Με ένα χαρτοφυλάκιο έργων στον τομέα των Ανανεώσιμων Πηγών Ενέργειας ισχύος 800 MW και ένα pipeline 2,3 GW βρίσκεται η Motor Oil μετά την απόκτηση του 75% του «πράσινου» βραχίονα της Ελλάκτωρ.

Χθες κατά την διάρκεια της τηλεδιάσκεψης με τους αναλυτές για τα αποτελέσματα του πρώτου τριμήνου, ο αναπληρωτής διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας κ. Πέτρος Τζαννετάκης, τόνισε ότι ο χρόνος ολοκλήρωσης του σημαντικού deal, θα εξαρτηθεί από την νομική οδό που θα επιλεγεί για την απόσχιση της πρώην ΑΝΕΜΟΣ. Όπως τόνισε, η συμφωνία της εξαγοράς προχωρεί με στόχο να έχει ολοκληρωθεί ως τα τέλη του έτους.

Κράτησε όμως κλειστά τα χαρτιά του σε ερώτηση αναλυτή ως προς την προοπτική απευθείας εισόδου της εταιρείας στο χρηματιστηρίου.

Τα λειτουργικά κέρδη της Motor Oil βρέθηκαν στο πρώτο τρίμηνο σε ιστορικά υψηλά επίπεδα, διαμορφώνοντας τα EBITDA στα 318 εκατ. από 129 εκατ. πέρσι και τα καθαρά κέρδη στα 197 εκατ. από 65 εκατ. ευρώ. Σε ιστορικά υψηλά επίπεδα βρίσκονται και τα περιθώρια διύλισης.

Όπως είπε χθες η διοίκηση της εταιρείας, η θυγατρική MORE, που περιλαμβάνει τις ΑΠΕ και όλες τις μη πετρελαϊκές δραστηριότητες του ομίλου, είχε στο πρώτο τρίμηνο EBITDA 15 εκατ. ευρώ από 1 εκατ. πέρσι ενώ επιπλέον 8 εκατ. EBITDA προήλθαν από τις δραστηριότητες στον τομέα της ηλεκτροπαραγωγής μέσω της συμμετοχής κατά 35% στην «Korinthos Power».

Ως προς τις υπόλοιπες δραστηριότητες του ομίλου ο κ. Τζαννετάκης αναφέρθηκε και στην ανάπτυξη της πλωτής δεξαμενής υγροποιημένου φυσικού αερίου (LNG) που σχεδιάζει η εταιρεία στην περιοχή των Αγίων Θεοδώρων, σε μια στρατηγική θέση για να εξυπηρετηθεί η κατανάλωση της χώρας. Όπως αναφέρθηκε χθες η τελική επενδυτική απόφαση (FID) θα έχει ληφθεί στα τέλη του χρόνου με τις εκτιμήσεις της διοίκησης να αναφέρουν ότι δεν θα επιβαρύνει σημαντικά το δανεισμό του ομίλου.

Στον τομέα του φυσικού αερίου, η Motor Oil συμμετέχει κατά 50% στην νέα μονάδα που κατασκευάζει η κοινή εταιρεία Motor Oil – ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ στην Κομοτηνή. Για την επένδυση, οι δύο όμιλοι έχουν ήδη καταβάλλει από 50 εκατ. ευρώ με την υπόλοιπη χρηματοδότηση να προέρχεται από τραπεζικά δάνεια σε επίπεδο έργου (project finance).

Στο χώρο της ηλεκτροκίνησης η  ΜΟΗ έχει αναπτύξει σε σημαντικό βαθμό το δίκτυο φόρτισης συνάπτοντας σημαντικές εμπορικές συμφωνίες με σούπερ μάρκετ (My Market) και άλλες επιχειρήσεις. Μέχρι σήμερα η εταιρεία έχει αναπτύξει 142 φορτιστές σε δημόσιους χώρους, που υπολογίζεται να φτάσουν τους 500 μέχρι το τέλος του έτους και τους 1.000 μέχρι το τέλος του 2023.

Σε ότι αφορά τον τομέα των καυσίμων ο κ. Τζαννετάκης ανέφερε χθες ότι σε επίπεδο όγκου, η αγορά αυξήθηκε στο πρώτο τρίμηνο της φετινής χρονιάς κατά 16% και σε μόλις 5% σε σχέση με το αντίστοιχο διάστημα του 2019 πριν την πανδημία.

Αύξηση 13% παρουσίασε η εταιρεία και στα αεροπορικά και ναυτιλιακά καύσιμα ενώ άνοδο παρουσίασαν και τα υπόλοιπα καύσιμα όπως το υγραέριο (LPG), η βενζίνη, το diesel κίνησης και το πετρέλαιο θέρμανσης.

Η συνολική αγορά στο πρώτο τρίμηνο ανήλθε στα 2,68 εκατ. μετρικούς τόνους έναντι 2,33 εκατ. μετρικών τόνων στο περυσινό τρίμηνο.

Διαβάστε ακόμη:

Η εκρηκτική αύξηση του ΑΕΠ το α΄ τρίμηνο ανοίγει «παράθυρο» για νέα μέτρα στα καύσιμα

Μπάνια νωρίς (μήπως και έχουμε γεγονότα!) deal Interamerican – ΟΡΙΖΩΝ, κέρδη πολλά στον Αστέρα και τρελά Ποσειδώνια πάρτι 

Το «Βατερλώ» των μικροεπενδυτών στα κρυπτονομίσματα