Λυκαβηττό και το project Βοτανικoύ – Αλεξάνδρας

Voucher 200 ευρώ: Ερχεται ο β’ κύκλος του προγράμματος – Όλα όσα πρέπει να γνωρίζετε

ΟΤΕ: Οδηγεί τα λιμάνια και τη ναυτιλία στη νέα ψηφιακή εποχή