Την ερχόμενη Τετάρτη, 23 Αυγούστου, είναι προγραμματισμένο (εκτός εάν υπάρξει παράταση κυριολεκτικά την τελευταία στιγμή, κάτι που δεν διαφαίνεται προσώρας) να κατατεθούν οι δεσμευτικές προσφορές των υποψήφιων επενδυτών για το 67% του Οργανισμού Λιμένος Βόλου.

Στο διαγωνισμό που διενεργεί το ΤΑΙΠΕΔ καταγράφεται έντονη κινητικότητα από τους ενδιαφερόμενους επενδυτές που στο προηγούμενο διάστημα πραγματοποίησαν site visits στο λιμάνι και απέστειλαν τα σχόλια τους επί της σύμβασης παραχώρησης. Σύμφωνα με πηγές του ΤΑΙΠΕΔ, από τα 8 επενδυτικά σχήματα που ικανοποίησαν τα κριτήρια συμμετοχής στη Β’ φάση (υποβολή Δεσμευτικών Προσφορών) του διαγωνισμού, ενεργά είναι τα επτά. Στόχος είναι να ανακοινωθεί ο προτιμητέος επενδυτής μέσα στο Σεπτέμβριο ή στις αρχές Οκτωβρίου, ώστε να προχωρήσει με ταχύτητα η διαδικασία για την παραχώρηση του λιμανιού.

Στους ενδιαφερόμενους επενδυτές (ορισμένοι είναι ήδη πελάτες του λιμανιού) περιλαμβάνονται γνωστά επιχειρηματικά ονόματα από την Ελλάδα και το εξωτερικό που συμμετέχουν στο διαγωνισμό αυτόνομα αλλά και σε κοινοπραξίες.

Μεταξύ αυτών η ΓΕΚΤΕΡΝΑ που έχει επιδείξει σταθερό ενδιαφέρον για λιμενικές υποδομές, ο όμιλος της τη Goldair (Goldair Cargo – Goldair Handling), η σύμπραξη της Intrakat με την TΕΚΑΛ Α.Ε., ο Οργανισμός Λιμένος Θεσσαλονίκης και η κοινοπραξία των Israel Shipyards Ltd – Χαλυβουργία Ελλάδος (όμιλος Μάνεση).

Ενδιαφέρον υπάρχει και από Βουλγαρία με την Advance Properties του ομίλου Domuschiev, έναν πολύ ισχυρό παίκτη στη χώρα (τα αδέλφια Κίριλ και Γκεόργκι περιλαμβάνονται στη λίστα των δισεκατομμυριούχων του Forbes), ο οποίος προ διετίας πούλησε τον μιντιακό του όμιλο Nova Broadcasting Group στην United Group (BC Partners) που ελέγχει στη χώρα μας τη NOVA (πρώην Forthnet και WIND). Ακόμη, υπάρχει ενδιαφέρον από τον μαλτέζικο όμιλο Mariner Capital της Hili Company που έχει παρουσία σε μεσαίου μεγέθους λιμένες στην Ιταλία, την Αλβανία κ.α., καθώς και από το Κατάρ με την εταιρεία διαχείρισης λιμένων QTerminals.

Για τη χρήση του 2022, ο Οργανισμού Λιμένος Βόλου πραγματοποίησε κύκλο εργασιών 5.447.049 ευρώ, αυξημένος κατά 3,48% σε σχέση με την προηγούμενη χρήση (5.263.562 ευρώ) κυρίως λόγω της αύξησης της επιβατικής κίνησης του λιμένα καθώς και της αύξησης της διακίνησης εμπορευμάτων. Τα καθαρά κέρδη προ φόρων για το 2022 ανήλθαν σε 716.474 ευρώ (έναντι 522.419 ευρώ)

Σημειώνεται πως ο ΟΛΒ Α.Ε. έχει το δικαίωμα χρήσης και εκμετάλλευσης του λιμένα Βόλου, των θαλάσσιων εγκαταστάσεων του αλιευτικού καταφυγίου που βρίσκεται στο ανατολικό άκρο του αιγιαλού της πόλης, των λιμενικών εγκαταστάσεων του Αλμυρού και της Αγριάς. Η Σύμβαση Παραχώρησης μεταξύ του Δημοσίου και της Ο.Λ.Β. Α.Ε. λήγει το 2062, ενώ οι κύριες δραστηριότητες της εταιρείας περιλαμβάνουν υπηρεσίες εμπορευμάτων και εμπορευματοκιβωτίων, χάλυβα και παλιοσίδερα, ξηρό και υγρό χύδην φορτίο και υπηρεσίες επιβατών, συμπεριλαμβανομένων ferry boat προς τις Σποράδες, καθώς και δραστηριότητες κρουαζιέρας.

Πρόσφατα ο ΟΛΒ ξεκίνησε νέα εμπορική δραστηριότητα για τον ΟΛΒ με car terminal. Στόχος είναι να ενισχυθεί η συγκεκριμένη δραστηριότητα, η οποία θα αποφέρει έσοδα στην περιοχή με μηδενικό περιβαλλοντικό αποτύπωμα.

Διαβάστε ακόμη

Το σχέδιο για «λαϊκό ομόλογο» με απόδοση πάνω από τον πληθωρισμό

Σε επιφυλακή οι επενδυτές για τον κίνδυνο ντόμινο από την Κίνα (γραφήματα)

Έλον Μασκ: Έρχονται αλλαγές στο Χ (πρώην Twitter) – Ποια επιλογή καταργείται (tweet)

Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο ΘΕΜΑ