Την ένταξη στο καθεστώς των Στρατηγικών Επενδύσεων με ρυθμούς Fast Track της Μονάδας Αποθήκευσης και Επαναεριοποίησης Φυσικού Αερίου (FSRU) της «Διώρυγα GAS», θυγατρικής του Ομίλου Motor Oil αποφάσισε σημερα η διυπουργική επιτροπή Στρατηγικών Επενδύσεων, επιβεβαιώνοντας τις πληροφορίες του newmoney.

Η συνεδρίαση της Διυπουργικής Επιτροπής πραγματοποιήθηκε νωρίς το πρωί υπό την προεδρία του Υπ. Ανάπτυξης & Επενδύσεων κ. Αδ. Γεωργιάδη.

«Σήμερα εγκρίναμε μία πάρα πολύ σημαντική στρατηγική επένδυση που ενισχύει την μετατροπή της χώρας μας σε ενεργειακό κόμβο της Ανατολικής Μεσογείου και της Ανατολικής Ευρώπης. Αναφέρομαι στο επενδυτικό σχέδιο «Μονάδα Αποθήκευσης και Επαναεριοποίησης Υγροποιημένου Φυσικού Αερίου» του επενδυτικού φορέα «ΔΙΩΡΥΓΑ GAS» μέλους του Ομίλου MOTOR OIL Hellas, ύψους 339,6 εκατ. ευρώ. Με τέτοιες μεγάλες κινήσεις η Ελλάδα θα πάει μπροστά και θα εξασφαλίσουμε φθηνότερη ενέργεια στους Έλληνες καταναλωτές», σημείωσε μετά το πέρας της συνεδρίασης ο κ. Γεωργιάδης.

Το project

Η επένδυση, συνολικού ύψους 339,6 εκατ. ευρώ, αφορά στην κατασκευή και λειτουργία πλησίον των εγκαταστάσεων του Διυλιστηρίου της Motor Oil στους Αγ. Θεοδώρους ενός Τερματικού Σταθμού εισαγωγής Υγροποιημένου Φυσικού Αερίου (LNG) με Αγκυροβολημένη (πλωτή) Μονάδα Αποθήκευσης και Επαναεριοποίησης Φυσικού Αερίου (FSRU) που θα διασυνδέεται μέσω χερσαίου αγωγού, με το Εθνικό Σύστημα Μεταφοράς Φυσικού Αερίου (ΕΣΜΦΑ).

Συγκεκριμένα αναμένεται να κατασκευαστούν 4 διακριτά τμήματα, από τα οποία τα δυο χαρακτηρίζονται ως Hydrogen-Ready, καθώς με ελάχιστες τροποποιήσεις μπορούν να χρησιμοποιηθούν και για τη μεταφορά υδρογόνου. Συγκεκριμένα, προβλέπεται η κατασκευή πλωτής μονάδας αποθήκευσης και επαναεριοποίησης (FSRU), η κατασκευή προβλήτα (Hydrogen Ready), ο εξοπλισμός αυτού και οι εγκαταστάσεις ξηράς (Hydrogen Ready) καθώς και ένας μετρητικός σταθμός και η σύνδεση του με το σύστημα μεταφοράς.

Το επενδυτικό σχέδιο αφορά στην κατασκευή και λειτουργία πλησίον των εγκαταστάσεων του Διυλιστηρίου της Motor Oil στους Αγ. Θεοδώρους ενός Τερματικού Σταθμού εισαγωγής Υγροποιημένου Φυσικού Αερίου (LNG) με Αγκυροβολημένη (πλωτή) Μονάδα Αποθήκευσης και Επαναεριοποίησης Φυσικού Αερίου (FSRU) και διασύνδεση αυτού, μέσω χερσαίου αγωγού, με το Εθνικό Σύστημα Μεταφοράς Φυσικού Αερίου (ΕΣΜΦΑ).

Η Μονάδα Αποθήκευσης και Επαναεριοποίησης Φυσικού Αερίου (FSRU) θα διαθέτει δεξαμενές αποθήκευσης Υγροποιημένου Φυσικού Αερίου χωρητικότητας έως 210.000m3 και δυνατότητας επαναεριοποίησης και διοχέτευσης στο σύστημα 132.000 KWh/ημέρα (48,2εκ. KWh ετησίως) με λειτουργία 24 ώρες τη μέρα/365 μέρες το χρόνο και ετήσια εκτιμώμενη ζήτηση 2,5 bcm.

Πώς θα λειτουργεί

Ως προς τη διαδικασία που περιγράφεται στο φάκελο του επενδυτικού σχεδίου που είχε τεθεί σε δημόσια διαβούλευση απ’ το Enterprise Greece στις αρχές του περασμένου Δεκέμβρη, τo LNG θα παραλαμβάνεται από πλοία ειδικά για την μεταφορά υγροποιημένου φυσικού αερίου) μέγιστης αποθηκευτικής ικανότητας 263.000m3 (τα οποία θα αγκυροβολούν παράλληλα στη μονάδα FSRU – ship to ship transfer) και θα αποθηκεύεται στις ειδικά σχεδιασμένες κρυογενικές δεξαμενές της μονάδας FSRU. Στη συνέχεια, θα επαναεριοποιείται εντός της μονάδας και θα παροχετεύεται στο Εθνικό Σύστημα Μεταφοράς Φυσικού Αερίου (ΕΣΜΦΑ).

Εκτός της απευθείας παροχής του φυσικού αερίου στο Εθνικό Σύστημα Μεταφοράς Φυσικού Αερίου υπάρχει δυνατότητα της μονάδας για μεταφόρτωση LNG σε πλοία μικρότερης χωρητικότητας ή σε βυτιοφόρα φορτηγά. Τέλος, η εγκατάσταση με την προσθήκη κατάλληλου εξοπλισμού, θα έχει τη δυνατότητα απευθείας εισαγωγής υδρογόνου στο Εθνικό δίκτυο (Hydrogen-ready).

