search icon

Επενδύσεις

Στέλιος Χατζηιωάννου: Σε ποιες χώρες και πόσα νέα ξενοδοχεία ετοιμάζει η easyHotel

Τα σχέδια του sir της επιχειρηματικότητας και των μετόχων της αλυσίδας. Η χρηματοδότηση και τα φετινά openings. Οι πόλεις που παίρνουν σειρά και η Ελλάδα…

Σε μια εποχή που η πανδημία φαίνεται να υποχωρεί και η παγκόσμια «τουριστική βιομηχανία» προσδοκά ένα καθολικό restart μέσα στο 2022, οι ξενοδοχειακές αλυσίδες ανεβάζουν τον πήχη των επενδύσεων τους στην Ευρώπη – και όχι μόνο.

Από τον… κανόνα, δεν εξαιρείται ένα από τα δημιουργήματα του sir της επιχειρηματικότητας, Στέλιου Χατζηιωάννου, η easyHotel.

Το βασικό πλάνο της εταιρείας-brand της easyGroup είναι να τριπλασιάσει τον αριθμό των ιδιόκτητων ή ενοικιασμένων μονάδων της στην Ευρώπη μέχρι το 2026, από τις 43 που κατέχει σήμερα σε Ηνωμένο Βασίλειο, Γαλλία, Ισπανία, Ολλανδία, Ελβετία, Βέλγιο, Γερμανία, Βουλγαρία, Ουγγαρία, Ντουμπάι, Πορτογαλία, να φθάσει δηλαδή να μετρά σε βάθος πενταετίας έναν αριθμό ξενοδοχείων ανάμεσα στα 120 και τα 130.

Χωρίς να έχει ανακοινωθεί το αν και που προέκυψαν καθυστερήσεις στην κατασκευή ή την διαμόρφωση νέων μονάδων, λόγω της υγειονομικής κρίσης και των lockdowns, για την περίοδο 2020-21 είχε προγραμματισθεί η ανάπτυξη 7 νέων ξενοδοχείων (development pipeline) της easyHotel (στις πόλεις Ζυρίχη, Οξφόρδη, Κάρντιφ, Μάλαγα, Παρίσι- στην περιοχή του αεροδρομίου Σαρλ Ντε Γκολ, Ντέρμπι, Τελ Αβίβ) και άλλων 9 από το 2022, φέτος και μετά, (σε Κέμπριτζ, Τσέστερ, Μπρίστολ, Ντουμπάι, Μπλάκπουλ, Μάλτα, Παρίσι- Ομπερβιγιέ και άλλα δυο στο Τελ Αβίβ). Υπάρχουν, επίσης, σκέψεις και για επέκταση στην Σρι Λάνκα.

Κάποια άνοιξαν τις πύλες τους. Ως υπό κατασκευή, πάντως, αναφέρονται σήμερα 15 -αυτά σε Τελ Αβίβ (3), Ζυρίχη (2), Κέμπριτζ, Δουβλίνο, Ντουμπάι, Μάλτα, Ντέρμπι, Μαδρίτη, Βαρκελώνη, Βαλένθια, Μασσαλία, Παρίσι- Ομπερβιγιέ, είτε franchised, είτε εταιρικά, δυναμικότητας από 31 ως 180 δωματίων και πιθανόν προστέθηκαν ορισμένα για τα οποία προϋπήρχαν τα σχέδια.

Στα φετινά openings περιλαμβάνονται, ήδη, το λιγότερο 4 νέα hotels… Από τα 43 ξενοδοχεία της easyHotel που διαθέτουν συνολική δυναμικότητα 4.300 δωματίων, τα 27 είναι franchised με συμβόλαια συνήθους διάρκειας γύρω στα 20 χρόνια (2.300 δωμάτια), τα 16 ιδιόκτητα (2.000 δωμάτια) και βρίσκονται σε 31 πόλεις, 11 χωρών! Το δε εμβαδόν τους κυμαίνεται από 2.000 τ.μ. ως 6.000 τ.μ., ανάλογα με την τοποθεσία.

Η Ελλάδα δεν αναφέρεται –επίσημα, τουλάχιστον- προς το παρόν στον σχεδιασμό της easyHotel, αλλά δεδομένο θεωρείται ότι ο δημιουργός της low cost βρετανικής αεροπορικής easyJet και του «οικοσυστήματος» των σημάτων με το κατοχυρωμένο από τον ίδιο κοινό πρόθεμα, sir Στέλιος Χατζηιωάννου, διατηρεί πάντα στραμμένο το επενδυτικό του ενδιαφέρον και στην ελληνική αγορά.

