Κακουργηματική ποινική δίωξη ασκήθηκε στον σταθμάρχη της Λάρισας για διατάραξη της ασφάλειας των συγκοινωνιών, ανθρωποκτονίες και σωματικές βλάβες εξ αμελείας. Ο σταθμάρχης παρέμεινε για 10 λεπτά ενώπιον του εισαγγελέα το μεσημέρι της Πέμπτης και μετά την απαγγελία των κατηγοριών πήρε προθεσμία να απολογηθεί στον ανακριτή το ερχόμενο Σάββατο ενώ μέχρι τότε θα παραμείνει κρατούμενος.

Σύμφωνα με τον δικηγόρο του, ο σταθμάρχης Λάρισας «από την πρώτη στιγμή έχει αναλάβει την ευθύνη στα πλαίσια που του αναλογεί».

«Δεν είναι το λάθος συγκεκριμένο υπάρχει συγκλίνουσα αμέλεια από διάφορους παράγοντες. Υπάρχουν σημεία που θα μπορούσε να είναι προσεκτικότερος» πρόσθεσε ο δικηγόρος του σταθμάρχη Λάρισας.

 

Μετά την άσκηση ποινικής δίωξης σε βάρος του σταθμάρχη, αναμένεται η υπόθεση να εισαχθεί στην Ολομέλεια του Εφετείου της Λάρισας προκειμένου η υπόθεση να ανατεθεί σε εφέτη ειδικό ανακριτή. Πάντως, οι εισαγγελικές αρχές κατά την προκαταρκτική έρευνα για το τραγικό συμβάν, θα επεκτείνουν ευρύτατα την έρευνά τους. Κι αυτό επειδή θα αναζητήσουν, πέραν των ευθυνών του σταθμάρχη, τις ενδεχόμενες ευθύνες και παραλείψεις άλλων προσώπων, που συνδέονται και έχουν καθοριστικό ρόλο στις εγκαταστάσεις, λειτουργία, κ.λπ. του σιδηροδρομικού δικτύου.

Παρά την αρχική του άρνηση, ο σταθμάρχης φέρεται χθες να ομολόγησε το μοιραίο λάθος του, το οποίο απέδωσε στην «κακιά ώρα». Παρότι αρχικά υποστήριξε ότι το δυστύχημα οφείλεται σε λάθος του συστήματος, λέγοντας ότι το κατάλαβε όταν πληροφορήθηκε τι είχε συμβεί, τελικώς παραδέχθηκε ότι τροχοδρόμησε την επιβατική αμαξοστοιχία σε λάθος ράγες.

Πώς έγινε το δυστύχημα

Στην τραγωδία φαίνεται πως οδήγησε ένα μοιραίο λάθος που προκύπτει από τις συνομιλίες μεταξύ των μηχανοδηγών της αμαξοστοιχίας Ιntercity 62 και του σταθμάρχη της Λάρισας: όπως προκύπτει, ο σταθμάρχης χωρίς να το αντιλαμβάνεται τους δίνει εντολή να μπει στην παρακαμπτήριο και να συνεχίσει το ταξίδι του από τη γραμμή Θεσσαλονίκη – Αθήνα, στην οποία ήδη εκινείτο η εμπορική αμαξοστοιχία.

Οι οδηγοί δεν παραξενεύτηκαν με το κόκκινο φωτόσημο που έβλεπαν μπροστά τους, καθώς το σύστημα φωτοσήμανσης δεν λειτουργεί. Μάλιστα, όπως έλεγαν σιδηροδρομικές πηγές, ο σταθμάρχης δεν αντελήφθη καν ότι το τρένο μπήκε στην αντίθετη γραμμή, οπότε δεν υπήρχε πιθανότητα να διαρθώσει το λάθος του στα λίγα λεπτά που απέμεναν.

Οι οδηγοί δεν παραξενεύτηκαν με το κόκκινο φωτόσημο που έβλεπαν μπροστά τους, καθώς το σύστημα φωτοσήμανσης δεν λειτουργεί. Μάλιστα, όπως έλεγαν σιδηροδρομικές πηγές, ο σταθμάρχης δεν αντελήφθη καν ότι το τρένο μπήκε στην αντίθετη γραμμή, οπότε δεν υπήρχε πιθανότητα να διορθώσει το λάθος του στα λίγα λεπτά που απέμεναν.

Μηχανοδηγός – Η Λάρισα ακούει;

Σταθμάρχης – Ακούει. Με 47 νούμερο περνάτε κόκκινο φωτόσημο εξόδου έως φωτόσημο εισόδου νέων Πόρων.

Μηχανοδηγός – Βασίλη φεύγω;

Σταθμάρχης – Φεύγεις, φεύγεις.

Μηχανοδηγός – Έγινε, καλό βράδυ.

Σταθμάρχης – Καλή συνέχεια.

Το ηχητικό ντοκουμέντο που έφερε στο φως το ΠΡΩΤΟ ΘΕΜΑ:

Είχε προηγηθεί διάλογος του σταθμάρχη με τον κλειδούχο, ο οποίος είναι αποκαλυπτικός του τι συνέβη:

Υπάλληλος σιδηροδρομικού σταθμού: Βασιλη να γυρίσω;

Σταθμάρχης – Όχι, όχι άστο όπως είναι γιατί ακολουθεί το 1564.