Σύμφωνα με το φάκελο, από τη συγκεκριμένη επένδυση αναμένεται να δημιουργηθούν κατά βιώσιμο τρόπο 59 νέες ετήσιες μονάδες εργασίας.

Ενεργειακή ασφάλεια

Το σημαντικότερο όμως είναι πως θα συμβάλει στην ενεργειακή ασφάλεια της χώρας. Και τούτο καθώς με την ολοκλήρωση της επένδυσης της «Διώρυγα Gas» εκτιμάται ότι θα αυξηθεί η δυναμικότητα αποθήκευσης του ελληνικού συστήματος φυσικού αερίου κατά 80%, με άμεση συνέπεια την ενίσχυση της ασφάλειας εφοδιασμού της χώρας. Παράλληλα αναμένεται να στηρίξει την ανάδειξη της Ελλάδας ως ενεργειακό κόμβο στα Βαλκάνια, την ΝΑ Ευρώπη και την Ανατολική Μεσόγειο, να προωθήσει την ενεργειακή απεξάρτηση από τον λιγνίτη και τη μετάβαση σε καθαρές μορφές ενέργειας, μέσω της δυνατότητας χρήσης του αγωγού και για τη μεταφορά υδρογόνου μέσα στα επόμενα χρόνια, συνεισφέροντας στην επίτευξη των Ευρωπαϊκών και Εθνικών στόχων για την ενέργεια και το κλίμα.

«Η νέα στρατηγική επένδυση που εγκρίναμε σήμερα συμβάλλει στην διασφάλιση του ενεργειακού εφοδιασμού και της ενεργειακής αυτονομίας της χώρας, συμβαδίζοντας με τις ενεργειακές, ενωσιακές δεσμεύσεις που έχει αναλάβει η χώρα μας. Κρίνεται δε, ειδικά στην παρούσα συγκυρία της ενεργειακής κρίσης, άκρως αναγκαία, αφού αφενός μας φέρνει πιο κοντά στους στόχους απεξάρτησης από συμβατικές μορφές ενέργειας που έχει θέσει η χώρα κι αφετέρου δίνει υπεραξία στην ελληνική οικονομία ενισχύοντας, μεταξύ άλλων, και την απασχόληση με την δημιουργία 59 νέων Ετήσιων Μονάδων Εργασίας (E.M.E.).», σημείωσε απ’ την πλευρά του ο αναπλ. Υπ. Ανάπτυξης, αρμόδιος για τις Στρατηγικές Επενδύσεις, κ. Νίκος Παπαθανάσης που επίσης συμμετείχε στη συνεδρίαση της Επιτροπής.

«Με το νέο αυτό επενδυτικό σχέδιο που εντάσσεται στις διαδικασίες του νέου νόμου για τις Στρατηγικές Επενδύσεις, φτάνουμε αισίως τις 34 εγκεκριμένες στα τριάμισι χρόνια διακυβέρνησής μας. Η μακρά αυτή λίστα αποτελεί την πιο τρανή επιβεβαίωση της φιλοεπενδυτικής πολιτικής που κατάφερε να οικοδομήσει το υπουργείο Ανάπτυξης και η κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας. Η Ελλάδα προχωρά μπροστά για να πρωταγωνιστήσει στην πράσινη μετάβαση και αλλάζει τη διεθνή της εικόνα, μέσω ενός νέου, ισχυρού και βιώσιμου παραγωγικού μοντέλου», πρόσθεσε ο κ. Παπαθανάσης.

Στη σημερινή συνεδρίαση της Διυπουργικής Επιτροπής συμμετείχαν επίσης οι υπουργοί Οικονομικών κ. Χρήστος Σταϊκούρας, Περιβάλλοντος και Ενέργειας κ. Κώστας Σκρέκας, Πολιτισμού και Αθλητισμού κ. Λίνα Μενδώνη, Επικρατείας κ. Γιώργος Γεραπετρίτης, Υποδομών και Μεταφορών κ. Κώστας Καραμανλής, Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής κ. Γιάννης Πλακιωτάκης, ο Αναπλ. υπουργός Οικονομικών κ. Θόδωρος Σκυλακάκης, ο Υφυπ. Αρμόδιος για την Οικονομική Διπλωματία και την Εξωστρέφεια κ. Κώστας Φραγκογιάννης, ο ΓΓ Ιδιωτικών Επενδύσεων & ΣΔΙΤ κ. Ορέστης Καβαλάκης, η ΓΓ Διεθνών Οικονομικών Σχέσεων και Εξωστρέφειας και Πρόεδρος του Enterprise Greece κ. Βίκυ Λοΐζου, ο Διευθύνων Σύμβουλος του Enterprise Greece κ. Μαρίνος Γιαννόπουλος και ο Γενικός Διευθυντής Στρατηγικών Επενδύσεων του Enterprise Greece κ. Άκης Σκλάβος.

Διαβάστε ακόμη

Τα σενάρια του stress test ανακοινώνει η ΕΚΤ – Οι παραδοχές για ΑΕΠ, πληθωρισμό, ανεργία και ακίνητα

Ο Σκουρλέτης και τα νέα γκάλοπ, το… «αφεντικό, βάλε κάτι παραπάνω» (για Ελλάκτωρ), ο Αχμέτ και ο Φουρλής, το One and Only στη Γλυφάδα και το σπίτι στο Γαλαξίδι

Πλειστηριασμοί: Το καλό και το κακό σενάριο για τους δανειολήπτες εν αναμονή της απόφασης του Άρειου Πάγου