Ξεκίνησε η δημόσια διαβούλευση, η οποία θα ολοκληρωθεί εντός 35 ημερών, επί της Στρατηγικής Μελέτης Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων (ΣΜΠΕ) για την αξιοποίηση του λιμένα Ραφήνας. Η διαβούλευση αποτελεί το πρώτο ουσιαστικό βήμα του ΤΑΙΠΕΔ, με την ιδιότητά του ως Αρχή Σχεδιασμού Λιμένων, για την αξιοποίηση, ενώ έχει δρομολογηθεί την εκπόνηση του Στρατηγικού Σχεδίου Ανάπτυξης (Μaster Plan) του Οργανισμού Λιμένος Ραφήνας.

Οι σημαντικότερες προβλέψεις του Μaster Plan για τον Οργανισμό Λιμένος Ραφήνας αφορούν την κατασκευή επιβατικού σταθμού στο κύριο μέρος του λιμένα., την επέκταση του προσήνεμου μόλου για τη δημιουργία μιας ασφαλούς λιμενολεκάνης και η κατασκευή νέων κρηπιδωμάτων και δύο συστοιχιών ναυδέτων οι οποίες θα αυξήσουν τις θέσεις ελλιμενισμού για τα ταχύπλοα ακτοπλοΐας.

Σε επίπεδο υποδομών μεταφοράς και μέσων σταθερής τροχιάς προβλέπεται η σύνδεση του λιμανιού αλλά και της ευρύτερης περιοχής της Ραφήνας με την υπόλοιπη Αττική, μέσω του προαστιακού σιδηρόδρομου. Μέσα στο Master Plan ορίζεται και η δεσμευμένη ζώνη για την κατασκευή κτιρίου του σταθμού απόληξης του προαστιακού σιδηρόδρομου, επιφάνειας 1.500 τ.μ.

Επίσης προβλέπεται ο σχεδιασμός υδατοδρομίου και η δημιουργία μίας σύγχρονης εγκατάστασης με δυναμικότητα και δυνατότητα εξυπηρέτησης υδροπλάνων. Στα προτεινόμενα έργα το υδατοδρόμιο αποκτά επαρκείς χερσαίους χώρους για τη λειτουργία του, ενώ προβλέπεται και υποδομή για την εξυπηρέτηση και τον έλεγχο των επιβατών.

Στελέχη του ΤΑΙΠΕΔ αναφέρουν πως η αξιοποίηση του λιμένα Ραφήνας αποτελεί κομβικό έργο αφού, λόγω της θέσης του, παρουσιάζει προοπτικές ανάπτυξης που θα ενδυναμώσουν τη νησιωτική σύνδεση με την ηπειρωτική χώρα, καθώς έχει άμεση ακτοπλοϊκή σύνδεση με τις Κυκλάδες και τη νότια Εύβοια. Η εγγύτητα του λιμανιού με το Διεθνές Αεροδρόμιο Αθηνών και η εύκολη πρόσβαση των επιβατών του αεροδρομίου στο λιμάνι μέσω της Αττικής Οδού, αλλά και στο κέντρο της Αθήνας, το καθιστά ιδιαίτερα ελκυστικό από πλευράς επιβατικής/τουριστικής κίνησης.

Σύμφωνα με τα στατιστικά στοιχεία του Οργανισμού Λιμένος Ραφήνας, τα τελευταία τρία έτη παρατηρήθηκε αύξηση της επιβατικής κίνησης και των οχημάτων που διακινήθηκαν μέσω του λιμανιού. Το 2021 ο αριθμός των επιβατών ανήλθε σε 1,2 εκατ. επιβάτες και των οχημάτων σε 355.200, το 2022 σε 1,7 εκατ. επιβάτες και 420.429 οχήματα, ενώ το 2023 σε 1,8 εκατ. επιβάτες και 441.187 οχήματα.

Διαβάστε ακόμη:

ΕΤΑΔ: Το πωλητήριο των €3,33 εκατ. και το παρασκήνιο πίσω από ένα ιστορικό ακίνητο στο Μαρούσι (pics)

Χρυσή λίρα: Νέο ράλι στην τιμή λόγω (και) Μέσης Ανατολής – Πού έφτασε (πίνακας)

14 χρόνια από το Καστελόριζο και το πρώτο μνημόνιο

Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο ΘΕΜΑ