Tην έγκριση των περιβαλλοντικών όρων για την κατασκευή και λειτουργία του Ανεξάρτητου Συστήματος Φυσικού Αερίου της Διώρυγα GAS στους Αγίους Θεοδώρους εξασφάλισε η Motor Oil, κάνοντας ένα ακόμη αποφασιστικό βήμα στην υλοποίηση του νέου τερματικού σταθμού υγροποιημένου φυσικού αερίου. Την σχετική απόφαση (ΑΕΠΟ) υπέγραψε χθες η αρμόδια Διεύθυνση Περιβαλλοντικών Αδειοδοτήσεων (ΔΙΠΑ) του ΥΠΕΝ.

Για  την υλοποίηση της επένδυσης εκκρεμούν δύο ακόμη ουσιαστικά βήματα. Το ένα είναι η εξασφάλιση χρηματοδοτικής ενίσχυσης  από ευρωπαϊκούς ή εθνικούς πόρους όπως έγινε αντίστοιχα για το FSRU της Αλεξανδρούπολης, θέμα για το οποίο υπήρχε  κινητικότητα στο υπουργείο το προηγούμενο διάστημα και η λήψη της τελικής επενδυτικής απόφασης για την υλοποίηση του έργου, η οποία φαίνεται να συναρτάται με το πρώτο βήμα.

Στο πλαίσιο της διαβούλευσης της ΡΑΑΕΥ για το πρόγραμμα  ανάπτυξης του Εθνικού Συστήματος Μεταφοράς (ΕΣΦΑ)   2023-2032, είχε διαφανεί η σύγκρουση της Motor Oil με το ΔΕΣΦΑ με αφορμή τον αγωγό Πάτημα – Λιβαδειά, ο οποίος θα συνδέει το FSRU Διώρυγα Gas με το σύστημα μεταφοράς φυσικού αερίου.

Η  Motor Oil εμμένει στην απόφασή της να μην συναρτάται η κατασκευή του αγωγού μήκους 100 χιλιομέτρων με την λήψη της επενδυτικής απόφασης και έχει  ζητήσει και  μεταφορά της ημερομηνίας ένταξης του αγωγού στο σύστημα το 2025, αντί του 2027 που έχει προτείνει ο Διαχειριστής, προκειμένου να διασφαλιστεί η απρόσκοπτη εμπορική λειτουργία του πλωτού τερματικού σταθμού αποθήκευσης και επαναεριοποίησης αερίου (Floating Storage and regasification Unit -FSRU).

Αρχικά, ο ΔΕΣΦΑ δεν είχε πρόθεση να  συμπεριλάβει στο πρόγραμμα ανάπτυξης  τον αγωγό και όταν αυτό έγινε, προγραμματίστηκε με ορίζοντα ολοκλήρωσης το 2027 και ως προαπαιτούμενο για την υλοποίησή του τη λήψη οριστικής επενδυτικής απόφασης.

Η κατασκευή του αγωγού Πάτημα – Λιβαδειά προϋπολογισμού περίπου 140 εκατ. ευρώ, σύμφωνα με τη Motor Oil, θα διασφαλίσει τη λειτουργία μιας δεύτερης πύλης  εισόδου LNG στο νότιο τμήμα της χώρας, συμβάλλοντας στην ασφάλεια εφοδιασμού της χώρας.

Το έργο αφορά στην κατασκευή και λειτουργία Ανεξάρτητου Συστήματος Φυσικού Αερίου (ΑΣΦΑ) που περιλαμβάνει την πλωτή μονάδα  FSRU χωρητικότητας έως και 210.000 m3 υγροποιημένου φυσικού αερίου και διασύνδεση της με το Εθνικό Σύστημα Μεταφοράς Φυσικού Αερίου. Επίσης, προβλέπονται λιμενικές εγκαταστάσεις και αγωγός μεταφοράς φυσικού αερίου επί της λιμενικής εγκατάστασης έως την ακτή μήκους 220 μέτρων καθώς και   χερσαίες βοηθητικές εγκαταστάσεις κοντά  στη λιμενική εγκατάσταση και στον νέο  Μετρητικό Σταθμό του ΔΕΣΦΑ.

Το μήκος του αγωγού μεταφοράς φυσικού αερίου από την ακτή έως το σημείο διασύνδεσης με το Εθνικό Σύστημα Μεταφοράς Φυσικού Αερίου υπολογίζεται στα 2.680 μέτρα.

Το έργο περιλαμβάνει την παραλαβή LNG από πλοία   (LNG Carrier) μέγιστης αποθηκευτικής ικανότητας έως 263.000 m3, την αποθήκευση υγροποιημένου φυσικού αερίου στις εγκατεστημένες δεξαμενές της μονάδας FSRU, την επαναεριοποίηση του  εντός της μονάδας   και την παροχέτευση φυσικού αερίου μέσω αγωγού στον ΔΕΣΦΑ. Ο ετήσιος εκτιμώμενος αριθμός των εξυπηρετούμενων πλοίων εκτιμάται σε 24 LNG Carriers.

Διαβάστε ακόμη

Φορολογικές δηλώσεις: Τελειώνει ο χρόνος και έρχεται η… διπλή δόση

Ο Κασσελάκης, η Εφη και το νέο κόμμα, η «αδιατάρακτη» υφυπουργός, τα… μαγικά της Grivallia και η ΔΕΗ κοντά στον Κωτσόβολο

Αυτές είναι οι big business που έρχονται από την Ινδία (pics)

Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο ΘΕΜΑ