search icon

Ελλάδα

Ηλεκτρικά αυτοκίνητα: «Ηλεκτροσόκ» οι τιμές για φόρτιση στον δρόμο

Το κόστος αυξάνεται έως και πάνω από... 900% σε σχέση με τις τιμές του ρεύματος της οικιακής κατανάλωσης

epa06189305 A Tesla electric car parks at a charging station in Berlin, Germany, 07 September 2017. German inner-cities suffer under high air pollution caused by nitrogen oxide emissions of Diesel engines. Members of German government agree that banning Diesel cars from driving in German cities should be preferably avoided by finding technical solutions to reduce their pollutant emissions. According to information of German Federal Office for Motor Traffic (Kraftfahrtbundesamt) 34,022 electric cars were registered in Germany on 01 January 2017. German government's target is reaching one million electric cars on German roads by 2020. EPA/ALEXANDER BECHER

Την άμεση ανάπτυξη των υποδομών φόρτισης στα αυτοκίνητα επιδιώκουν τα στελέχη της κυβέρνησης ώστε να τονωθούν περαιτέρω οι πωλήσεις τους, ενώ παράλληλα να δημιουργηθεί υγιής ανταγωνισμός ώστε να μειωθούν οι τιμές φόρτισης που αυτή τη στιγμή κάνουν την ηλεκτροκίνηση ασύμφορη!

Ειδικότερα σύμφωνα με έρευνα που πραγματοποίησε το Newsauto.gr η διαδικασία φόρτισης ενός ηλεκτρικού οχήματος στην Ελλάδα αυτή τη στιγμή εκτός από δύσκολη υπόθεση είναι και αρκετά δαπανηρή.

Μάλιστα η έλευση του 2021 φαίνεται ότι άλλαξε ριζικά τα δεδομένα στην αγορά καθώς οι περισσότερες εταιρείες που έχουν τοποθετήσει φορτιστές σε δημόσιους χώρους ξεκίνησαν τη χρέωση η οποία στις περισσότερες περιπτώσεις κυμαίνεται σε 0,50 ευρώ για κάθε Kwh που φορτίζει το όχημα, ενώ εξαιτίας και του ανταγωνισμού κάποιες νεότερες εταιρείες με λίγα σημεία φόρτισης ωστόσο χρεώνουν από 0,30 έως 0,35 ευρώ!

Αν δηλαδή ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο διαθέτει μια μπαταρία 50 Kwh τότε ο ιδιοκτήτης του θα χρειαστεί να δαπανήσει περίπου 25 ευρώ για πλήρη φόρτιση, που επίσης θα πρέπει να επισημάνουμε ότι το αυτοκίνητο θα χρειαστεί να παραμείνει στο σημείο φόρτισης για τουλάχιστον 3 ώρες.

Σύμφωνα με πληροφορίες του Newsauto.gr τα στελέχη από το υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας εκτιμούν ότι οι αυξημένες τιμές χρέωσης στους ήδη υπάρχοντες σταθμούς φόρτισης θα μειωθούν μόλις τοποθετηθούν και άλλοι φορτιστές από εταιρείες ενέργειες, ενώ το καίριο πλήγμα στις τιμές θα προκαλέσει η τοποθέτηση πολλών σημείων φόρτισης από τους Δήμους και τις Περιφέρειες που σύμφωνα με πληροφορίες θα παρέχουν δωρεάν για μεγάλο χρονικό διάστημα την φόρτισης στους πολίτες και μετά οι χρεώσεις θα είναι εξαιρετικά χαμηλές.

Αυτή τη στιγμή να επισημάνουμε πως οι περισσότεροι σταθμοί φόρτισης είναι 11Kw ή 22 Kwh ενώ σε κάποια σημεία στο Εθνικό Οδικό Δίκτυο έχουν τοποθετηθεί ταχυφορτιστές ώστε οι κάτοχοι ηλεκτρικών οχημάτων να έχουν ανακτήσει μέσα σε 30 λεπτά το 85% της χωρητικότητας της μπαταρίας τους.

Πάντως η φόρτιση των ηλεκτρικών αυτοκινήτων σε οικιακούς ή εταιρικούς φορτιστές κυριολεκτικά συμφέρουν καθώς οι χρεώσεις είναι ελάχιστες και περιορίζονται σε μερικά ευρώ για μια πλήρη φόρτιση. Ενδεικτικά θα αναφέρουμε πως η χρέωση της Kwh σε ένα οικιακό δίκτυο κυμαίνεται σε 0,06 ευρώ για ημερήσια χρέωση και περίπου 0,05 ευρώ για τη νυχτερινή χρέωση ενώ πρόσφατα οι χρεώσεις από κάποιες εταιρείες έχουν μειωθεί ακόμη και κάτω από 0,04 ευρώ! Αντίθετα το κόστος φόρτισης ενός αυτοκινήτου σε ιδιωτικό σταθμό φόρτισης στο δρόμο κυμαίνεται σε 0,5 ευρώ δηλαδή ακριβότερο έως και πάνω από 900%!

Να υπενθυμίσουμε πως στην Ελλάδα το 2020 υπάρχουν 334 σταθμοί φόρτισης εκ των οποίων οι 81 αφορούν σε σταθμούς 22Kw ενώ οι υπόλοιποι ήταν κάτω των 11Kw.

Δείτε εδώ πόσα θα γιτώνετε εάν φορτίζετε στο σπίτι

Exit mobile version