Πιο πρόσφατη «μεταγραφή» του υπήρξε η ένταξη στην «ομάδα» του της πλατφόρμας σύγκρισης τιμών για ναύλωση σκαφών αναψυχής easyboat.com (με ιδρυτές τους επιχειρηματίες Αλέξανδρο Νάστο και Σίμο Λαλαγκό), σε μια αγορά η οποία εκτιμάται στα 15,2 δισ. ευρώ και προβλέπεται να αυξηθεί στα 27 δισ. ευρώ έως το 2027.

Ο κλάδος του τουρισμού, σε κάθε του μορφή, όπως προκύπτει από τα γεγονότα ανήκει στις προτεραιότητες του Ελληνοκύπριου δισεκατομμυριούχου…

Ο CEO της easyHotel, Karim Μalak

«Αυτό είναι το μοντέλο λειτουργίας της easyGroup»

Την νέα ευκαιρία για την περαιτέρω διεύρυνση των δραστηριοτήτων της easyHotel πρόσφερε η απόφαση των μεγαλομετόχων της αλυσίδας ξενοδοχείων η καναδική εταιρεία ακινήτων Ivanhoe Cambridge και το επενδυτικό group από το Λουξεμβούργο ICAMAP, κατόχων του 76% των μετοχών του ομίλου, να συγκεντρώσουν τον περασμένο χειμώνα κεφάλαια 50 εκατ. ευρώ, τα οποία, μαζί με την τραπεζική χρηματοδότηση που εξασφάλισαν πριν από μερικούς μήνες, θα τους επιτρέψουν να αναπτύξουν ή αποκτήσουν νέα assets.

Τα προηγούμενα χρόνια είχαν αναφερθεί από τον διεθνή τύπο διαμάχες για τον μετοχικό έλεγχο της αλυσίδας easyHotel (σ.σ. η οποία ιδρύθηκε το 2004, το 2019 άλλαξε μετοχική σύνθεση και διέκοψε τη διαπραγμάτευση της στην αγορά AIM του χρηματιστηρίου του Λονδίνου από τις 19 Μαΐου 2020) μεταξύ του ιδρυτή και μετόχου και των άλλων μετόχων της, όμως, ο Στέλιος Χατζηιωάννου έχει μιλήσει ξεκάθαρα για αυτό το οποίο κάνει:

«Το επιχειρηματικό μου μοντέλο που εφαρμόζω με την easyGroup είναι να εκχωρώ τον έλεγχο κάθε μέλους της οικογένειας επωνυμιών easy σε άλλους επενδυτές (ή ομάδες επενδυτών εάν είναι εισηγμένες σε χρηματιστήριο, όπως η easyJet) με αντάλλαγμα δύο πράγματα: περισσότερα κεφάλαια για την ανάπτυξη της κάθε επιχείρησης, κάτι το οποίο με τη σειρά του σημαίνει περισσότερα έσοδα από δικαιώματα με βάση τα έσοδα της για μένα, απόλυτο ιδιοκτήτη του easy family of brands».

Σε σχέση με το εν εξελίξει πλάνο ανάπτυξης της easyHotel, ο CEO, Karim Μalak, έχει δηλώσει πρόσφατα ότι ο ξενοδοχειακός όμιλος με την παροχή των νέων κεφαλαίων θα μπορεί «να συνεχίσει να χτίζει και να αναπτύσσει τις μονάδες του σε πόλεις-κλειδιά σε όλη την Ευρώπη».

Με την άδεια του Ελληνοκύπριου billionaire λειτουργούν δεκάδες επιχειρήσεις-brands με την επωνυμία easy και μάλιστα σε αρκετές περιπτώσεις έχει αναγκασθεί να προβεί σε νομικές ενέργειες για να προστατέψει τον όμιλο του από παράνομες χρήσεις της.

Ειδικότερα δε, μετά από την κόντρα του με την διοίκηση της easyJet και την μείωση του μετοχικού ποσοστού του λόγω μη συμμετοχής του σε ΑΜΚ, ο sir έχει ρίξει την τελευταία διετία το βάρος των επενδύσεων του σε διάφορα εγχειρήματα με βάση την easyGroup.

Διαβάστε ακόμα

Ο «πυρετός» της χρυσής λίρας: Πόσα τεμάχια αγόρασαν οι Έλληνες – Γιατί «φρέναραν» οι πωλήσεις

Τα καλά μαντάτα από την Αμερική, οι Άραβες με το τρελό χαρτοφυλάκιο, το φρένο του ΣτΕ στα όργια της Ίου και τα χρυσά μεροκάματα του Nobu στη Σαντορίνη

Ίος: Γιατί το ΣτΕ «μπλοκάρει» το mega project του Α. Μιχαλόπουλου στην παραλία Κουμπάρα

Exit mobile version