Το έργο του αυτοκινητοδρόμου Πατρών – Πύργου σύντομα θα είναι πραγματικότητα, διαβεβαίωσε ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Κώστας Αχ. Καρμανλής, αναφερόμενος στο συνολικό σχέδιο του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών για μια σειρά συγκοινωνιακών έργων.

Ο κ. Καραμανλής, μεταξύ άλλων, μίλησε για την προτεραιότητα που δίνεται στη Δυτική Ελλάδα, με τις εξελίξεις στην Πατρών – Πύργου και την υπογειοποίηση του τρένου της Πάτρας, καθώς και για τον δρόμο Καλαμάτα – Μεθώνη αλλά και τον εκσυγχρονισμού του αεροδρομίου της Καλαμάτας.

Σε συνέντευξη που παραχώρησε στο Ionian TV, ο κ. Καραμανλής επισήμανε ότι για τον αυτοκινητόδρομο Πατρών – Πύργου «το μόνο που εκκρεμεί είναι το τυπικό, τελικό ΟΚ από την Γενική Διεύθυνση Ανταγωνισμού».

Ως τις αρχές του 2024 η ολοκλήρωση του Πάτρα – Πύργος

«Το θέμα τέθηκε μετ’ επιτάσεως, στην πρόσφατη συνάντηση με την κ. Μαργκρέτε Βεστάγκερ και από τον ίδιο τον Πρωθυπουργό και αποτελεί απόλυτη προτεραιότητα του υπουργείου μας και της κυβέρνησης», είπε χαρακτηριστικά ο υπουργός, επισημαίνοντας ότι η ολοκλήρωσή του είναι δυνατή περί τα τέλη του 2023, αρχές του ‘24.

«Το έργο, με τις επιλογές των κατατμήσεων της προηγούμενης κυβέρνησης, κινδύνευε να μη γίνει, αλλά τελικά τα καταφέραμε. Πλέον βρισκόμαστε στο τελικό στάδιο», είπε ο κ. Καραμναλής ασκώντας κριτική στον ΣΥΡΙΖΑ. .

Μάλιστα, σχολιάζοντας τις δηλώσεις του αρχηγού της Αξιωματικής Αντιπολίτευσης, ότι δήθεν το έργο είχε ξεκινήσει και η κυβέρνηση της ΝΔ το σταμάτησε, ξεκαθάρισε ότι αυτά δεν ανταποκρίνονται στην πραγματικότητα. Υπογράμμισε δε, ότι το υπουργείο πραγματοποίησε ενέργειας ώστε το έργο να επιστρέψει στον παραχωρησιούχο, την Ολυμπία Οδό και μάλιστα να κατασκευαστεί με λιγότερα χρήματα.

Συμπλήρωσε ότι ο δρόμος, σήμερα, θα είχε ολοκληρωθεί αν ο ΣΥΡΙΖΑ δεν τον είχε σπάσει σε οκτώ κομμάτια.  Μάλιστα, τόνισε ότι η πρόοδος των εργασιών στις 8 εργολαβίες ήταν από 0,1% έως 10%.

«Αυτό το έκανε γιατί πίστευε ότι βόλευε τον τότε αγαπημένο του εργολάβο κ. Καλογρίτσα, προφανώς ως μέρος της προίκας για να φτιάξει το περίφημο “ΣΥΡΙΖΑ channel” για το οποίο τόσα ενδιαφέροντα μαθαίνουμε τελευταία από την Προανακριτική. Και το αποτέλεσμα ήταν το έργο να μπλέξει και επί χρόνια κινδύνευσε σοβαρά να μην γίνει ποτέ» προσέθεσε.

«Δημοπρατήσαμε ένα έργο 30 εκατ. ευρώ για παρεμβάσεις οδικής ασφάλειας στον υπάρχοντα δρόμο έως ότου κατασκευαστεί ο νέος. Το ζητούμενο είναι η οδική ασφάλεια και έχουμε καταστήσει σαφές ότι είναι άμεση προτεραιότητά μας», σημείωσε ο κ. Καρμανλής. «Δηλαδή μέσα σε λιγότερο από 2 χρόνια κάναμε όσα δεν έγιναν τα προηγούμενα 4,5».

Ο κ. Καραμανλής αναφέρθηκε στις ενέργειες του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, τα δύο τελευταία χρόνια, ώστε το έργο να επιστρέψει στον παραχωρησιούχο, την Ολυμπία Οδό και μάλιστα, να κατασκευαστεί με λιγότερα χρήματα.

Αναφερόμενος στις ενέργειες που έχουν γίνει είπε ότι:

-Πρώτον, μπήκε τέλος στο αδιέξοδο της κατάτμησης σε 8 κομμάτια.
-Δεύτερον, δόθηκε το «πράσινο φως» για τη δυνατότητα χρηματοδότησής του πέραν του 2023.
-Τρίτον, και πιο δύσκολο, εντάχθηκε στη Σύμβαση της Ολυμπίας Οδού.
-Τέταρτον, λάβαμε το πράσινο φως από τη Γενική Διεύθυνση Εσωτερικής Αγοράς της Κομισιόν.
-Πέμπτον, αναμένουμε το οριστικό “ok” και από τη Γενική Διεύθυνση Ανταγωνισμού.
-«Και έκτον, επειδή οι πολίτες δεν μπορούν να περιμένουν άλλο και έχουν δίκιο, κάνουμε κάτι που δεν έχει πουθενά στην Ελλάδα: Δημοπρατήσαμε ένα έργο 30 εκατ. ευρώ για παρεμβάσεις οδικής ασφάλειας στον υπάρχοντα δρόμο έως ότου κατασκευαστεί ο νέος. Το ζητούμενο είναι η οδική ασφάλεια και έχουμε καταστήσει σαφές ότι είναι άμεση προτεραιότητά μας»

«Δηλαδή μέσα σε λιγότερο από 2 χρόνια κάναμε όσα δεν έγιναν τα προηγούμενα 4,5», σημείωσε ο Κώστας Καραμανλής.

