Σε πέντε στάδια θα γίνει η επανεκκίνηση των δρομολογίων του σιδηροδρόμου, με την έναρξη των τρένων του προαστιακού Αθήνας και Θεσσαλονίκης, ο οποίος διαθέτει συστήματα τηλεδιοίκησης και των εμπορευματικών δρομολογίων στις 22 Μαρτίου.

Η επιστροφή των συρμών στις ράγες, συντελείτε με πλήρη συνείδηση των αδυναμιών της υποδομής για αυτό και γίνεται σταδιακά ώστε οι επιβατικές μεταφορές να επιστρέψουν δειλά στους σταθμούς την 1 Απριλίου και στην συνέχεια να επαναξιολογηθεί η κατάσταση για νέα δρομολόγια.

Στο πλαίσιο αυτό επαναλειτουργούν στις 22 Απριλίου ο Προαστιακός Πειραιάς – Αθήνα – Σιδηροδρομικό Κέντρο Αχαρνών – Αεροδρόμιο, Κάντζα – Λιόσια, Αθήνα – Οινόη – Χαλκίδα,  Θεσσαλονίκη – Φλώρινα,  Θεσσαλονίκη – Δράμα,   Αλεξανδρούπολη – Ξάνθη,  Αλεξανδρούπολη – Ορμένιο,  Κάτω Αχαΐα – Πάτρα,   Πάτρα – Ρίο,   Διακοφτό – Καλάβρυτα,   Ολυμπία – Πύργος – Κατάκολο,   Βόλος – Μηλιές. Ταυτόχρονα ξεκινούν και τα εμπορευματικά από Θεσσαλονίκη προς Ειδωμένη και Προμαχώνα (1 ή 2 ζεύγη), Θριάσιο – Θεσσαλονίκη  (1 ή 2 ζεύγη ημερησίως) και από 27 Μαρτίου ο Προαστιακός Αθήνα – Σιδηροδρομικό Κέντρο Αχαρνών – Κόρινθος – Κιάτο – Αίγιο.

Κριτήριο για το επανεκκίνηση των τρένων αποτελούν οι κοινωνικές ανάγκες κυρίως του προαστιακού και περιαστικού χαρακτήρα, που εξυπηρετούν μετακινήσεις επαγγελματιών και εργαζομένων, η λειτουργία των εμπορικών τρένων για να αποσυμφορήσουν λιμάνια και σταθμούς  γεμάτους κοντέινερ αλλά και η εξυπηρέτηση τουριστικών σκοπών (π.χ Οδοντωτός).

Έτσι την 1η Απριλίου προστίθεται το  InterCity Αθήνα – Θεσσαλονίκη (1 πρωινό ζεύγος), o   Προαστιακός Θεσσαλονίκη – Λάρισα,    Παλαιοφάρσαλος – Καλαμπάκα,   Λάρισα – Βόλος,   Λαμία – Στυλίδα και από τις 6 του μήνα τo   InterCity Αθήνα – Θεσσαλονίκη (1 ή 2 ζεύγη ημερησίως), τα  Εμπορευματικά Θριάσιο – Θεσσαλονίκη  (1 ή 2 ζεύγη ημερησίως).

Τήρηση χρονοδιαγραμμάτων

Όπως δήλωσε χθες, ο υπουργός Επικρατείας και Μεταφορών Γιώργος Γεραπετρίτης αμέσως μετά την σύσκεψη με τον Πρωθυπουργό, τα κυβερνητικά μέτρα συνιστούν μια μεταβατική απάντηση της πολιτείας στο τραγικό συμβάν των Τεμπών, έτσι ώστε να αισθάνονται οι πολίτες πως το μέσο αυτό είναι ασφαλές για να μπορέσουν να το χρησιμοποιούν.

Με την ολοκλήρωση των έργων αναβάθμισης και εκσυγχρονισμού του δικτύου, στις αρχές του επόμενου φθινοπώρου, η χώρα εκτιμάται ότι θα διαθέτει ένα μηχανολογικά πολύ αναβαθμισμένο σύστημα προστασίας και ασφάλειας. δήλωσε ο κ. Γεραπετρίτης.

Μεταξύ των προτεραιοτήτων που δίνει η κυβέρνηση είναι η αυστηρή τήρηση των χρονοδιαγραμμάτων ολοκλήρωσης των έργων σηματοδότησης και τηλεδιοίκησης του κύριου άξονα.

Επίσης θα προκηρυχθεί ο διαγωνισμός για την ανάταξη και συντήρηση σηράγγων και θα γίνει άμεση λειτουργία του συστήματος GSM-R στο τροχαίο υλικό για όλες τις επικοινωνίες εργαζομένων στο σιδηροδρομικό δίκτυο του ΟΣΕ, καθιστώντας δευτερεύον το σύστημα VHF.

