Ο Μόρελ Βέστερμαν έχει ένα όραμα: οι πτήσεις να εκτελούνται με κλιματικά ουδέτερο τρόπο πριν το 2030. «Η πτήση με ηλεκτρισμό είναι σήμερα εκεί όπου βρισκόταν η ηλεκτροκίνηση των αυτοκινήτων προ δεκαετίας», λέει ο Βέστερμαν, ο οποίος είναι ο ίδιος πιλότος και αυτοαποκαλείται μελλοντολόγος. Ως υπεύθυνος για ένα σχέδιο εκτέλεσης ηλεκτρικών πτήσεων, πέτυχε μία σπουδαία πρωτιά στο αεροδρόμιο του Ανόβερου, όπου προσγειώθηκε την Τετάρτη το “Elektra Trainer”, το πρώτο ηλεκτρικό αεροσκάφος που υπήρξε ποτέ.

Το κίτρινο αεροσκάφος, που παρουσιάστηκε στο Ανόβερο την περασμένη Πέμπτη, θυμίζει εξωτερικά περισσότερο ντρόουν, παρά ένα κανονικό αεροπλάνο. Αν και στο σκάφος χωράνε μονάχα δύο άτομα, η εσωτερική λειτουργία του είναι επαναστατική, καθώς είναι εξοπλισμένο με δέκα μπλοκ μπαταριών και μπορεί να διανύσει περίπου 250 χιλιόμετρα με ταχύτητα 120 χιλιομέτρων την ώρα.

Το αεροσκάφος αναπτύχθηκε από την εταιρεία Elektra Solar της Βαυαρίας, η οποία ιδρύθηκε το 2013. Σύμφωνα με την εταιρεία, το ηλεκτρικό αεροσκάφος διαθέτει άδεια κυκλοφορίας από τις αρχές του 2023. Εν τω μεταξύ τρία αεροσκάφη τέτοιου τύπου βρίσκονται σε παραγωγή – με τιμή στα 250.000 ευρώ.

Ο επικεφαλής του αεροδρομίου Μάικ Μπλετς ελπίζει πως το εγχείρημα της εταιρείας θα είναι επιτυχές. Γνωρίζει τις καταστροφικές κλιματικές επιπτώσεις των αεροπορικών μεταφορών μέχρι σήμερα. Η αλλαγή στον κλάδο έχει ξεκινήσει εδώ και καιρό. Ως εκ τούτου το αεροδρόμιο του Ανόβερου θέλει να δημιουργήσει μια νέα υποδομή για ηλεκτρικά αεροπλάνα για ιδιωτικές και επαγγελματικές πτήσεις κατά τους επόμενους μήνες, όπως και να προσφέρει αυτές τις θέσεις φθηνότερα από εκείνες των συμβατικών αεροσκαφών που χρησιμοποιούν κηροζίνη.

Μπορούν να παραχθούν τέτοια αεροσκάφη μαζικά;

«Σίγουρα», απαντάει ο Στέφαν Άιζελιν, συντάκτης της εξειδικευμένης ιστοσελίδας Aerotelegraph. «Ιδίως οι μπαταρίες είναι ακόμη μεγάλες και βαριές και οι εμβέλειες παραμένουν μέτριες. Όμως η τεχνολογία προοδεύει ραγδαία. Η ηλεκτροκίνηση θα έρθει». Αρχικά για μικρά ιδιωτικά αεροσκάφη, και σταδιακά για τα μεγαλύτερα. Σύμφωνα με τον μελλοντολόγο Βέστερμαν, 600 εταιρείες παγκοσμίως έχουν ήδη ξεκινήσει σχετικές εργασίες. Η σουηδική εταιρεία Heart Aerospace, για παράδειγμα, θέλει να αναπτύξει ένα αεροσκάφος με την ονομασία ES-30 μέχρι το 2028. Με τέσσερις ηλεκτροκινητήρες το αεροσκάφος θα έχει χωρητικότητα 30 επιβατών και αμιγώς ηλεκτρική αυτονομία για 200 χιλιόμετρα.

Διαβάστε τη συνέχεια στην DW