Η παρασκευή καυσίμων από απόβλητα, είναι ο στόχος ενός φιλόδοξου ερευνητικού προγράμματος στο Πανεπιστήμιο Εφαρμοσμένων Επιστημών στο Αμβούργο-Μπέργκεντορφ. Σε μια πιλοτική εγκατάσταση παράγεται ήδη βιολογικό αργό πετρέλαιο και τεχνητό ντίζελ από μαγειρικό λίπος.

Με αυτά τα κλιματικά ουδέτερα καύσιμα μπορούν να ανεφοδιαστούν χωρίς πρόβλημα αυτοκίνητα ή φορτηγά με θερμικό κινητήρα, λέει ο επικεφαλής του προγράμματος Τόμας Βίλνερ.

Για την παρασκευή ενός λίτρου καυσίμου απαιτείται μια κιλοβατώρα ηλεκτρικής ενέργειας. Που σημαίνει ότι για να καλύψει ένα αυτοκίνητο 100 χιλιομέτρων χρειάζονται 5 κιλοβατώρες, ενώ ένα ηλεκτροκίνητρο απαιτεί για την ίδια απόσταση 15 κιλοβατώρες, λέει η ερευνήτρια Άνικα Ζίβερς.

Τα τεχνητά καύσιμα, γνωστά και ως e-fuels δεν είναι μια καινούργια ιδέα. Ο φινλανδικός όμιλος Νeste παράγει εδώ και καιρό υδρογονωμένο φυτικό έλαιο σε μεγάλα διυλιστήρια στο Ρότερνταμ, τη Σιγκαπούρη αλλά και το Πόρβο της Φινλανδίας. Μέχρι το 2025 θα μπορούσε σύμφωνα με εκτιμήσεις της βιομηχανίας να παράγει 30 εκατομμύρια τόνους το χρόνο, εκτιμά ο Τόμας Βίλνερ.

Το ιδιαίτερο στοιχεία του του πρότζεκτ READi-PtL (Reactive Distillation Power to Liquid) είναι η αποδοτικότητά του. Έτσι για παράδειγμα μια μονάδα παραγωγής μερικών χιλιάδων τόνων καυσίμων θα μπορούσε να κατασκευαστεί ακριβώς δίπλα σε εγκατάσταση επεξεργασίας αποβλήτων.

Τα χρησιμοποιημένα μαγειρικά λίπη έχουν μεγάλη αξία

Οι ερευνητές Άνικα Ζίβερς, Τόμας Βίλνερ και ο επικεφαλής της Nexxoil Τόρστεν Ντούνκερ. Τα σχέδια για μια τέτοια μονάδα είναι ήδη έτοιμα. Η εταιρεία Nexxoil προτίθεται μέχρι το τέλος του χρόνου να κατασκευάσει το πρώτο εργοστάσιο παραγωγής στην περιοχή του Αμβούργου και ένα δεύτερο στη Βαυαρία τον επόμενο χρόνο, δηλώνει ο διευθύνων σύμβουλος Τόρστεν Ντούνκερ.

Μια ακόμα συνεργαζόμενη εταιρία στο πανεπιστημιακό πρόγραμμα είναι η εταιρία διαχείρισης απορριμμάτων KBS από το κρατίδιο Σλέσβιχ Χόλσταϊν, η οποία προμηθεύει τον Τόμας Βίλμερ και τους συνεργάτες του με μαγειρικά λίπη, από τα οποία παρασκευάζονται δύο τόνοι καυσίμου την εβδομάδα.

Διαβάστε τη συνέχεια στην DW