Εχοντας ήδη πίσω του μία ιστορία μισού και πλέον αιώνα ως ένα από τα τοπ ξενοδοχεία της χώρας, το εμβληματικό κτίριο στον αριθμό 46 της λεωφόρου Βασιλίσσης Σοφίας θα μεταμορφωθεί έως το 2024 σε έναν πολυδιάστατο προορισμό και μία κορυφαία επιλογή σε όλη την Αθήνα για μόνιμη διαμονή ή επίσκεψη λίγων ημερών στην ελληνική πρωτεύουσα.

Κοντά στις 50 ιδιωτικές κατοικίες με αποκλειστικά προνόμια για τους ιδιοκτήτες ακόμη και στην παραλία της Βούλας, πολλαπλά εστιατόρια, θεματικοί εμπορικοί χώροι, ιδιωτική λέσχη και φυσικά το παραδοσιακό ξενοδοχειακό κομμάτι με τα 280 δωμάτια και σουίτες. Αυτή θα είναι η μελλοντική εικόνα του σημερινού «Hilton» της Αθήνας, το οποίο, από το 1963 οπότε και πρωτολειτούργησε, έχει φιλοξενήσει επισκέπτες από όλο τον κόσμο, μέλη βασιλικών οικογενειών και εκπροσώπους του επιχειρηματικού κόσμου, δίνοντας ακόμη και το όνομά του στη γύρω περιοχή.

Η οριστική αλλαγή σελίδας για το ιστορικό ξενοδοχείο ήρθε την περασμένη εβδομάδα όταν ο όμιλος της Hilton και η ιδιοκτήτρια του ξενοδοχείου Ιονική Ξενοδοχειακή Α.Ε. (μέτοχοι της οποίας είναι η ΤΕΜΕΣ Α.Ε. με επικεφαλής τον Αχιλλέα Κωνσταντακόπουλο και το Olayan Group) ανακοίνωσαν την υπογραφή συμφωνίας για το νέο ξενοδοχείο και τις ιδιωτικές κατοικίες που θα δημιουργηθούν στο κέντρο της Αθήνας. Με τη συμφωνία αυτή, τα brands πολυτελείας της Hilton, και συγκεκριμένα τα Conrad Hotels & Resorts, Conrad Residences και Waldorf Astoria Residences, θα αποκτήσουν παρουσία στην Ελλάδα και θα λειτουργήσουν εντός του νέου προορισμού που αναπτύσσει η Ιονική Ξενοδοχειακή.

Πρόκειται ουσιαστικά για τα πιο πολυτελή brands του γνωστού ξενοδοχειακού ομίλου που δίνουν και το στίγμα για την επόμενη μέρα του ιστορικού ξενοδοχείου και όπως χαρακτηριστικά επισημαίνουν στο «ΘΕΜΑ» αρμόδιες πηγές, δεν θα είναι απλά ένα ξενοδοχείο, αλλά «ένα ολόκληρο επιχειρηματικό οικοσύστημα», καλώντας τόσο τους κατοίκους όσο και τους ξένους επισκέπτες της πόλης να βιώσουν το πνεύμα της σύγχρονης Αθήνας. Αλλωστε, όπως συμπληρώνουν, «η ελληνική πρωτεύουσα χρειάζεται τέτοιου είδους καινοτόμες ενέσεις ώστε να συμπληρώσει το σύγχρονο τουριστικό προφίλ της».

Το brand Hilton δίνει τη θέση του στην Conrad όσον αφορά τη λειτουργία του ξενοδοχείου και στα brands Conrad Residences και Waldorf Astoria Residences όσον αφορά τις κατοικίες που θα είναι επώνυμες, με ουκ ολίγες παροχές για τους ιδιοκτήτες τους εντός αλλά και εκτός του ξενοδοχείου που μελλοντικά θα διαθέτει παραλία στη… Βούλα: Ο όμιλος Κωνσταντακόπουλου, μέσω της ΤΕΜΕΣ και της θυγατρικής της Athens Beach Club Α.Ε., έχει αναλάβει μέσω του σχετικού διαγωνισμού του 2019 από τον δήμο, το δικαίωμα εκμετάλλευσης της Β’ Πλαζ Βούλας, έκτασης 80 στρεμμάτων, προωθώντας μία επένδυση αρκετών εκατομμυρίων για την αναβάθμισή της. Οι επενδύσεις στην πλαζ, αρχικού προϋπολογισμού πέριξ των 12 εκατ. ευρώ, οι οποίες ούτως ή άλλως πήγαν πίσω και λόγω της πανδημίας, περιλαμβάνουν, πέραν της συνολικής αναβάθμισης και του καθαρισμού της παραλίας, τη δημιουργία οικογενειακής ζώνης, ζώνης αθλητισμού, εστιατορίων, αναψυκτηρίων, παιδότοπων και τη δημιουργία ιδιωτικού κλαμπ για χρήση αποκλειστικά από τους ενοίκους και τους επισκέπτες του ξενοδοχείου της λεωφόρου Βασιλίσσης Σοφίας, οι οποίοι επιπλέον θα έχουν και ειδικά προνόμια.

