search icon

Επενδύσεις

Εγνατία Οδός: Γιατί ο Ταχιάος ζητά να κλείσει γρήγορα η παραχώρηση στην κοινοπραξία ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ – Egis 

Το Δημόσιο κινδυνεύει να επωμιστεί έργα που είναι ευθύνη του παραχωρησιούχου, αναφέρει το υπουργείο Υποδομών-Μεταφορών

Nα επισπεύσει την ολοκλήρωση της παραχώρησης της Εγνατίας Οδού που εκκρεμεί από το καλοκαίρι του 2021, επιδιώκει το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών.

Όπως δήλωσε χθες στη Βουλή ο υφυπουργός κ. Νίκος Ταχιάος, η κυβέρνηση επιδιώκει να επιταχυνθούν οι διαδικασίες και επικαλέστηκε πρόσφατη ενημέρωση από το ΤΑΙΠΕΔ ότι η μεγάλη εκκρεμότητα θα κλείσει μέχρι τα τέλη του έτους.

Πρόκειται για ένα χρονοδιάγραμμα που αντικρούει τον μέχρι σήμερα σχεδιασμό του ΤΑΙΠΕΔ σύμφωνα με τον οποίο  η παραχώρηση θα μεταφερόταν για το α’ τρίμηνο του 2024, άποψη με την οποία είχε  ευθυγραμμιστεί πρόσφατα δημόσια και η ανάδοχος κοινοπραξία «ΓΕΚ ΤΕΡΝΑEgis».

Χθες ο κ. Ταχιάος απαντώντας σε κοινοβουλευτικές ερωτήσεις, υποστήριξε ότι το θέμα με την Εγνατία πρέπει να τελειώσει, προκειμένου το Δημόσιο να μην επιβαρυνθεί με έργα που είναι στην ευθύνη του παραχωρησιούχου. Αφορμή για την τοποθέτηση του υφυπουργού ήταν οι καθυστερήσεις στην υλοποίηση του έργου του τμήματος της ΠΑΘΕ, Πολύκαστρο (Κιλκίς)- Μαλγάρων και τα μέτρα αποτροπής τροχαίων δυστυχημάτων.

Όπως αναφέρθηκε, πρόκειται για έναν δρόμο με σημαντική επικινδυνότητα, καθώς οι μεγάλες ευθείες ευνοούν την ανάπτυξη ταχυτήτων και απαιτείται η  τοποθέτηση στηθαίων.

Ο κ. Ταχιάος σημείωσε ότι η Εγνατία Οδός είναι υπό παραχώρηση και ότι μέσα στις συμβατικές υποχρεώσεις του επόμενου παραχωρησιούχου είναι η κατασκευή δεύτερου κλάδου του ίδιου δρόμου, προκειμένου η υπό συζήτηση οδός να λειτουργήσει ως κλάδος καθόδου από το Πολύκαστρο, προς τη Χαλάστρα και τη Θεσσαλονίκη.

Ο υφυπουργός δήλωσε ότι αυτό που απασχολεί το υπουργείο είναι πώς το ΤΑΙΠΕΔ θα προχωρήσει πιο γρήγορα τη σύμβαση. Ως προς τα μέτρα αποτροπής τροχαίων, σημείωσε ότι, ενώ ο βασικός προσανατολισμός του υπουργείου είναι να προχωρήσει η παραχώρηση και να προτεραιοποιηθεί το έργο της κατασκευής του δεύτερου κλάδου, οπότε θα υπάρξουν και επεμβάσεις στην υφιστάμενη οδό, θα πρέπει να γίνει συνάντηση με την Τροχαία Θεσσαλονίκης και την Τροχαία Κιλκίς προκειμένου να συζητηθούν μέτρα μικρού κόστους που θα βελτιώσουν την κατάσταση από άποψη τουλάχιστον οδικής ασφαλείας.

Το ΤΑΙΠΕΔ

Στο αναθεωρημένο πρόγραμμα αποκρατικοποιήσεων του ΤΑΙΠΕΔ (ΑDP) που δημοσιοποιήθηκε τον Σεπτέμβριο, η Εγνατία συνεχίζει να έχει αρκετές εκκρεμότητες. Η μεγαλύτερη εξ αυτών είναι η υπουργική απόφαση για την αύξηση των διοδίων, θέμα για το οποίο η πολιτική ηγεσία του υπουργείου δήλωνε αναρμόδια πριν ένα μήνα.

Με βάση όμως την διακήρυξη του διαγωνισμού της Εγνατίας Οδού, όσο και Κοινή Υπουργική Απόφαση  του 2020, αναφέρεται ρητά πως προ της υπογραφής της σύμβασης παραχώρησης πρέπει να εκδοθεί ΚΥΑ για αύξηση των διοδίων από 0,03 ευρώ ανά χιλιόμετρο σε 0,04 ευρώ ανά χιλιόμετρο. Αν ισχύσει το χρονοδιάγραμμα του κ. Ταχιάου τότε οι αυξήσεις θα πρέπει να γίνουν εντός του επόμενου μήνα.

Εκκρεμότητες υπάρχουν και με την αδειοδότηση των σηράγγων, η οποία είναι σε εξέλιξη αλλά και η έγκριση περιβαλλοντικών όρων για τμήματα του άξονα που οι ΑΕΠΟ έχουν εκπνεύσει. Υποχρεώσεις έχει και η πλευρά της Εγνατίας καθώς αναμένεται η  λειτουργία νέων σταθμών διοδίων, οι απαλλοτριώσεις στους κάθετους άξονες, η εγκατάσταση εξοπλισμού για την αδειοδότηση των σηράγγων και η υπογραφή του πρωτοκόλλου παράδοσης.

Τo ADP ανάφερε ως χρόνο ολοκλήρωσης της παραχώρησης το α΄τρίμηνο του 2024 και πλήρης λειτουργία του αυτοκινητοδρόμου υπό το νέο καθεστώς στο β΄τρίμηνο. Υπενθυμίζεται ότι η σχετική σύμβαση έχει πάει για έγκριση στο Ελεγκτικό Συνέδριο.

Τα έργα της Εγνατίας

Θα πρέπει να σημειωθεί επίσης ότι με βάση την σύμβαση, μέσα στις υποχρεώσεις του αναδόχου της Εγνατίας είναι και η κατασκευή των έργων για την ολοκλήρωση των κάθετων οδικών αξόνων και έργων του αυτοκινητόδρομου που μπορεί να φτάσουν τα 700 εκατ. ευρώ εντός της πρώτης πενταετίας όπως επίσης και τα έργα βαριάς συντήρησης της Εγνατίας κατά τη διάρκεια των 35 ετών της παραχώρησης.

Διαβάστε ακόμη

«Κόκκινα» δάνεια €90 δισ. σε τράπεζες και funds – Οι αλλαγές στον Εξωδικαστικό και τα αιτήματα των servicers

Τα μπλεξίματα με τους… Απάτσι, ο Stefanos στις Βρυξέλλες (prima volta), το ευρωμπλόκο του Νίκου Α και ο ξενοδόχος που πήρε οικόπεδο δίπλα στις φυλακές Κασσάνδρας

Στεγνώνουν τα οινοποιεία: Η χειρότερη χρονιά των τελευταίων 60 ετών- «Καθίζηση» της οινοπαραγωγής

Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο ΘΕΜΑ

Exit mobile version