Τα απόλυτα σύμβολα πλούτου, τα super yachts, έγιναν ανάρπαστα κατά τη διάρκεια της πανδημίας, όταν οι super rich επέλεξαν να «απομονωθούν» πάνω σε πλωτά παλάτια.

Τα πολυτελή αυτά σκάφη, όμως, προκαλούν τεράστιες βλάβες στον πλανήτη. Σύμφωνα με έρευνα του Indiana University, ένα σούπερ γιοτ με μόνιμο πλήρωμα, ελικόπτερο, πισίνες και υποβρύχιο έχει συνολικές εκπομπές 7.000 τόνων διοξειδίου του άνθρακα ετησίως.

Εάν κάποιος πολλαπλασιάσει τον αριθμό αυτό επί 300 (τα συνολικά σούπερ γιοτ τέτοιας κλάσης), ξεπερνούν τους 2 τόνους άνθρακα, πάνω από τις εκπομπές του 25% μεμονωμένων χωρών του πλανήτη, σύμφωνα με το CNN.

Τώρα έρχεται ένα νέο σχέδιο με στόχο να πλαισιώσει την αύρα της πολυτέλειας με την επιστήμη, έχοντας μηδενικές εκπομπές αερίων. 

«Γιατί να μη συνδυάσουμε τους πλουσιότερους ανθρώπους του πλανήτη με πιο έξυπνους επιστήμονες για τη δημιουργία ενός τέτοιου εγχειρήματος;», διερωτάται ο εμπνευστής της ιδέας Aaron Olivera. 

Εάν κατασκευαστεί, το νέο γιοτ θα ονομαστεί Earth 300 λόγω του μήκους 300 μέτρων του, το οποίο θα ξεπερνά κατά πολύ το Azzam, το μεγαλύτερο γιοτ του πλανήτη που ανήκει στη βασιλική οικογένεια του Αμπου Ντάμπι.

Κβαντικός υπολογιστής

To αρχικό design είναι φουτουριστικό με μια τεράστια σφαίρα 13 ορόφων που θα περιλαμβάνει δύο επιστημονικά εργαστήρια. Οι επιστήμονες θα συλλέγουν δεδομένα κατά τη διάρκεια των ταξιδιών του γιοτ για την καταπολέμηση της κλιματικής αλλαγής.

Ο «εγκέφαλος» του γιοτ θα είναι ένα νέου είδους κβαντικού υπολογιστή ο οποίος θα αποτελέσει και το προϊόν έρευνας εταιρειών όπως η Google και η ΙΒΜ. 

Το μεγαλύτερο μέρος του σούπερ γιοτ θα φιλοξενεί τους 425 επιβαίνοντες: πλήρωμα 165 ατόμων, 160 επιστήμονες, 20 ερευνητές και 20 φοιτητές όλων των ιδιοτήτων που -σύμφωνα με τον Olivera- θα δημιουργούν μια πολυεπιστημονική κοινότητα.

Οι ζάμπλουτοι επισκέπτες που θα απολαμβάνουν τις διακοπές τους θα έχουν πρόσβαση στις 20 VIP σουίτες, με υπολογιζόμενο κόστος $1 εκατ /άτομο για τη χρηματοδότηση της επιστημονικής έρευνας. Παρ’ όλα αυτά, οι επισκέπτες αυτοί θα πρέπει να μοιράζονται την εμπειρία τους στο γιοτ με ολόκληρο τον κόσμο, αφού ο Olivera θέλει να αποφύγει την «ετικέτα» των exclusive διακοπών.

Ο εμπνευστής της ιδέας θέλει να μετατρέψει το Earth 300 σε ορόσημο της γενιάς του, όπως την Ολυμπιακή Φλόγα ή τον Πύργο του Άιφελ. Ο επιχειρηματίας που δραστηριοποιείται στον κόσμο της πολυτέλειας και των ξενοδοχείων αναφέρει πως εμπνεύστηκε την ιδέα για το σκάφος κατά τη διάρκεια διακοπών στις Μαλδίβες όταν επισκέφθηκε τους κοραλλιογενείς υφάλους και αποφάσισε να δημιουργήσει κάτι που συνδυάζει τον περιβαλλοντισμό και την επιστήμη με την πολυτέλεια.

Αντίπαλο δέος

Δεν είναι, όμως, μια πρωτότυπη ιδέα. Το νορβηγικό REV Ocean έχει μήκος περίπου 200 μέτρα και κόστισε $350 εκατομμύρια. Ο σκοπός του είναι η μελέτη της υπεραλίευσης, της κλιματικής αλλαγής και της μόλυνσης από πλαστικά στις θάλασσες. 

Ο επενδυτής πίσω από το REV Ocean είναι ο Kjell Inge Rokke. Αν και αρχικά το REV Ocean υπολογιζόταν πως θα ναυπηγηθεί το 2022, προβλήματα στην κατασκευή του το έχουν καθυστερήσει 3 με 5 χρόνια.

Στα $700 εκατ, το Earth 300 είναι διπλάσιο σε κόστος από το REV Ocean. Ο Olivera βρίσκεται σε επαφές με ναυπηγεία σε Γερμανία και Νότιο Κορέα για την κατασκευή του, ενώ υπολογίζει πως θα είναι έτοιμο μέχρι το τέλος της δεκαετίας.

Πυρηνική τεχνολογία νέας γενιάς

Αρχικά το σκάφος θα χρησιμοποιεί συνθετικά «πράσινα» βιοκαύσιμα αλλά ο Olivera θέλει να το μετατρέψει σε πυρηνικό σουπερ-γιοτ νέας τεχνολογίας η οποία -αν και δεν υπάρχει ακόμη- έχει υποστηρικτές όπως ο Bill Gates και ΙΒΜ.

Οταν ερωτήθηκε ποιούς θέλει να καλέσει, ο Olivera απάντησε «με γνωστά ονόματα όπως οι «Elon Musk, Michelle Obama, Greta Thunberg, Naomi Klein και Yvon Chouinard».

Διαβάστε ακόμη

Πρεμιέρα στον μεγάλο κύκλο επενδύσεων των data centers – Περιφερειακός κόμβος διασύνδεσης η Ελλάδα

Τι συμβαίνει στα deals Εθνικής Ασφαλιστικής και CVC, Στασινόπουλου και Orsted, ΑΝΕΚ και Attica – Ένας χρόνος Dark Room, γιορτάζουμε… δεν γκρινιάζουμε! 

Χυτήρογλου: Γιατί έχασε το ακίνητο – «φιλέτο» στη Μητροπόλεως (pic)