Σειρά εγκρίσεων έλαβε το τελευταίο διάστημα η νέα τουριστική μαρίνα υπο μορφή τεχνητού νησιού στη Νότια Κέρκυρα, με τις διαδικασίες για την υλοποίησή του φιλόδοξου έργου που μαζι με τα παράλληλα και αντισταθμιστικά έργα έχει προϋπολογισμό 340.000.000 και βασική πηγή χρηματοδότησης το Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας της Ε.Ε.

Συγκεκριμένα, εγκρίθηκε απο τα 6 συναρμόδια υπουργεία η χωροθέτηση, η περιβαλλοντική μελέτη, η δημόσια διαβούλευση στην Κέρκυρα απο την Περιφέρεια Ιονίων Νήσων καθώς και απο το Δημοτικό Συμβούλιο, από τους τοπικούς συλλόγους, απο τις αρχαιολογικες υπηρεσίες και τις νομικές υπηρεσίες του κράτους και υπεγράφη η σχετική Κ.Υ.Α. απο τις αρμόδιες υπηρεσίες. Στο πλαίσιο αυτό, αναμένεται η σχετική δημοσίευση από τη νέα κυβέρνηση, ενώ τα παράλληλα αντισταθμιστικά έργα της τοπικής κοινωνίας που έχουν ήδη συμφωνηθεί αναμένεται να ξεκινήσουν μετά την ολοκλήρωση των βουλευτικών εκλογών.

Όπως έχει αναφέρει το newmoney, η επένδυση αφορά στη δημιουργία μαρίνας μεγάλων σκαφών αναψυχής με τουριστικές υποδομές πάνω σε τεχνητή νησίδα. Ουσιαστικά πρόκειται για ένα καινοτόμο σύνθετο τουριστικό project για τη δημιουργία μαρίνας που εκτός από θέσεις ελλιμενισμού για mega yacht θα περιλαμβάνει και πολυτελείς κατοικίες πάνω στην τεχνητή νησίδα.

Το τεχνητό νησί πέρα από τα κτήρια διαμονής, θα περιλαμβάνει θέσεις ελλιμενισμού μήκους 1.800 μετρα για mega-yachts και χώρους αναψυχής.

Φορέας του έργου είναι η εταιρεία «L. Marine Ανώνυμη Εταιρεία Διαχείρισης Μαρίνων» με επικεφαλής το Γιώργο Λιάτσο, ενώ στο σχήμα συμμετέχει και η Liakos Associates Architects της οικογένειας Λιάκου. Όπως αναφέρει ο κ. Λίατσος, το έργο θεωρείται πρότυπο διότι δεν δημιουργεί περιβαλλοντικές επιπτώσεις. Συγκεκριμένα, για πρώτη φορά στην Ελλάδα μαρίνα κατασκευαζεται χωρίς να επηρεάζει την υφιστάμενη ακτογραμμή αφου ειναι αποσπασμένη απο την ακτή και συνδέεται με γεφύρωση μήκους 300 μέτρων.

«Πρόκειται για μαρίνα με κύριο αντικείμενο την τουριστική αναψυχή υψηλού επιπέδου καταργώντας το σύνηθες “πάρκινγκ σκαφών με επισκευαστικές μονάδες”».

Παράλληλα, τονίζει πως το τεχνητό νησί επιφάνειας 80.000 τετραγωνικών μέτρων θα κατασκευαστεί με σύγχρονες τεχνολογίες, «χωρίς να μπαζωθεί η θάλασσα» οπως συνήθως γίνεται, αλλα με πλωτές κατασκευές και πασσαλώσεις αντιγράφοντας σύγχρονά λιμενικά έργοα, όπως λ.χ. αντίστοιχο στο Μονακό.

Επιπλέον, για πρώτη φορά, στον λιμενικό χώρο μεγέθους 370.000 τετραγωνικών μέτρων δεν θα γίνουν εκσκαφές του πυθμένα για την εξασφάλιση του απαραίτητου βάθους, διότι το έργο τοποθετήθηκε σε ζώνη θάλασσας με βάθος απο 6 ως 14 μέτρα. «Έτσι το φυσικό περιβάλλον στον πυθμένα της θάλασσας δεν επειρεάζεται», αναφέρει.

Έργα στην τοπική κοινωνία

Στον προϋπολογισμό του έργου, σημαντικό ποσοστό θα διατεθεί για παράλληλα εργα υποστηρικτικά για την τοπική κοινωνία και για την αναβάθμιση όλης της περιοχής στην Νότια Κέρκυρα οπως συμφωνήθηκε με το Δημοτικό Συμβούλιο και με τους κατοίκους της περιοχής του έργου, βελτιώνοντας και τα υφιστάμενα προβλήματα διάβρωσης της ακτογραμμής.

Το έργο θα περιλαμβάνει και πρότυπες εγκαταστάσεις για τον Ναυταθλητικό Σύλλογο της Νότιας Κέρκυρας που δημιουργείται για αυτόν τον σκοπό απο τα 2.500 μέλη της τοπικής κοινωνίας που ήδη συμμετέχουν στον Φορέα υποστήριξης του έργου, εκτιμώντας ότι το έργο θα αναβαθμίσει την περιοχή τους.

Όπως έχει αναφέρει το newmoney, έχουν ξεκινήσει οι συζητήσεις της L.MARINE S.A με τα ενδιαφερόμενα brand names για την διαχείριση των χώρων αναψυχής, για την διαχείριση των κατοικιών, για την διαχείριση των θέσεων ελλιμενισμού για σκάφη απο 20 έως 80 μετρα μήκος και με ενδιαφερόμενους επενδυτές για το τμήμα του προϋπολογισμού που θα περιλαμβάνει ιδιωτικές επενδύσεις.

Σύμφωνα με τον επικεφαλής της εταιρείας, σημαντικό επενδυτικό ενδιαφέρον έχουν δείξει εταιρείες απο την Κεντρική Ευρώπη και την Βόρεια Αμερική λόγω του πρωτότυπου σχεδιασμού του έργου και λόγω του εξαιρετικού φυσικού περιβάλλοντος στην περιοχή του έργου που διαπιστώνουν οι επενδυτές μετά από κάθε αυτοψία που πραγματοποιούν στην Κέρκυρα.

Διαβάστε ακόμα

Τουρισμός: Fraport, ΤUI και αεροπορικές δίνουν τώρα το θετικό «στίγμα» της σεζόν του 2023 (πίνακες)

Στα χέρια του Σπύρου Θεοδωρόπουλου περνά πλέον η ΙΟΝ

ΑVAX: Άλμα εσόδων έως 25% το 2023 και αύξηση ρεκόρ στο ανεκτέλεστο με 2,9 δισ.

Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο ΘΕΜΑ