Για την υπογειοποίηση του τρένου στην Πάτρα

Όσον αφορά την υπογειοποίηση του τρένου στην Πάτρα, ο κ. Καραμανλής τόνισε ότι πρόκειται για μια σημαντική παράμετρο, του ευρύτερου προγράμματος σιδηροδρομικών έργων που εκπονεί το υπουργείο, ύψους 3,3 δισ. ευρώ.

«Πρόκειται για ένα μεγάλο έργο, προϋπολογισμού περίπου μισό δισ. που δεν μπορούσαμε να το χρηματοδοτήσουμε από το ΠΔΕ. Δυστυχώς, η  προηγούμενη κυβέρνηση, έταξε ένα φαραωνικό έργο που ούτε μπορούσε να υλοποιήσει, ούτε το χρειάζεται πραγματικά η πόλη. Έταζαν κάτι που δεν μπορούσαν να κάνουν και έλεγαν πως δήθεν το προχωρούν, ενώ στην πραγματικότητα δεν είχαν ούτε καν μελέτες!»

Σύμφωνα με τον υπουργό, ο αρχικός σχεδιασμός προέβλεπε μερική υπογειοποίηση, γύρω στα 2 χιλιόμετρα. Τελικά θα υπογειοποιηθούν  5,6 χλμ. ικανοποιώντας ορισμένες βασικές αρχές όπως:

–       Είναι ρεαλιστικό και μπορεί να χρηματοδοτηθεί από την ΕΕ,
–       Πατά ακριβώς πάνω στη χάραξη της υφιστάμενης γραμμής, απλώς ένα πολύ μεγάλο μέρος της υπογειοποιείται,
–       Απελευθερώνει έτσι το κέντρο της πόλης, το αποκαθιστά με αναπλάσεις κι αποδίδει την Πάτρα ξανά στους Πατρινούς,
–       Ανοίγει την πόλη με μέτωπο προς τη θάλασσα,
–       Eνώνει το λιμάνι της Πάτρας με έναν σύγχρονο σιδηρόδρομο
–       Διατηρεί σε λειτουργία τον Προαστιακό,
–       Και ενισχύει την ασφάλεια πεζών και οδηγών.

Με ΣΔΙΤ ο δρόμος Καλαμάτα – Ριζόμυλος – Πύλος – Μεθώνη

Ο δρόμος Καλαμάτα-Ριζόμυλος-Πύλος-Μεθώνη θα κατασκευαστεί με ΣΔΙΤ όπως ανέφερε ο κ. Καραμανλής, που δήλωσε ότι ήδη βρισκόμαστε στη Β’ φάση του διαγωνισμού, με στόχο στο τέλος του 2021 να υπάρχει ο προσωρινός ανάδοχος. Επίσης, τόνισε ότι την Παρασκευή θα προχωρήσει η προκήρυξη του έργου, προϋπολογισμού περίπου 4,5 εκατ. ευρώ, που αφορά στην ολοκλήρωση της βελτίωσης της 38ης Επαρχιακής Οδού Σουληνάρι-Κρεμμύδια-Κορυφάσιο έως 9η Εθνική Οδό, που βελτιώνει την πρόσβαση προς το Κόστα Ναβαρίνο.

Έτοιμες μελέτες για τον εκσυγχρονισμό του αεροδρομίου Καλαμάτας

Για το αεροδρόμιο της Καλαμάτας, τέλος, ο υπουργός επεσήμανε ότι υπάρχουν έτοιμες μελέτες για τον εκσυγχρονισμό των εγκαταστάσεων, υπογραμμίζοντας πως έχει πολύ μεγάλη εμπορική κίνηση και πρέπει να αξιοποιηθεί. «Με τη νέα διοίκηση του Υπερταμείου εξετάζουμε όλα τα ενδεχόμενα για να μπορέσει και αυτό το αεροδρόμιο, μόνο του -όχι πακέτο με τα υπόλοιπα 23 αεροδρόμια- να παραχωρηθεί σε ιδιώτη για να γίνει όπως είναι και τα υπόλοιπα της Fraport ή του «Ελευθέριος Βενιζέλος», δηλαδή να υπάρχει μία σύμπραξη μεταξύ του Δημοσίου και του ιδιωτικού τομέα για την καλύτερη αξιοποίησή τους», κατέληξε ο κ. Καραμανλής.

Διαβάστε ακόμη:

Η νέα γαλλική πρόταση για τις φρεγάτες

Στα χέρια των Τούρκων της Dardanel η Καλλιμάνης

Τράπεζες: Στο μικροσκόπιο οι θυγατρικές του εξωτερικού – Πού αποεπενδύουν και πού ενισχύουν την παρουσία τους