Στο πλαίσιο της αντιμετώπισης των συνεπειών της κλιματικής κρίσης, οι κυβερνήσεις παγκοσμίως στρέφονται  στην πράσινη ενέργεια, κάνοντας μεγάλη προσπάθεια για να μειωθεί η εκπομπή αέριων ρύπων. Ωστόσο, υπάρχουν τρεις χώρες, οι οποίες έχουν αρνητικό ανθρακικό αποτύπωμα, δηλαδή απορροφούν περισσότερο διοξείδιο του άνθρακα σε σχέση με την ποσότητα που εκπέμπουν στην ατμόσφαιρα.

Σύμφωνα με το World Economic Forum, οι χώρες αυτές είναι:

1. Μπουτάν, Ασία

Η χώρα της Ασίας σε αντίθεση με πολλά άλλα κράτη του κόσμου δεν έχει δεσμευτεί για συγκεκριμένους στόχους μείωσης του διοξειδίου του άνθρακα, διότι απλούστατα δεν χρειάζεται. Τα δάση του Μπουτάν απορροφούν περίπου 9 εκατ. τόνους διοξειδίου του άνθρακα κάθε χρόνο, ενώ η ίδια η χώρα παράγει λιγότερους από 4 εκατ. τόνους.

Εν τω μεταξύ, η βασική πηγή ηλεκτροδότησης στην χώρα είναι η υδροηλεκτρική ενέργεια. Παράλληλα, απαιτείται βάσει νόμου τουλάχιστον το 60% της έκτασης του Μπουτάν να παραμείνει δάσος. Αυτή τη στιγμή, περίπου το 72% της χώρας καλύπτεται από πράσινο.

2. Σουρινάμ, Νότια Αμερική

Πρόκειται για τη χώρα με τη μεγαλύτερη αναλογικά έκταση δάσους στον κόσμο. Η χώρα της Νοτίου Αμερικής καλύπτεται κατά 97% από τροπικό δάσος, ενώ η κυβέρνηση συνεργάζεται με τους αυτόχθονες, ώστε να δημιουργήσουν τεράστιες εκτάσεις προστατευμένων περιοχών.

3. Παναμάς, Κεντρική Αμερική

Ο Παναμάς μόλις πρόσφατα συμπεριελήφθη στην ομάδα των ανθρακικά αρνητικών χωρών. Το 57% της χώρας καλύπτεται από δέντρα, ενώ μέχρι το 2050 προγραμματίζεται να φυτευτούν επιπλέον 500 στρέμματα. Παράλληλα, η χώρα στοχεύει να έχει καταργήσει πλήρως τον άνθρακα αλλά και τα πολύ επιβαρυντικά για το περιβάλλον ορυκτά καύσιμα μέχρι το 2023. Αξίζει να σημειωθεί πως στην COP26, οι τρεις χώρες υπέγραψαν επίσημε συμμαχία, με την οποία ζητούσαν ευνοϊκές εμπορικές συνθήκες και άλλου είδους διεθνή στήριξη στην προσπάθεια αυτή.

Διαβάστε ακόμη:

Ανάπτυξη 3,8% και πληθωρισμό 5,2% «βλέπει» για το 2022 η ΤτΕ – Το δυσμενές σενάριο (upd)

Θεοδόσης Μιχαλόπουλος: Προχωρά κανονικά η μεγάλη επένδυση της Microsoft στην Ελλάδα

Τα πάνω κάτω με τα αυτοκίνητα – Γιατί τα μεταχειρισμένα κοστίζουν πλέον περισσότερο από τα καινούργια