Ως ένα ακόμη βήμα στο πλαίσιο του στρατηγικού σχεδιασμού για την μετεξέλιξη της Ελινόιλ σε ολοκληρωμένο ενεργειακό όμιλο περιγράφουν πηγές της εταιρείας την απόφαση για είσοδο στο LNG μέσω του join venture με την Blue Grid.

Η Ελινόιλ μετά την επέκτασή της στο ηλεκτρικό ρεύμα και το φυσικό αέριο, προχωρά σε αυτήν την κίνηση και εδώ σε συμμαχία με έναν έμπειρο παίκτη της συγκεκριμένης αγοράς.

Το όλο εγχείρημα για την είσοδο στο LNG μπορεί να υπήρχε ως σκέψη εδώ και καιρό, αλλά μπήκε στο τραπέζι από τα μέσα σχεδόν της προηγούμενης χρονιάς. Έτσι, η τυπική σύσταση της νέας εταιρείας “BlueFuel”, -όπου συμμετέχουν 50%-50% η Ελινόιλ και η Blue Grid-, έγινε τον περασμένο Δεκέμβριο.

Τώρα όμως κρίθηκε ότι ήταν το κατάλληλο timing ώστε αυτή η προσπάθεια να μπει στις ράγες της υλοποίησης.

Η “BlueFuel”, θα έχει ως στόχο την ανάπτυξη, για πρώτη φορά στην Ελλάδα, σημείων ανεφοδιασμού οχημάτων με υγροποιημένο φυσικό αέριο, προσφέροντας έτσι το πλέον ανταγωνιστικό και «πράσινο» καύσιμο κίνησης στους Έλληνες οδηγούς και λαμβάνοντας στρατηγική θέση σε αυτή τη ραγδαία διεθνώς αναπτυσσόμενη αγορά.

Μεγάλη επένδυση με το βλέμμα στο μέλλον

Οι πληροφορίες του newmoney αναφέρουν ότι πρόκειται για μια μεγάλης τάξεως επένδυση που θα υλοποιηθεί με ταχείς ρυθμούς ώστε εντός του 1ου τριμήνου του 2020 να ξεκινήσει η τροφοδοσία με LNG. Αυτό σημαίνει ότι το αμέσως επόμενο διάστημα θα αρχίσει η εγκατάσταση του σχετικού (και υψηλού κόστους) εξοπλισμού σε συγκεκριμένα πρατήρια.

Το business plan είναι έτοιμο και στην παρούσα φάση ολοκληρώνεται η μελέτη για την επιλογή των πρατηρίων «ελίν» που θα εξοπλιστούν κατάλληλα, με το σχέδιο να προβλέπει την τοποθέτηση σε κομβικά σημεία ώστε να μπορεί να εξυπηρετείται το σύνολο της  χώρας.

Ο πρώτος στόχος είναι η τροφοδοσία με LNG βαρέων οχημάτων τα οποία ωστόσο δεν υπάρχουν μέχρι τώρα στην Ελλάδα, ενώ υπολογίζονται σε 15.000-20.000 σε όλη την Ευρώπη. Το ενδιαφέρον, όμως, πολλών μεγάλων εταιρειών στην Ελλάδα να επενδύσουν σε στόλο οχημάτων LNG ως πολύ οικονομικότερο, αλλά και «πράσινο» καύσιμο, είναι έντονο. Έτσι, τα επόμενα χρόνια θα αρχίσει να δημιουργείται ένας στόλος, ο οποίος σταδιακά θα αυξάνεται.

«Στοχεύουμε όχι μόνο στα ελληνικά οχήματα, αλλά και σε εκείνα που έρχονται από το εξωτερικό και κυρίως την Ευρώπη, ώστε να μπορούν να ανεφοδιάζονται» τονίζουν πηγές της εταιρείας.

Επί της ουσίας, η Ελινόιλ με αυτή την κίνηση έρχεται να ανταποκριθεί σε μια  μελλοντική πρόκληση, καθώς η τάση προς τα καθαρά καύσιμα αποτελεί μονόδρομο, δεδομένου ότι ενισχύεται ραγδαία στην Ευρώπη ενώ αποκτά δυναμική και στην Ελλάδα.

Το παράλληλο άνοιγμα και στο CNG

Παράλληλα, όμως, υπάρχει μια ακόμη διάσταση του όλου εγχειρήματος, καθώς, σύμφωνα με τις πληροφορίες του newmoney, ο σχεδιασμός προβλέπει πως τα πρατήρια που θα έχουν τη δυνατότητα τροφοδοσίας με LNG θα παρέχουν και CNG, δηλαδή θα καλύψουν τις ανάγκες και ΙΧ αυτοκινήτων. Εδώ έχουμε το άνοιγμα σε ένα σαφώς πολυπληθέστερο target group, όπου υπάρχει κενό καθώς είναι πολύ λίγα τα πρατήρια στην Ελλάδα που παρέχουν φυσικό αέριο CNG και ουσιαστικά περιορίζονται στο δίκτυο (18 πρατηρίων) της Fisikon (ΔΕΠΑ).  Είναι χαρακτηριστικό ότι η Ελινόιλ διαθέτει μόνο ένα στην περιοχή της Λάρισας. Επομένως,  η εταιρεία ταυτόχρονα μπαίνει δυναμικά και στην αγορά του CNG, το οποίο μελλοντικά ενδέχεται να επεκταθεί σε περισσότερα σημεία του δικτύου της Ελινόιλ.

Ένα ακόμη στοιχείο είναι ότι η τροφοδοσία με LNG θα γίνεται μέσω της Blue Grid κυρίως από τη Ρεβυθούσα που θα είναι σε θέση να υποστηρίξει αυτή τη δραστηριότητα μετά την ολοκλήρωση του Σταθμού Φόρτωσης Βυτιοφόρων, δηλαδή προς τα τέλη της χρονιάς.