της Μαριάννα Τζάννε

Το ζωηρό επενδυτικό ενδιαφέρον που εκδηλώνεται για την ΔΕΠΑ Εμπορίας πριν ακόμη ξεκινήσει ο διαγωνισμός της ιδιωτικοποίησης, δικαιολογούν οι επιδόσεις αλλά και η διείσδυση στην αγορά ρεύματος και φυσικού αερίου των δραστηριοτήτων της Φυσικό Αέριο Ελληνική Εταιρεία Ενέργειας (πρώην ΕΠΑ Αττικής).

Η πιο ιστορική εταιρεία αερίου, η οποία τους τελευταίους μήνες έχει περιέλθει κατά 100% στην ΔΕΠΑ (η Shell πούλησε το 49% των μετοχών της) μετρά ήδη 160 έτη ζωής και έχει εξελιχθεί σε μία από τις πιο δυναμικές ελληνικές επιχειρήσεις προμήθειας ενέργειας, σημειώνοντας απανωτά ρεκόρ οικονομικών μεγεθών αλλά και νέων συμβολαίων.

Μόνο το α΄τρίμηνο του έτους η εταιρεία έχει εγγράψει στο δίκτυό της 15.000 νέους πελάτες με στόχο να φτάσει τους 60.000 έως τα τέλη του έτους.

Πέρσι η εταιρεία υπέγραψε συνολικά 33.159 νέα συμβόλαια εξυπηρετώντας πλέον περισσότερα από 400.000 νοικοκυριά και πάνω από 9.000 επιχειρήσεις.

Όπως ανέφερε χθες ο Γενικός Διευθυντής της εταιρείας κ. Γιάννης Μητρόπουλος οι υψηλές αποδόσεις της εταιρείας αντανακλώνται και στα οικονομικά μεγέθη. Ο κύκλος εργασιών στο α΄τρίμηνο ανήλθε σε 105,2 εκ. ευρώ (+54% ) και τα καθαρά κέρδη άνω των 7 εκ. ευρώ (+48%). Οι προβλέψεις αναφέρουν τζίρο 219,4 εκ. ευρλω και κέρδη 5,8 εκ. ευρώ για το σύνολο της χρήσης.

Αξίζει να σημειωθεί ότι το 45% των νέων συμβολαίων στο ρεύμα είναι εκτός Αττικής και έρχεται στην εταιρεία από όλες τις περιοχές της χώρας (Θεσσαλονίκη, Θεσσαλία, Σέρρες, Τρίκαλα, Βόλο, Λαμία αλλά και από μη διασυνδεδεμένα νησιά).

Ο ίδιος έδωσε ιδιαίτερη βαρύτητα στην στρατηγική εμπορική συνεργασία με την Vodafone, η οποία όπως είπε θα διευρυνθεί το επόμενο διάστημα και σε νέα πεδία αμοιβαίου ενδιαφέροντος. Ο κ. Μητρόπουλος προέβλεψε ότι από την επόμενη χρονιά η εταιρεία θα είναι έτοιμη να λανσάρει στην αγορά νέες υπηρεσίες γύρω από τον τομέα του ΙοΤ (Ιnterrnet of Thinks). Ο χώρος της τηλεφωνίας είναι ένα επίσης πεδίο που μπορεί να επεκταθεί η αποκλειστική εμπορική συμφωνία για την παροχή συνδυαστικών υπηρεσιών αν και ο κ. Μητρόπουλος επισήμανε ότι η αγορά στον τομέα αυτό στην Ελλάδα δεν έχει ακόμη ωριμάσει. Το δίκτυο της Vodafone αναδεικνύεται σε βαρύ πυροβολικό της Φυσικό Αέριο αφού φέρνει στο δίκτυο 1 στους 3 πελάτες.

Όπως επισήμανε χθες η διοίκηση της εταιρείας, οι απώλειες συνδρομητών είναι περιορισμένες και αγγίζουν μόλις το 2%. Ωστόσο παρατηρείται και το φαινόμενο κάποιοι από αυτούς που έφυγαν γιατί δελεάστηκαν από ελκυστικά πακέτα, να επιστρέφουν πίσω.

Η στρατηγική της εταιρείας σύμφωνα με τον κ. Μητρόπουλο είναι να συνεχιστεί η γεωγραφική εξάπλωση της εταιρείας κυρίως προς την Βόρεια Ελλάδα, να επεκτείνει τις στρατηγικές της συνεργασίες (ειπώθηκε ότι είναι σε διαπραγματεύσεις για μια μεγάλη εμπορική συμφωνία), να αναπτύξει νέα προϊόντα και υπηρεσίες και να συνεχίσει να επενδύει στον ψηφιακό μετασχηματισμό . Ο γενικός διευθυντής της Φυσικό Αέριο επισήμανε ότι η καινοτομία και οι υπηρεσίες είναι τα στοιχεία που θα συμβάλλουν στην ωρίμανση της αγοράς καθώς σήμερα οι μετακινήσεις πελατών γίνονται με δέλεαρ τα τιμολόγια που σε αρκετές περιπτώσεις είναι παραπλανητικά και δεν ανταποκρίνονται στις προσδοκίες των καταναλωτών.

Πέρσι, η εταιρεία σημείωσε κύκλο εργασιών που ξεπέρασε τα 163 εκατ. ευρώ, διαμορφώνοντας τα καθαρά κέρδη σε περισσότερα από 5,2 εκατ. ευρώ, με τον όγκο πωλήσεων να φτάνει τα 3,3 εκατ. MWH και τις επενδύσεις στα 12 εκατ. ευρώ.