Στην τελική ευθεία μπαίνει ο διαγωνισμός για την επέκταση της σύμβασης παραχώρησης της Αττικής Οδού, το έργο για το οποίο θα αναμετρηθεί η ελίτ των κατασκευών αλλά και κορυφαίες εταιρείες διαχείρισης υποδομών ανά τον κόσμο που βλέπουν στον ελληνικό αυτοκινητόδρομο ένα περιουσιακό στοιχείο με μεγάλη αξία.

Οι δεσμευτικές προσφορές για την 25ετή σύμβαση παραχώρησης αναμένεται να υποβληθούν τη Δευτέρα 17 Ιουλίου με καθυστέρηση περίπου δύο μηνών, περίοδος που παρατάθηκε λόγω της προεκλογικής περιόδου, δίνοντας όμως τον απαιτούμενο χρόνο προετοιμασίας για να συμμετάσχουν περισσότεροι μνηστήρες στο διαγωνισμό.

Ο ανταγωνισμός αναμένεται να είναι πολύ μεγάλος με τους ενδιαφερόμενους να μιλούν για την σημαντικότερη παραχώρηση στην Ευρώπη, στοιχείο που προεξοφλεί και υψηλό τίμημα με τις εκτιμήσεις να το προσδιορίζουν μεταξύ 1,5 και 2 δισ. ευρώ.

Το απόγευμα της Δευτέρας προβλέπεται να ανακοινωθούν τα σχήματα που θα αναμετρηθούν στην τελική κούρσα του διαγωνισμού, για να ξεκινήσει στην συνέχεια ο αγώνας της αξιολόγησης των προσφορών. Ο αριθμός των συμμετεχόντων είναι εκείνος που θα καθορίσει τη διαδικασία καθώς αν οι υποψήφιοι είναι πολλοί εκτιμάται ότι η αξιολόγηση μπορεί να διαρκέσει έως και έξι μήνες.

Λιγότερα σχήματα σημαίνει ταχύτερες διαδικασίες με το ΤΑΙΠΕΔ να επιδιώκει να έχουν τελειώσει όλα τα στάδια (αξιολόγηση-ανάδειξη προτιμητέου επενδυτή, έγκριση ελεγκτικού συνεδρίου και κύρωση της σύμβασης από την βουλή) έως τον Οκτώβριο του 2024 που τελειώνει η υφιστάμενη σύμβαση.

Τα περιθώρια είναι ασφυκτικά, με κάποιες πλευρές να προεξοφλούν ότι ο χρόνος δεν επαρκεί για να δοθεί η σκυτάλη από τον υφιστάμενο παραχωρησιούχο απευθείας στον επόμενο. Όμως ο χρόνος θα μπορεί να αξιολογηθεί καλύτερα το επόμενο διάστημα.

Συνολικά για τον χρυσοφόρο αυτοκινητόδρομο με την υψηλή κυκλοφορία θα αναμετρηθούν έξι κοινοπραξίες και δύο αυτόνομες παρουσίες, της Ισπανικής Abertis η οποία τις προηγούμενες μέρες βρέθηκε στην Αθήνα και δεν έκρυψε την ισχυρή της βούληση για την απόκτηση του έργου, έχοντας διαδοχικές επαφές με κυβερνητικά στελέχη, τράπεζες και συμβούλους και της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, η οποία συνεχίζει στον διαγωνισμό χωρίς τη First Sentier.

Πρόκειται για μία από τις τρεις συνολικά αλλαγές που είχαμε τους τελευταίους μήνες στους ενδιαφερόμενους για την Αττική Οδό. Η άλλη ήταν η σύμπραξη της γαλλικής Meridiem με την κοινοπραξία ΑΚΤΩΡ Παραχωρήσεις-ΑΒΑΞ μετά την αποχώρηση της Αrdian και η ένταξη της Intrakat στον διαγωνισμό με την Πορτογαλική Βriza, με αύξηση της συμμετοχής της στο 49% από 30% που ήταν στο αρχικό σχέδιο.

Στον διαγωνισμό συμμετέχον επίσης η Μacquarie, η οποία έχει συγκροτήσει κοινοπραξία με τον όμιλο Κοπελούζου, η Vinci με τη Mυτιληναίος, η εταιρεία Egis με τις γαλλικές εταιρείες Vauban Infrastructure Partners και DIF Capital Partners και ο ιταλικός όμιλος Gruppo Fininc.

Διαβάστε ακόμη  

Ο Έλληνας που υπογράφει τις Ferrari της θάλασσας: Υπερπολυτελή πλωτά νοσοκομεία και 7άστερα κρουαζιερόπλοια με πανιά (pics + vid) 

Τι είναι ο πληθωρισμός της απληστίας που πλήττει (και) την Ελλάδα 

Σπύρος Θεοδωρόπουλος: Το σχέδιό του για μια νέα ελληνική πολυεθνική με αιχμή την «ΙΟΝ»  

Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο ΘΕΜΑ