Οι μικρομεσαίες επιχειρήσεις είναι γνωστό πως αποτελούν την ραχοκοκαλιά της Ελληνικής οικονομίας. Από τα χρόνια της μεγάλης οικονομικής κρίσης που βιώσαμε μέχρι και σήμερα υπήρξε ο κλάδος που «χτυπήθηκε» πιο πολύ από όλους. Στην ουσία ήταν ο πρώτος που χτυπήθηκε και ο τελευταίος που προσπαθεί να συνέλθει και να ορθοποδήσει ξανά.

Με το 40% των μικρών επιχειρήσεων να καταθέτει αίτημα αποζημίωσης εντός της πρώτης δεκαετίας, η εξασφάλισή της μέσω της ασφάλισης, αποτελεί μία σοφή επιχειρηματική πρακτική. Η ασφάλιση δίνει τη σιγουριά πως ό,τι κι αν συμβεί, δεν θα ανακόψει την δυναμική της επιχειρηματικής  δραστηριότητας.

Σύμφωνα με στοιχεία της ΕΕ, το 99% όλων των επιχειρήσεων στην Ευρωπαϊκή Ένωση είναι μικρομεσαίες. Απασχολούν περίπου 100 εκατομμύρια ανθρώπους, αντιπροσωπεύουν περισσότερο από το μισό του ΑΕΠ της Ευρώπης και διαδραματίζουν κομβικό ρόλο στην προσθήκη αξίας σε κάθε τομέα της οικονομίας.

Στην Ελλάδα όπως αναφέρουν στοιχεία που παρουσιάζονται στην έρευνα «EY Attractiveness Survey Ελλάδα 2022», οι μικρομεσαίες επιχειρήσεις αποτελούν συντριπτικό ποσοστό του συνόλου, αντιπροσωπεύοντας το 99,9% των επιχειρήσεων, ενώ απασχολούν το 83% του εργατικού δυναμικού και συνεισφέρουν το 56,7% της συνολικής προστιθεμένης αξίας, ποσοστά σημαντικά υψηλότερα από τον μέσο όρο της ΕΕ, που είναι 65,2% και 53% αντίστοιχα.

Υπάρχουν πολλοί παράγοντες που παίζουν ρόλο στην καλή λειτουργία μιας μικρομεσαίας επιχείρησης. Όταν όλα λειτουργούν ομαλά, εργαζόμενοι και πελάτες είναι ευχαριστημένοι και η επιχείρηση αναπτύσσεται.

Μια επιχείρηση δεν μπορεί να λειτουργήσει χωρίς κατάλληλο χώρο ή/και εξοπλισμό. Ανάλογα με τον κλάδο στον οποίο δραστηριοποείται, μια επιχείρηση θα χρειάζεται γραφεία, εξοπλισμό, αποθηκευτικό χώρο για εμπορεύματα, και άλλα. Η κτηριακή υποδομή μιας επιχείρησης είναι περισσότερο ευάλωτη από όσο νομίζουμε, αν αναλογιστούμε ότι περίπου το 33% των ζημιών – ύψους 12 εκατ. ευρώ – που σημειώθηκαν σε περιουσίες μέσα στο 2022, προέρχεται από μικρομεσαίες επιχειρήσεις.

Το ανθρώπινο δυναμικό είναι ίσως το σημαντικότερο στοιχείο μιας επιχείρησης, η καρδιά και το μυαλό της, που ενισχύει την ομαλή λειτουργία και ανάπτυξή της. Οι εργαζόμενοι έχουν κι εκείνοι να αντιμετωπίσουν απρόοπτα (όπως για παράδειγμα μια ξαφνική ασθένεια) καθώς και ανασφάλειες για το μέλλον, ιδιαίτερα σε ό,τι αφορά στο συνταξιοδοτικό.

Ένας εργοδότης σήμερα μπορεί να φροντίσει να εξασφαλίσει τις ανάγκες αυτές μέσα από ομαδικά προγράμματα υγείας και σύνταξης, κάτι που θα λειτουργήσει προς όφελος τόσο του ίδιου όσο και του εργαζόμενου.

Ασφάλιση λοιπόν σημαίνει σιγουριά, και αυτή η απλή διαπίστωση αρκεί ώστε να γίνουν πιο σαφή τα πλεονεκτήματα που προσφέρει στον μικρομεσαίο επιχειρηματία.

