Η Tesla και ο Έλον Μασκ αντιμετωπίζουν μία από τις πιο κρίσιμες προκλήσεις της εταιρείας: την κυκλοφορία αυτόνομων ρομποταξί στο Όστιν του Τέξας, ενώ αυξάνεται η ανησυχία των τοπικών αρχών για το νομοθετικό κενό γύρω από τα οχήματα χωρίς οδηγό.
H παρουσίαση των ρομποταξί θα γίνει – μετά από αρκετές καθυστερήσεις – την ερχόμενη Κυριακή, 22 Ιουνίου.
Η Tesla σχεδιάζει να ξεκινήσει πιλοτικά με 10 έως 20 οχήματα Model Y, προσπαθώντας να τηρήσει την υπόσχεση της αυτόνομης τεχνολογίας που ο Μασκ δίνει εδώ και μία δεκαετία. Το project έρχεται σε μια στιγμή που η Tesla αντιμετωπίζει μείωση παγκόσμιων πωλήσεων και αδυναμία εξέλιξης της σειράς των ηλεκτρικών οχημάτων της.
Ο Μασκ έχει μεταφέρει το βάρος της στρατηγικής στην ανάπτυξη της τεχνητής νοημοσύνης και στην υπόσχεση για ρομποταξί και ανθρωποειδή ρομπότ, τα οποία όμως δεν έχουν ακόμη επιφέρει πρακτικά αποτελέσματα. Σε παλαιότερη δήλωσή του είχε προκαλέσει, λέγοντας ότι όποιος δεν πιστεύει στην επιτυχία της αυτόνομης οδήγησης, δεν έχει λόγο να επενδύει στην Tesla.
Από την πλευρά της πόλης του Όστιν, η έλευση των ρομποταξί δημιουργεί αβεβαιότητα, καθώς η Πολιτεία του Τέξας, από το 2017, δεν επιτρέπει στους δήμους να επιβάλλουν κανονισμούς στα αυτόνομα οχήματα. Αυτό έχει ενισχύσει την ανησυχία αξιωματούχων για την ασφάλεια των πολιτών.
Η αστυνομία του Όστιν έχει ήδη βιώσει προβλήματα με τα αυτόνομα οχήματα εταιρειών όπως η Waymo και η Cruise, τα οποία δεν μπορούν να ανταποκριθούν σε περίπλοκες καταστάσεις, όπως η διαχείριση κυκλοφορίας με σήματα από ανθρώπους. Τα οχήματα συχνά παραβλέπουν εμπόδια ή εισέρχονται σε απαγορευμένες ζώνες, σύμφωνα με τον υπολοχαγό Γουίλιαμ Γουάιτ.
Η Waymo, πάντως, υποστηρίζει ότι συνεργάζεται με τις τοπικές αρχές και προχωρά σε βελτιώσεις της τεχνολογίας της. Η πολιτεία του Τέξας ενέκρινε πρόσφατα νέο νομοσχέδιο που προβλέπει την υποχρέωση των εταιρειών AV να λαμβάνουν άδεια λειτουργίας και να ενημερώνουν τις αρχές για διαδικασίες έκτακτης ανάγκης. Εφόσον υπογραφεί από τον κυβερνήτη, ο νόμος αναμένεται να τεθεί σε ισχύ μέσα στο 2026.
Παράλληλα, η Tesla δεν έχει αποσαφηνίσει βασικά σημεία της κυκλοφορίας των ρομποταξί. Παραμένει άγνωστο εάν τα οχήματα θα διαθέτουν νέους αισθητήρες, πώς θα γίνεται η χρέωση, ποιοι θα είναι οι επιβάτες ή πού ακριβώς θα λειτουργούν στο Όστιν. Σε ανάρτησή του στο Χ, ο Μασκ χαρακτήρισε τα οχήματα που θα κυκλοφορήσουν ως «μη τροποποιημένα Tesla» με νέα έκδοση λογισμικού.
Τον Ιανουάριο, ο Μασκ είχε δηλώσει ότι η υπηρεσία επί πληρωμή θα ξεκινήσει τον Ιούνιο από το Όστιν και θα επεκταθεί σε άλλες πόλεις των ΗΠΑ το συντομότερο δυνατό, στηρίζοντας το μοντέλο της Tesla στην ιδέα ότι μπορεί να λειτουργήσει «οπουδήποτε».
Σε αντίθεση με τους ανταγωνιστές της, η Tesla δεν έχει ξεκαθαρίσει αν θα ξεκινήσει με εσωτερικούς χρήστες, όπως υπαλλήλους, πριν επεκταθεί στο ευρύ κοινό. Αυτή η έλλειψη σαφήνειας εντείνει την κριτική, καθώς άλλες εταιρείες δρουν πιο σταδιακά και με μετρήσιμα αποτελέσματα στην αγορά των αυτόνομων μεταφορών.
Διαβάστε ακόμη
ΤτΕ: Ισχυρά έσοδα από τόκους και προμήθειες για τις ελληνικές τράπεζες
Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο Θέμα
Σχολίασε εδώ
Για να σχολιάσεις, χρησιμοποίησε ένα ψευδώνυμο.