Οι διαρροές μεθανίου από πλοία που χρησιμοποιούν υγροποιημένο φυσικό αέριο ως καύσιμο κάνουν τα κάνουν πιο βρώμικα από αυτά που χρησιμοποιούν ντίζελ ή βαρύ μαζούτ, δείχνει μια νέα ανάλυση.

Τα ευρήματα, από τη μη κερδοσκοπική εταιρεία Transport & Environment με έδρα τις Βρυξέλλες, θέτουν υπό αμφισβήτηση μια βασική πτυχή των προτεινόμενων κανονισμών της Ευρωπαϊκής Ένωσης που στοχεύουν στην απαλλαγή από τις εκπομπές άνθρακα στη βαριά ναυτιλιακή βιομηχανία. Η μελέτη βασίστηκε σε δεδομένα από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή και την IHS Markit., όπως αναφέρει το Bloomberg.

Σχεδόν το 80% των πλοίων που καίνε LNG χρησιμοποιούν έναν τύπο κινητήρα που διαρρέει το 3,1% του καυσίμου στην ατμόσφαιρα, σύμφωνα με την Transport & Environment. Η ομάδα χρησιμοποίησε επίσης μια υπέρυθρη κάμερα για να καταγράψει τη διαρροή μεθανίου από πλοία που κινούνται με LNG στο Ρότερνταμ. Τα πλάνα τους δείχνουν «λοφία» μεθανίου να διαρρέουν από πλοίο μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων που κινείται με LNG, το οποίο ανήκει στη γαλλική ναυτιλιακή εταιρεία CMA CGM Group.

Η CMA CGM ανέφερε ότι είναι δύσκολο να απαντήσει κανείς σε ερωτήσεις χωρίς να δει την ανάλυση. Η εταιρεία «εργάζεται ενεργά» για να μειώσει τη διαρροή άκαυτου μεθανίου βελτιώνοντας τους κινητήρες της και χρησιμοποιώντας ειδικό λογισμικό, με αποτέλεσμα τη «σημαντική μείωση» των εκπομπών δήλωσε εκπρόσωπος της.

Το LNG έχει από καιρό προωθηθεί ως καθαρότερο από άλλα ορυκτά καύσιμα επειδή παράγει σχετικά λιγότερο διοξείδιο του άνθρακα όταν καίγεται. Όμως, το μεθάνιο, που είναι το κύριο συστατικό του φυσικού αερίου, παγιδεύει 84 φορές περισσότερη θερμότητα από το CO2 στην ατμόσφαιρα τις δύο πρώτες δεκαετίες του και οι επιστήμονες λένε ότι η εξάλειψη των περιττών εκλύσεων είναι ζωτικής σημασίας για την αποφυγή των χειρότερων επιπτώσεων της κλιματικής αλλαγής.

«Τα περισσότερα πλοία LNG στην αγορά σήμερα είναι πιο επιβλαβή για το κλίμα από τα απολιθωμένα πλοία που υποτίθεται ότι θα αντικαταστήσουν», δήλωσε η Delphine Gozillon, της Transport & Environment. «Με την προώθηση των πλοίων LNG, οι υπεύθυνοι χάραξης πολιτικής της Ε.Ε. μας εγκλωβίζουν στο μέλλον του ορυκτού αερίου» πρόσθεσε.