search icon

Επενδύσεις

Κατασκευαστική μάχη για ΣΔΙΤ οδικών έργων ύψους €1,5 δισ.

Ποια εργολαβικά σχήματα χτυπούν τις μεγάλες συμβάσεις και ποιος ο  κυβερνητικός σχεδιασμός μέχρι τα τέλη του έτους – Νέα έργα μισού δισ. στη Βόρεια Ελλάδα

Στο 1,5 δισ. ευρώ φτάνουν τα έργα που σκοπεύει να υλοποιήσει με συμπράξεις δημοσίου –ιδιωτικού τομέα το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, επεκτείνοντας το δίκτυο των οδικών αξόνων σε όλη τη χώρα.

Στα τρία έργα ΣΔΙΤ που  σχεδιάζονταν μέχρι σήμερα, η κυβέρνηση προσέθεσε τις προηγούμενες μέρες άλλα δύο: την κατασκευή του οδικού άξονα Θεσσαλονίκης – Έδεσσας προϋπολογισμού 300 εκατ. ευρώ και  Δράμας – Αμφίπολης 150 εκατ.

Όπως ανακοινώθηκε, τα δύο νέα έργα δεν θα έχουν διόδια και πρόκειται να εγκριθούν από τη διυπουργική επιτροπή Συμπράξεων Δημοσίου και Ιδιωτικού Τομέα (ΣΔΙΤ) μέσα στο καλοκαίρι προκειμένου να δημοπρατηθούν το φθινόπωρο.

Με βάση το μοντέλο των ΣΔΙΤ ο ανάδοχος πληρώνεται με ετήσιες δόσεις (πληρωμές διαθεσιμότητας) που συνδέονται με συγκεκριμένα ποιοτικά και ποσοτικά κριτήρια για τη συντήρηση και λειτουργία των οδικών αξόνων.
Ο σχεδιασμός για τα δύο νέα έργα παρουσιάστηκε το Σαββατοκύριακο από τον Πρωθυπουργό, τον υπουργό Υποδομών-Μεταφορών κ. Κώστα Καραμανλή και το Γενικό Γραμματέα Υποδομών κ. Γιώργο Καραγιάννη στην Θεσσαλονίκη.

Από την προηγούμενη γενιά έργων, στη β΄ φάση του διαγωνισμού βρίσκονται οι διαδικασίες για το τμήμα Καλαμάτα – Ριζόμυλος – Πύλος – Μεθώνη προυπολογισμού 312 εκατ. ευρώ, με υποψήφιες τις ΑΚΤΩΡ Παραχωρήσεις, ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, ΑΒΑΞ, Intrakat και την κοινοπραξία της Μυτιληναίος με την ισπανική Acciona Concessiones.   Στο δεύτερο στάδιο έχει περάσει και το άλλο μεγάλο ΣΔΙΤ ύψους περίπου 300 εκατ. ευρώ, για το Χερσόνησος – Νεάπολη του Βόρειου Οδικού Άξονα Κρήτης.

Στην α΄ φάση του διαγωνισμού είχαν εκδηλώσει ενδιαφέρον η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, η κοινοπραξία «Αυτοκινητόδρομος Αριάδνη» στην οποία συμμετέχει η ΑΒΑΞ, η ΑΚΤΩΡ Παραχωρήσεις, η ισραηλινή Shikun Binui Ltd. και η κοινοπραξία Acciona Concessiones – Μυτιληναίος – Intertoll.

Μέχρι το τέλος του χρόνου αναμένεται προσωρινός ανάδοχος και στον τρίτο οδικό άξονα με ΣΔΙΤ, την Νέα Ανατολική Εσωτερικής Περιφερειακής Λεωφόρος της Θεσσαλονίκης (Flyover), προϋπολογισμού 370 εκατ. ευρώ. Ενδιαφέρον για το Flyover έχουν εκδηλώσει οι ΑΒΑΞ, ΓΕΚ- ΤΕΡΝΑ, ΑΚΤΩΡ Παραχωρήσεις, Intrakat και η κοινοπραξία Μυτιληναίος – Intertoll.

Χθες, ο κ. Καραγιάννης προέβλεψε πως και για τους άλλους δύο διαγωνισμούς θα υπάρξουν προσωρινοί ανάδοχοι εντός του 2021.

Διαβάστε ακόμη:

Επιστρεπτέα 7: Ποιοι προσπάθησαν να πάρουν δάνεια χωρίς να τα δικαιούνται

Στην κορύφωση της πασχαλινής περιόδου ελπίζουν οι έμποροι

Ντμίτρι Ριμπολόβλεφ: Κάνει το Ιόνιο… Καραϊβική

Exit mobile version