Στα μέτρα προστίθεται ακόμη η Αστυνομική προστασία υποδομών σε κρίσιμα σημεία του δικτύου.

Ενίσχυση σταθμών

Κατόπιν αυτών, τουλάχιστον έως την οριστική παράδοση των έργων τεχνολογικής αναβάθμισης του δικτύου, θα εφαρμόζονται και μέτρα ασφάλειας.

Για το λόγο αυτό θα παραμείνουν κλειστοί πέντε σταθμοί, οι οποίοι θα λειτουργούν μόνο για επιβίβαση – αποβίβαση). Σε κάθε σταθμό προβλέπονται δύο σταθμάρχες ενώ θα εφαρμοστεί μείωση ταχύτητας σε τμήματα που δεν καλύπτονται από σηματοδότηση σε 80 χλμ και 100 χλμ για προαστιακούς/εμπορευματικούς και επιβατικές αμαξοστοιχίες αντίστοιχα.

Επιπλέον τα τρένα θα ταξιδεύουν με 2 μηχανοδηγούς όλων των προαστιακών συρμών, θα υπάρχει ένας συνοδός στον προαστιακό και τρεις συνοδοί στα InterCity Αθήνα – Θεσσαλονίκη έναντι 2 που υπάρχουν σήμερα καθώς επίσης και υπηρεσία Εσωτερικού Ελέγχου σε ΟΣΕ και Hellenic Train.

Η κυβέρνηση θα προχωρήσει σε σταδιακή εγκατάσταση από την Hellenic Train καταγραφικού στις αμαξοστοιχίες με δυνατότητα καταγραφής επικοινωνιών καμπίνας μεταξύ των μηχανοδηγών και του προσωπικού κυκλοφορίας του ΟΣΕ (σταθμάρχες, ρυθμιστές κυκλοφορίας και τηλεδιοικητές).

Θα δημιουργηθεί επίσης «Technical Help Desk» με σκοπό την ανταλλαγή  τεχνικών πληροφοριών μεταξύ των μηχανοδηγών και της τεχνικής βάσης για την άμεση επίλυση τεχνικών προβλημάτων κατά την πορεία ενός συρμού. Θα υπάρχει ακόμη εξυπηρέτηση επιβατών σε σημαντικούς σταθμούς του σιδηροδρομικού δικτύου (ιδίως Αθήνα, Λάρισα, Θεσσαλονίκη, Λιανοκλάδι).

Διαχείριση ανθρώπινου δυναμικού

Ο υπουργός Υποδομών ανακοίνωσε επίσης  χθες ολοκλήρωση της πρόσληψης προσωπικού στον ΟΣΕ βάσει προγραμματισμού για το έτος 2022 που βρίσκεται σε εκκρεμότητα.

Για λόγους ταχύτητας, από την υφιστάμενη προκήρυξη 2022 θα καλυφθεί και ο προγραμματισμός προσλήψεων 2023 για κρίσιμους τομείς συντήρησης, σηματοδότησης, τηλεδιοίκησης και ηλεκτροκίνησης, καθώς και τεχνικού προσωπικού. Παραμονή των υπηρετούντων με δελτίο παροχής υπηρεσιών κι διερεύνηση δυνατότητας ανανέωσης συμβάσεων με το προσωπικό φύλαξης ισόπεδων διαβάσεων. Επαναξιολόγηση εκπαίδευσης και επανεκπαίδευσης κρίσιμου προσωπικού, ενεργοποίηση ψυχολογικής υποστήριξης κρίσιμου προσωπικού ΟΣΕ και Hellenic Train από εξειδικευμένο ιατρικό προσωπικό. Στις ρυθμιστικές παρεμβάσεις που θα γίνουν νόμοι του κράτος η κυβέρνηση περιλαμβάνει επικαιροποίηση γενικού κανονισμού κυκλοφορίας και μέτρα στήριξης των οικογενειών των θανόντων σε διάστημα δεκαετίας.

Διαβάστε ακόμη

Πάολο Γκρινιάνι (Oxford Economics): Η ΕΚΤ θα συνεχίσει να αυξάνει τα επιτόκια

Τι σημαίνει για τις ελληνικές startup η κατάρρευση των SVB και Signature Bank – Τα ελληνικά VCs απαντούν

Η «μάχη» του Καραμανλή, η απόφαση Μητσοτάκη για τα Χανιά, ο Μυστακίδης πήρε την τράπεζα και το «Τ» της Cosmote