Στις πρώτες θέσεις των επενδυτικών κεφαλαίων και των επιχειρήσεων που δραστηριοποιούνται στον ξενοδοχειακό κλάδο και γενικότερα στον τομέα της φιλοξενίας και του τουρισμού παραμένει η Ελλάδα. Τα μεγάλα projects συνεχίζονται και κορυφαίοι εκπρόσωποι διεθνών brand που συμμετέχουν στο συνέδριο της 22ης Prodexpo αποκάλυψαν την πρόθεσή τους να αυξήσουν την παρουσία τους στην ελληνική αγορά.

Συγκεκριμένα, η Maria Zarraluqui, Global development VP της Meliá Hotels International, με αφορμή την πρόσφατη συμφωνία του ομίλου Meliá με τα ξενοδοχεία της οικογένειας Παπακαλιάτη, τον όμιλο Ζεύς Hotels, ανέφερε ότι στην Ελλάδα δεν εντοπίζονται μόνο ευκαιρίες, αλλά και οι κατάλληλοι εταίροι, με γνώση και εμπειρία για παροχή υπηρεσιών υψηλής ποιότητας.

Πλάνα επέκτασης

Όπως σημείωσε η κυρία Zarraluqui, o Όμιλος Meliá αναμένει μεγαλύτερη ανάκαμψη του ξενοδοχειακού κλάδου και του τουρισμού στην Ελλάδα, προσθέτοντας ότι υπάρχουν πλάνα για περαιτέρω επέκταση σε Μύκονο, Θεσσαλονίκη και Σαντορίνη. Η Ελλάδα βρίσκεται μεταξύ των κορυφαίων αγορών που βλέπουν οι ξένοι επενδυτές, μαζί με την Ισπανία και την Πορτογαλία. Η πρόκληση για την ελληνική αγορά είναι η σταδιακή απεξάρτηση από τους tour operators και η αντικατάστασή τους από νέες μεθόδους πώλησης, με βασικό εργαλείο την ψηφιοποίηση.

Από την πλευρά του, ο Ian Di Tullio, και Chief Commercial Officer της Accor για τη Ν. Ευρώπη, απαντώντας σε σχετική ερώτηση του συντονιστή του πάνελ κ. Κώστα Παναγάκη της Travelworks, προέβλεψε περαιτέρω ανάπτυξη της ελληνικής τουριστικής αγοράς, με τον ξενοδοχειακό κλάδο να μετασχηματίζεται και να περνά από το επίπεδο της διανυκτέρευσης, στο επίπεδο της παροχής υπηρεσιών και της αναβαθμισμένης εμπειρίας. Δεδομένων των τάσεων αυτών και του εθνικού στρατηγικού πλαισίου για την ανάπτυξη, το Ελλάδα 2.0, κ. Di Tulio ανέφερε ότι η Accor πρόκειται να ενισχύει το αποτύπωμά της στην Ελλάδα κατά 50% τα επόμενα χρόνια.

Στη σημασία αναβαθμισμένων και ποιοτικών υπηρεσιών συμβουλευτικής για την ενίσχυση της εισροής ξένων επενδύσεων στην ελληνική ξενοδοχειακή αγορά αναφέρθηκε ο κ. Νίκος Χάντζος, Consultant, International Hotel Development της Marriott Intl. για Ελλάδα και Κύπρο. Παίρνοντας ως παράδειγμα την πρόσφατη συμφωνία της Marriott στην Ελλάδα, παρουσίασε το πόσο κομβικό είναι να συγκλίνουν και να μετουσιωθούν σε στρατηγική επένδυση η παρουσία πέντε θεσμικών επενδυτών, ενός διεθνούς διαχειριστή ξενοδοχείου, της Domus, και ενός διεθνούς band όπως η Marriott. Συνεπώς, για τον κ. Χάντζο, έμπειρα και ικανά στελέχη του ξενοδοχειακού τομέα που μπορούν να παίξουν το ρόλο του συμβούλου στους επενδυτές, αποτελούν “κλειδί” για νέες και περισσότερες επενδύσεις στον συγκεκριμένο τομέα στην Ελλάδα.

Τέλος, ο κ. Θωμάς Δοξιάδης Founder doxiadis+ Architects μοιράστηκε στο πάνελ της 22ης Prodexpo τις εμπειρίες του από τη σημασία του σχεδιασμού μεγάλων brands στην Ελλάδα. Ενδεικτικά αναφέρθηκε στη Four Seasons, η οποία λειτουργεί με διεθνή standards. Ωστόσο, όπως εξήγησε, πέρα από τις τυποποιημένες κατευθυντήριες γραμμές, η τάση της σχεδίασης σήμερα δίνει μεγάλη έμφαση στο θέμα της “σε βάθος” ποιότητας της συνολικής εμπειρίας που προσφέρει ένα ξενοδοχείο. Σε αυτή τη νέα τάση, πλέον η γνησιότητα των υλικών, η αρμονία με τα χαρακτηριστικά της τοποθεσίας και η γενικότερη επαφή με όλα τα υλικά της διακόσμησης και η λειτουργικότητα αποτελούν τα στοιχεία που κάνουν τη διαφορά.

Διαβάστε ακόμη:

Προς αίσια έκβαση το θέμα των εγγυήσεων του «Ηρακλή» – Γιατί δεν απειλούν το δημόσιο χρέος

ΔΕΗ: Συμφωνία με Cornerstone Investor την CVC για την ΑΜΚ

Σήμα κινδύνου από Aramco: Ο πλανήτης «ξεμένει» από πετρέλαιο – Το 2022 έρχονται τα χειρότερα