Τη βελτίωση της εικόνας των αστικών συγκοινωνιών με πύκνωση των δρομολογίων σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη ώστε από το Σεπτέμβριο να υπάρχει μια διαφορετική εικόνα στους δρόμους και στις μεταφορές έθεσε ως άμεση προτεραιότητα σήμερα ο Πρωθυπουργός κατά την επίσκεψή του στο υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών.

Ο κ. Μητσοτάκης αναφέρθηκε επίσης και στα θέματα της οδικής ασφάλειας, προαναγγέλλοντας από το Φθινόπωρο τη λήψη φορολογικών κινήτρων για την αγορά κράνους στα δίκυκλα. Όπως επισήμανε τα κράνη γίνονται πλέον υποχρεωτικά όπως και η αυστηρή τήρηση του ΚΟΚ ώστε να πάψουμε ως χώρα να θρηνούμε θύματα στην άσφαλτο.

Μιλώντας κυρίως για τα προβλήματα του Μετρό της Αθήνας και του ΟΑΣΘ, ο κ. Μητσοτάκης τόνισε πως αποτελεί «ζήτημα απόλυτης προτεραιότητας η βελτίωση της εικόνας των αστικών συγκοινωνιών στην Αθήνα και στη Θεσσαλονίκη» προσθέτοντας ότι: «ο Σεπτέμβριος δεν θα βρει την πόλη των Αθηνών στην ίδια κατάσταση με αυτή την που επικρατεί σήμερα».

«Το ίδιο ισχύει και για τα λεωφορεία της Θεσσαλονίκης. Γνωρίζουμε πόσο προβληματική είναι η κατάσταση που παραλάβαμε. Αυτό δεν είναι, όμως, άλλοθι για να μην βελτιωθεί άμεσα η κατάσταση».

Στη διάρκεια της σύσκεψης σημειώθηκε ότι το 1/3 των συρμών του Μετρό της Αθήνας είναι παροπλισμένο -και λόγω της έλλειψης ανταλλακτικών- ενώ από τους υπόλοιπους συρμούς περίπου οι μισοί δεν μπορούν να χρησιμοποιηθούν αυτή τη στιγμή λόγω του προγραμματισμού λειτουργίας της εταιρίας και άλλων προβλημάτων. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα ο μέσος χρόνος αναμονής για κάθε συρμό να ξεπερνά τα 10 λεπτά και να παρατηρούνται τεράστιες καθυστερήσεις εν μέσω τουριστικής περιόδου και ενώ η πρωτεύουσα φιλοξενεί χιλιάδες τουρίστες.

Όπως σημείωσαν τόσο ο Πρωθυπουργός όσο και ο υπουργός Υποδομών κ. Κώστας Καραμανλής, θα γίνουν άμεσα όλες οι απαραίτητες ενέργειες ώστε τον Σεπτέμβριο το Μετρό να λειτουργεί όπως θα έπρεπε να λειτουργεί σε κάθε πολιτισμένη ευρωπαϊκή χώρα. Παρεμβάσεις θα γίνουν και για να πυκνώσουν τα δρομολόγια του ΟΑΣΘ στους δρόμους της Θεσσαλονίκης καθώς από τα 614 λεωφορεία του στόλου, τα 370 είναι αυτή τη στιγμή ακινητοποιημένα.

Ο Πρωθυπουργός χαρακτήρισε απόλυτη προτεραιότητα και τα ζητήματα οδικής ασφάλειας, επισημαίνοντας χαρακτηριστικά, πως «είναι αδιανόητο να θρηνούμε τόσους ανθρώπους στην άσφαλτο και έχουμε δεσμευτεί σε ένα μακροχρόνιο σχέδιο αντιμετώπισης του προβλήματος με μια σειρά από παρεμβάσεις που αφορούν τον τρόπο με τον οποίο εκπαιδεύουμε τους νέους οδηγούς, την ποιότητα των δρόμων μας, αλλά προφανώς και με την πολύ αυστηρή εφαρμογή του ΚΟΚ».

Από την πλευρά του ο υπουργός Υποδομών κ. Κώστας Καραμανλής, δήλωσε ότι υπάρχει μια προβληματική κατάσταση στις συγκοινωνίες καθώς εκτός της ακινησίας μεγάλου ποσοστού των συρμών (το 1/3 των συρμών) το 70% του προσωπικού στη ΣΤΑΣΥ είναι σε άδεια!

Ο κ. Καραμανλής υπογράμμισε ότι από το Σεπτέμβριο που ο κόσμος θα επιστρέψει στην Αθήνα, το μετρό πρέπει να λειτουργεί κανονικά όπως σε όλο τον κόσμο. Κατά την συνάντηση συζητήθηκαν επίσης και ο σχεδιασμός του υπουργείου για τα μεγάλα δημόσια έργα. Για το Πάτρα –Πύργος και για το Βόρειο Οδικό Άξονα Κρήτης ο υπουργός Υποδομών δήλωσε ότι είναι δύο έργα που πρέπει να γίνουν και θα γίνουν.