Ο μετριασμός των οικονομικών συνεπειών από μια απρόβλεπτη ζημιά ή καταστροφή, αποτελεί, προφανώς, τον πλέον σημαντικό λόγο που κάνει την ασφάλιση τόσο σημαντική για κάθε επιχείρηση, ανεξαρτήτως μεγέθους. Δεν είναι, όμως, μόνο αυτός. Θα πρέπει κανείς να συνυπολογιστεί το αίσθημα ηρεμίας που αποπνέει στον επιχειρηματία, καθώς η ασφάλιση παρέχει τη σιγουριά ότι η επιχείρηση του θα παραμείνει «ζωντανή», όταν κάτι απρόβλεπτο συμβεί, ώστε αυτός να εστιάσει χωρίς περισπασμούς στα σχέδια και τις επιδιώξεις του.

Ας υποθέσουμε πως είστε ιδιοκτήτης ενός εστιατορίου και ένας πελάτης χτυπά γλιστρώντας στο πάτωμα, είστε πιο ήσυχος δεδομένου της ασφάλισης που έχετε και που σας καλύπτει.

Όταν πρόκειται για το ξεκίνημα μιας επιχείρησης, επίσης, η ασφάλιση καθίσταται ιδιαίτερα σημαντική: Ένα νέο εγχείρημα δεν είναι ποτέ εύκολο και εμπεριέχει ρίσκο – ειδικά στην εποχή μας, που το περιβάλλον είναι εξαιρετικά ρευστό και μια απρόβλεπτη ζημιά ή άλλου είδους κίνδυνος, μπορεί να προκαλέσουν μια σοβαρή οικονομική επιβάρυνση.

Από την άλλη πλευρά, οι πελάτες και οι συνεργάτες μιας επιχείρησης που είναι ασφαλισμένη αισθάνονται πως συνδιαλέγονται με έναν αξιόπιστο συνομιλητή, τον οποίο μπορούν να εμπιστευτούν. Με τον τρόπο αυτό, η ύπαρξη της ασφάλισης αυξάνει την αξιοπιστία και ενισχύει την αναγνωρισιμότητα της επιχείρησης, συμβάλλει στην δημιουργία πιστών πελατών αλλά και την προσέλκυση νέων ενώ εξασφαλίζει καλύτερη πρόσβαση σε συνεργασίες, χρηματοδότηση, απόκτηση δανείων κ.α.

Υπάρχει ακόμα ένας παράγοντας που κάνει απαραίτητη την ασφάλιση για κάθε μικρομεσαία επιχείρηση: Ακριβώς λόγο του μεγέθους τους, είναι αρκετά ευάλωτες απέναντι σε π.χ. μεγάλα καταστροφικά γεγονότα όπως και υψηλές απαιτήσεις τρίτων (πελατών, εργαζομένων, κτλ.) για λάθη ή παραλείψεις της επιχείρησης. Ειδικά για τον τουριστικό κλάδο, που είναι ιδιαίτερα σημαντικός στη χώρα μας, οι απαιτήσεις μπορεί να είναι συχνότερες λόγω της κουλτούρας των κατοίκων του εξωτερικού για διεκδίκηση απαιτήσεων.

Συμπερασματικά πρέπει να τονιστεί η σημασία της ασφάλισης και στον τομέα των μικρομεσαίων επιχειρήσεων με βάσει τους καθημερινούς κινδύνους που αντιμετωπίζουν. Είναι σκόπιμο να συζητήσετε με τον ασφαλιστικό σύμβουλο για να σας καθοδηγήσει σε ένα ασφαλιστικό πρόγραμμα που να σας ταιριάζει απόλυτα βάσει των αναγκών και των οικονομικών δυνατοτήτων σας.

Διαβάστε ακόμη:

ΕΚΤ: Έδωσε «πράσινο φως» στην επόμενη φάση για το ψηφιακό ευρώ (γράφημα)

Φορέας Ακινήτων: 4 αλλαγές – δέλεαρ για την προσέλκυση επενδυτών – Το νέο χρονοδιάγραμμα

Νέος «βασιλιάς» στις ευρωπαϊκές αγορές – Ποιο χρηματιστήριο πήρε τα σκήπτρα

Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο ΘΕΜΑ