Μετά από μια μακρά περίοδο, όπου οι τιμές του φυσικού αερίου στην ευρωπαική αγορά κινούνταν κάτω των 30 ευρώ ή ακόμη και κάτω των 25 ευρώ η μεγαβατώρα, το τελευταίο διήμερο το σκηνικό άλλαξε.

Έτσι, χθες στο σημείο αναφοράς του TTF τα συμβόλαια παράδοσης τον Σεπτέμβριο έκλεισαν στα 31,05 ευρώ/MWh, καταγράφοντας αύξηση κατά 1,9% σε σχέση με τη Δευτέρα, ενώ για τον Οκτώβριο στα 35,09 ευρώ/MWh και για τον Νοέμβριο στα 43,7 ευρώ/MWh.

Όπως αναφέρει το Bloomberg, το ευρωπαϊκό φυσικό αέριο αυξάνεται, καθώς οι κίνδυνοι εφοδιασμού επισκιάζουν τα υψηλά αποθέματα. Οι έμποροι σταθμίζουν τα αυξανόμενα αποθέματα καυσίμων έναντι του κινδύνου περαιτέρω περιορισμών στην προσφορά.

Έτσι, τα συμβόλαια μελλοντικής εκπλήρωσης αναφοράς αυξήθηκαν έως και 3,2%, αντιστρέφοντας μια προηγούμενη πτώση. Οι ανταγωνιστικοί παράγοντες, όπως η χαμηλή ζήτηση και τα χρονοδιαγράμματα συντήρησης μεταξύ των παραγωγών, διατήρησαν την αβεβαιότητα στην αγορά, η οποία εξακολουθεί να ανακάμπτει από την ενεργειακή κρίση του περασμένου έτους.

Επιπρόσθετα, σε ορισμένα σημάδια ανοδικής τάσης, οι ροές φυσικού αερίου σε βασικό τερματικό σταθμό εξαγωγών στις ΗΠΑ μειώθηκαν την Τρίτη, υποδηλώνοντας πιθανή διακοπή λειτουργίας.

Ωστόσο, τα αποθέματα καυσίμων της Ευρωπαϊκής Ένωσης είναι περισσότερο από 87% γεμάτα -το υψηλότερο επίπεδο που έχει καταγραφεί για αυτήν την εποχή του χρόνου, κάτι που βοηθά να κρατηθούν οι τιμές. Ορισμένα κράτη – μέλη έχουν ήδη ξεπεράσει αυτό το επίπεδο, συμπεριλαμβανομένων της Ισπανίας και της Ολλανδίας, ενώ η Γερμανία και η Ιταλία πλησιάζουν.

Η Γαλλία είναι με επίπεδα αποθήκευσης στο 78%, αφού ο εφοδιασμός ενέργειας στη χώρα διακόπηκε για αρκετές εβδομάδες νωρίτερα φέτος, από πανεθνικές απεργίες. Σε σύγκριση με τους μακροπρόθεσμους ιστορικούς μέσους όρους, η χώρα δεν αντιμετωπίζει καθυστερήσεις -απλώς υστερεί σε σχέση με άλλα μέλη της ΕΕ, που έχουν πληρέστερα από τα κανονικά αποθέματα.

«Η αποθήκευση φυσικού αερίου σε υψηλό επίπεδο ρεκόρ θα πρέπει να μετριάσει τυχόν ανοδικούς παράγοντες», ανέφεραν σε εβδομαδιαίο σημείωμα αναλυτές της Alfa Energy Ltd. Αυτές περιλαμβάνουν ανησυχίες για τη μείωση των ροών LNG, αφού οι εισαγωγές καυσίμου στην Ευρώπη έπεσαν πρόσφατα στο χαμηλότερο επίπεδό τους από το 2021.

Η ήπειρος εξακολουθεί να αντιμετωπίζει τον κίνδυνο να ενταθεί ο παγκόσμιος ανταγωνισμός για φορτία φυσικού αερίου αργότερα φέτος. Οι αμερικανικές εξαγωγές LNG είναι επί του παρόντος πιο κερδοφόρες στην Ασία τον Σεπτέμβριο, τον Οκτώβριο και τον Νοέμβριο, σύμφωνα με το BloombergNEF.

Επιπλέον, η προσφορά LNG ενδέχεται να περιοριστεί αυτόν τον μήνα. Με αυτές τις συνθήκες, το μόνο βέβαιο είναι ότι κανείς δεν μπορεί να προβλέψει πώς θα κινηθούν και κυρίως πόσο θα αυξηθούν οι τιμές του φυσικού αερίου τον ερχόμενο χειμώνα.

Διαβάστε ακόμη

Έκτακτος φόρος στις τράπεζες: Γιατί το μοντέλο Ιταλίας δεν μπορεί να εφαρμοστεί στην Ελλάδα

Νικήτας Ποθουλάκης (Μπάρμπα Στάθης): Σε νέα υψηλά τα οικονομικά μεγέθη, παρά τις πληθωριστικές πιέσεις

Η «επιμονή» του πληθωρισμού στην Ευρώπη πονοκεφαλιάζει την ΕΚΤ (γράφημα)

Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο ΘΕΜΑ