Υπάλληλος σιδηροδρομικού σταθμού – Έγινε, καλώς, το αφήνω όπως είναι η διαγώνιος.

Η σύντομη αυτή συνομιλία φανερώνει τι πραγματικά συνέβη: Ο κλειδούχος ρώτησε τον σταθμάρχη αν έπρεπε να γυρίσει το κλειδί στην ευθεία – οπότε το τρένο θα συνέχιζε στην κανονική γραμμή, χωρίς πρόβλημα. Ωστόσο, ο σταθμάρχης του είπε ότι επρόκειτο να χρησιμοποιήσει τη διαγώνιο ένα τοπικό τρένο, όπως και συνέβη. Όμως, στη συνέχεια ο σταθμάρχης ξέχασε να γυρίσει το κλειδί, οπότε το Intercity μπήκε στο «αντίθετο ρεύμα», με αποτέλεσμα να συγκρουστεί τελικά με την εμπορική αμαξοστοιχία που κατερχόταν προς Αθήνα.

Ο σταθμάρχης, αφού αρχικά υποστήριξε ότι είχε «κλειδώσει» το τρένο στην σωστή γραμμή «αλλά δεν υπάκουσε το σύστημα», παραδέχθηκε το μοιραίο λάθος του στην ανάκριση και βρίσκεται αντιμέτωπος με βαρύ κατηγορητήριο για ανθρωποκτονίες από αμέλεια.

Εξαϋλώθηκαν κάποια από τα θύματα της μοιραίας σύγκρουσης

Την ίδια ώρα και με δεδομένο ότι οι έρευνες των διασωστών δεν έχουν ακόμη ολοκληρωθεί, αφού υπάρχουν σημεία στα βαγόνια που δεν έχουν επεκταθεί οι σωστικές επιχειρήσεις, ο αριθμός των νεκρών δεν αποκλείεται να αυξηθεί, έχοντας ήδη φτάσει στους 43, σύμφωνα με τα όσα δήλωσε στην ΕΡΤ η Ρουμπίνη Λεοντάρη, προϊσταμένη της Ιατροδικαστικής Υπηρεσίας Λάρισας. Στον μακρύ κατάλογο του δυστυχήματος, πέρα από τους 43 νεκρούς, υπάρχουν κατά την Πυροσβεστική 19 ακόμη αγνοούμενοι.

Παράλληλα, πέραν των 43 νεκρών και των 19 αγνοουμένων, υπάρχουν και δεκάδες τραυματίες που νοσηλεύονται αυτήν την ώρα σε νοσοκομεία της Λάρισας, της Κατερίνης και της Θεσσαλονίκης. Σημειωτέον ότι από πλευράς της Πυροσβεστικής γίνεται λόγος για 42 επιβεβαιωμένους νεκρούς, όπως ανέφερε και στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ο εκπρόσωπος Τύπου του Πυροσβεστικού Σώματος, Επιπυραγός Γιάννης Αρτοποιός.

Ήδη, για τις ανάγκες της ταυτοποίησης των νεκρών, καθώς οι σοροί έχουν μεταφερθεί στο Γενικό Νοσοκομείο της Λάρισας, έχουν κληθεί οι συγγενείς αγνοουμένων επιβατών να δώσουν δείγματα γενετικού υλικού, για να συνδράμουν στο έργο της αναγνώρισής τους. Σύμφωνα με πληροφορίες που μετέδωσε η ΕΡΤ, 53 άνθρωποι έδωσαν δείγματα DNA για τη διαδικασία αναγνώρισης, η οποία θα πάρει αρκετές ημέρες. Και αυτό γιατί, κάποια από τα θύματα είναι διαμελισμένα και έτσι είναι πολύ δύσκολη η αναγνώριση. Σύμφωνα με τις τελευταίες πληροφορίες, στο Γενικό Νοσοκομείο Λάρισας βρίσκονται 37 σοροί και 17 σάκοι με μέλη επιβαινόντων, για τα οποία ακολουθείται η διαδικασία αναγνώρισης.

Συνολικά, στην επιβατική αμαξοστοιχία επέβαιναν 341 επιβάτες, όπως και άλλα 13 άτομα προσωπικό, δηλαδή στο σύνολο 354 άνθρωποι. Επιπλέον, στην εμπορική αμαξοστοιχία επέβαιναν άλλοι δύο άνθρωποι, δηλαδή οι μηχανοδηγοί, με τους διασώστες να αναζητούν τελικά 356 ανάμεσα στα συντρίμμια. Από το σύνολο των επιβατών, ωστόσο, που αναζητώνται από τους διασώστες, εξαιρούνται όλοι όσοι επέστρεψαν σώοι και αβλαβείς στα σπίτια τους, δηλαδή 222 άτομα, που έφυγαν από το σημείο του δυστυχήματος, μέσω τουριστικών λεωφορείων.

Διαβάστε ακόμα