Στη φάση της κατασκευής του φιλόδοξου project του EuroAsia Interconnector υποστηρίζει ότι περνάει η ομώνυμη διαχειρίστρια εταιρεία και προς τούτο αναζητά εξειδικευμένο στελεχιακό δυναμικό.

Όπως αναφέρεται σε σχετική ανάρτηση στην ιστοσελίδα της, η EuroAsia Interconnector, μετά την έγκριση της CEF Grant ύψους 658 εκατ. ευρώ από τον ευρωπαϊκό χρηματοδοτικό μηχανισμό «Connecting Europe Facility» και την ενίσχυση ύψους 100 εκατ. ευρώ. από το Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας, προχωρά στη φάση κατασκευής του έργου της μεγάλης ηλεκτρικής διασύνδεσης του Ισραήλ, της Κύπρου και της Ελλάδας, με την Ευρώπη.

Για αυτό και επιδιώκει να καλύψει βασικές θέσεις του στελεχιακού δυναμικού με κορυφαίους ειδικούς και εμπειρογνώμονες του κλάδου.

Στο πλαίσιο αυτό, ανακοίνωσε χθες ότι αναζητά HVDC Converter Station Engineers, HVDC Cable Engineers, Project Management Specialists, Senior Financial Officers, Senior Accounts Officers και Senior Reporting Officers.

Ακόμη, όπως σημειώνεται σχετικά, υπάρχουν κενές θέσεις για Διευθυντή Ανθρώπινου Δυναμικού, Λογιστές, Διαχειριστές Έργου, εσωτερικό Νομικό Συνεργάτη κ.ά.

Για όλες τις θέσεις απαιτούνται τα αντίστοιχα επιστημονικά προσόντα, η εξειδίκευση στο αντικείμενο και η εμπειρία, ενώ οι ενδιαφερόμενοι μπορούν να αποστείλουν τα βιογραφικά τους σημειώματα στην ηλεκτρονική σελίδα της εταιρείας (hr@euroasia-interconnector.com) μέχρι τις 30 Ιουνίου 2022.

Επίσης, όπως τονίζεται χαρακτηριστικά, προσφέρεται «εξαιρετικό πακέτο αποδοχών με βάση τα προσόντα και την εμπειρία», χωρίς περαιτέρω λεπτομέρειες. Η εταιρεία καλεί τους υποψήφιους να συμμετάσχουν στην EuroAsia Interconnector και να εργαστούν «στην πρώτη γραμμή ενός από τα σημαντικότερα πολυτερματικά συστήματα σταθμών μετατροπέων HVDC που παρέχονται από την προτιμώμενη πλειοδότη Siemens και τεχνικά προηγμένες υποθαλάσσιες διασυνδέσεις μεταφοράς ηλεκτρικής ενέργειας στον κόσμο».

Το χρονοδιάγραμμα και οι διαγωνισμοί

Ο EuroAsia Interconnector θα είναι η μεγαλύτερη (μήκους 1.208 χλμ) και η βαθύτερη (έως και 3.000 μέτρα) ηλεκτρική διασύνδεση στον κόσμο, ισχύος 2.000 MW, η οποία θα τερματίσει την ενεργειακή απομόνωση της Κύπρου και θα διασφαλίσει την ασφάλεια του εφοδιασμού για τις τρεις χώρες (Ισραήλ – Κύπρος – Ελλάδα), δημιουργώντας μια αξιόπιστη πηγή πράσινης ενέργειας για την Ευρώπη.

Το project μετά από αρκετές καθυστερήσεις έχει εισέλθει στη φάση των διαγωνιστικών διαδικασιών. Ήδη, από πέρυσι το Μάρτιο, έχει επιλεγεί η Siemens AG για το συμβόλαιο των σταθμών μετατροπής (VSC Converter Stations), ενώ τον περασμένο Φεβρουάριο προκηρύχτηκαν δύο διαγωνισμοί για τα βασικά καλωδιακά τμήματα Ισραήλ – Κύπρος και Κύπρος – Κρήτη, συνολικού ύψους 1,7 δισ. ευρώ.

Για το πρώτο και μεγαλύτερο συμβόλαιο που αφορά στη διασύνδεση της Κύπρου με την Κρήτη, δεσμευτικές προσφορές κατέθεσαν η Nexans Norway AS και η Prysmian Powerlink s.r.l. Το έργο χωρίζεται σε δύο ομοειδή τμήματα (ανά πόλο) με ενδεικτικό προϋπολογισμό 623 εκατ. ευρώ έκαστο για τα καλωδιακά συστήματα που θα διασυνδέουν την Κύπρο με την Ελλάδα (Κρήτη).

Οι συμβάσεις αφορούν στην προμήθεια, κατασκευή και εγκατάσταση του συστήματος καλωδίων HVDC συμπεριλαμβανομένων όλων των απαιτούμενων υπεράκτιων και χερσαίων συνοδευτικών υποδομών. Η απόσταση που θα καλυφθεί με υποβρύχιο καλώδιο είναι 898 χιλιόμετρα με μέγιστο βάθος πόντισης στα 3.000 μέτρα, ενώ η χερσαία απόσταση μέχρι τους Σταθμούς Μετατροπής είναι 13 χλμ στην Κύπρο και 10 χλμ στην Κρήτη.

Στην προκήρυξη του διαγωνισμού προβλεπόταν ότι οι υποψήφιοι μπορούν να υποβάλουν προσφορές για το ένα ή και για τα δύο ομοειδή τμήματα. Παράλληλα, τρέχει και ο δεύτερος διαγωνισμός για το καλώδιο Ισραήλ – Κύπρος, συνολικού ενδεικτικού προϋπολογισμού 460 εκατ. ευρώ. Και σε αυτή την περίπτωση είναι χωρισμένος σε δύο ομοειδή τμήματα (ανά πόλο) με ενδεικτικό προϋπολογισμό 230 εκατ. ευρώ για καθένα.

Οι συμβάσεις αφορούν στην προμήθεια, κατασκευή και εγκατάσταση του συστήματος καλωδίων HVDC συμπεριλαμβανομένων όλων των απαιτούμενων υπεράκτιων και χερσαίων συνοδευτικών υποδομών, ενώ η απόσταση για το υποβρύχιο καλώδιο είναι 310 χλμ με μέγιστο βάθος πόντισης στα 2.200 μέτρα. Η χερσαία απόσταση μέχρι τους Σταθμούς Μετατροπής είναι 2 χλμ για το Ισραήλ και 13 χλμ για την Κύπρο.

Το φιλόδοξο project του EuroAsia Interconnector, είναι εκτιμώμενου προϋπολογισμού 2,5 δισ. ευρώ και με βάση το αρχικό χρονοδιάγραμμα θα ολοκληρωνόταν τον Δεκέμβριο του 2023. Ωστόσο, λόγω τεχνικών αλλά και θεσμικών ζητημάτων που προέκυψαν, ο ορίζοντας ολοκλήρωσης τοποθετείται πλέον για το 2025. Παράλληλα, βρίσκονται σε εξέλιξη συζητήσεις για την ενδεχόμενη συμμετοχή του ΑΔΜΗΕ στο όλο εγχείρημα.