search icon

Επενδύσεις

ΒΟΑΚ: Παρουσία Μητσοτάκη – Καραμανλή η τελική χάραξη του έργου σήμερα στα Χανιά

Πώς θα υλοποιηθεί ο μεγάλος οδικός άξονας ύψους 1,6 δ δισ. ευρώ που περιμένει δεκαετίες η Κρήτη

Ένα εμβληματικό έργο για την Κρήτη αλλά και τον ίδιο τον Πρωθυπουργό μπαίνει στην τελική ευθεία υλοποίησης αφού σήμερα ο Κυριάκος Μητσοτάκης θα παραστεί στην εκδήλωση για τον οριστικό σχεδιασμό και την χάραξη του Βόρειου Οδικού Άξονα Κρήτης, παρουσία του υπουργού Υποδομών και Μεταφορών Κώστα Καραμανλή.

Tο φάντασμα του μεγάλου οδικού έργου προϋπολογισμού 1,6 δισ. ευρώ, βρέθηκε στη λίστα με τα έργα υποδομών του υπουργείου υψηλής προτεραιότητας και χάρη στις πρωτοβουλίες της πολιτικής ηγεσίας και της Γενικής Γραμματείας Υποδομών κατάφερε να ωριμάσει και να προχωρήσει η κατάθεση των περιβαλλοντικών μελετών όρων που θα το θέσουν σε τροχιά υλοποίησης.

Για το έργο υπάρχει εξασφαλισμένη χρηματοδότηση ύψους 1 δισ. ευρώ. Τα υπόλοιπα θα προέλθουν από το Ταμείο Ανάκαμψης (427 εκατ. ευρώ) και το νέο ΕΣΠΑ (600 εκατ. ευρώ).

Ο ΒΟΑΚ θα προχωρήσει με ένα μικτό σχεδιασμό, ο οποίος προβλέπει διαφορετικά μοντέλα έργων. Από την Κίσσαμο μέχρι το Ηράκλειο, συνολικού μήκους 157,5 χιλιομέτρων και προϋπολογισμού 1,32 δισ. ευρώ αποτελεί το πρώτο τμήμα που θα κατασκευαστεί κατά το πρότυπο και των άλλων αυτοκινητοδρόμων, με σύμβαση παραχώρησης. Για το συγκεκριμένο διαγωνισμό, ο οποίος είχε προκηρυχθεί από την προηγούμενη κυβέρνηση και βρίσκεται στην β΄φάση υπάρχουν πέντε ενδιαφερόμενοι: οι ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, ΑΚΤΩΡ Παραχωρήσεις, η κοινοπραξία Vinci Highways – Vinci Concessions και η κοινοπραξία Acciona Concessiones – Μυτιληναίος και η ΑΒΑΞ.

Από τη Χερσόνησο μέχρι τη Νεάπολη, που είναι το δεύτερο τμήμα του έργου, ο οδικός άξονας θα υλοποιηθεί μέσω Σύμπραξης Δημοσίου και Ιδιωτικού Τομέα (ΣΔΙΤ). Στο διαγωνισμό που βρίσκεται επίσης στο δεύτερο στάδιο, συμμετέχουν η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, η κοινοπραξία «Αυτοκινητόδρομος Αριάδνη» στην οποία συμμετέχει η ΑΒΑΞ, η ΑΚΤΩΡ Παραχωρήσεις, η ισραηλινή Shikun Binui Ltd. και η κοινοπραξία Acciona Concessiones – Μυτιληναίος – Intertoll.

Ο σχεδιασμός προβλέπει ότι ίδιος ανάδοχος θα αναλάβει να διαχειριστεί ολόκληρο το τμήμα από τη Χερσόνησο μέχρι τον Άγιο Νικόλαο, μήκους 36,5 χιλιομέτρων περί τα 300 εκατ. ευρώ.

Διαβάστε ακόμη:

Εμβολιασμοί: Άνοιξε η πλατφόρμα για τους άνω των 18 με Johnson & Johnson

«Ζεσταίνεται» η κίνηση στο αεροδρόμιο «Ελευθέριος Βενιζέλος»

Cardlink: Η κίνηση-ματ της Wordline και τα σχέδια του Gilles Grapinet για την Ελλάδα

 

 

Exit mobile version