Οι πρώτες επενδύσεις

Τώρα, για το ιστορικό κτίριο του «Hilton» οι επενδύσεις αναμένεται να κυμανθούν σε επίπεδα κατά πολύ υψηλότερα του αναμενομένου, ξεπερνώντας ακόμη και τα 130 εκατ. ευρώ, πλέον φυσικά της αρχικής επένδυσης των περίπου 145 εκατ. για την εξαγορά του κτιρίου προ πενταετίας, όταν η Ιονική Ξενοδοχειακή πουλήθηκε από το χαρτοφυλάκιο του ομίλου της Alpha Bank. «Η κληρονομιά του “Hilton Athens” μαζί με τη διεθνή τεχνογνωσία της Hilton θα συμβάλουν σημαντικά στην περαιτέρω ανάπτυξη της πρωτεύουσας», ήταν η δήλωση του κ. Κωνσταντακόπουλου, προσθέτοντας ότι «μετά από έξι δεκαετίες παρουσίας του “Ηilton” στην Ελλάδα και συνεργασίας με τον όμιλο που ίδρυσε ο Κόνραντ Χίλτον θα μπορούμε πλέον να το αποκαλούμε με το μικρό του όνομα: Conrad».

Το νέο επενδυτικό πλάνο «φιλοδοξεί να εισάγει στην πρωτεύουσα ένα καινοτόμο αναπτυξιακό μοντέλο μεικτής χρήσης με στόχο να συμβάλει περαιτέρω στην καθιέρωση της Αθήνας μεταξύ των κορυφαίων επιλογών στην Ευρώπη για ταξίδια ή ακόμα και για μόνιμη διαμονή», όπως χαρακτηριστικά αναφέρεται. Ειδικότερα:

Ο νέος προορισμός του κέντρου θα συνδυάζει ξενοδοχειακή χρήση, ιδιωτικές κατοικίες, ιδιωτική λέσχη μελών, πολλαπλά εστιατόρια, θεματικούς εμπορικούς χώρους, δραστηριότητες αναψυχής και ευεξίας.

Εκεί θα συναντηθούν κορυφαία ελληνικά και διεθνή brands -κάποια εκ των οποίων για πρώτη φορά στην Ελλάδα- που θα προσφέρουν τόσο στους κατοίκους της πόλης όσο και στους ξένους επισκέπτες, «μοναδικές αυθεντικές εμπειρίες, αντιπροσωπεύοντας τη σύγχρονη αλλά και αυθεντική εικόνα της πρωτεύουσας», όπως αναφέρουν οι επενδυτές. Μια ακόμη καινούρια εμπειρία που θα περιλαμβάνεται στον καινοτόμο προορισμό είναι η ιδιωτική λέσχη μελών, η οποία έχει στόχο να δημιουργήσει ένα μοναδικό περιβάλλον για τα μέλη της, όπου θα μπορούν να το νιώσουν ως «ένα δεύτερο σπίτι». Ενα σημείο συνάντησης από το πρωί μέχρι το βράδυ, με κοινόχρηστους χώρους εργασίας αλλά και χαλάρωσης, καθώς και ειδικά σχεδιασμένους χώρους ευεξίας, διασκέδασης και εστίασης.

Στο πλαίσιο της ριζικής αναδιαμόρφωσης του κτιρίου υλοποιούνται ήδη εκτενείς κατασκευαστικές εργασίες. Ετσι αυτή τη στιγμή δημιουργείται μια νέα πτέρυγα δίπλα στην πισίνα, η οποία θα είναι χαμηλής δόμησης, χωρίς να ξεπερνά τη βάση του κυρίως κτιρίου, με επιφάνεια 1.100 τ.μ., η οποία είχε συμπεριληφθεί και στον αρχικό σχεδιασμό της δεκαετίας του ’60 και θα φιλοξενεί κυρίως χώρους εστίασης. Οποιος περνά αυτή τη στιγμή από την κάτω πλευρά του ιστορικού ξενοδοχείου, από την πλευρά της Μιχαλακοπούλου, ήδη βλέπει τις μεταλλικές κατασκευές της νέας πτέρυγας όπου θα λειτουργήσουν και καμπάνες για τους διαμένοντες στις ιδιωτικές κατοικίες του νέου προορισμού.

Συνολικά, πάντως, για τη μεταβατική περίοδο της κατασκευής, το ξενοδοχείο θα συνεχίσει να λειτουργεί με το υφιστάμενο καθεστώς φέροντας το όνομα «Hilton», κατόπιν της επέκτασης της σχετικής σύμβασης με τoν ξενοδοχειακό κολοσσό, ενώ δεν έχει αποφασιστεί ακόμη αν θα κλείσει για κάποιο διάστημα εντελώς για τις εργασίες. Το σίγουρο είναι ότι, προσεχώς, από το νέο έτος θα υπάρξουν πολλά νεότερα σε σχέση με τον σχεδιασμό και την τελική εικόνα του mega project.

Γίνεται Conrad

Σημειωτέον ότι η σύμβαση με τον όμιλο της Hilton έληγε στο τέλος του 2021, κατόπιν της σχετικής επέκτασης που είχε γίνει προ τριετίας, δεδομένου ότι το δίδυμο των μετόχων της Ιονικής Ξενοδοχειακής, ΤΕΜΕΣ και Olayan Group, είχε δηλώσει εξ αρχής, όταν απέκτησε την εταιρεία και κατ’ επέκταση το ιστορικό ξενοδοχείο προ πενταετίας από την Alpha Bank, ότι θα πραγματοποιούσε επαφές και με άλλους διεθνείς ξενοδοχειακούς ομίλους. Ενα από τα oνόματα που είχαν έρθει μάλιστα πιο κοντά ήταν και αυτό της Mandarin Oriental -από τα πλέον διάσημα ξενοδοχειακά brands στον χώρο του τουρισμού πολυτελείας, με ασιατικό άρωμα και ιστορία από τη δεκαετία του ’60-, η οποία ήθελε ακριβώς και το κατάλληλο project για να έρθει στην Ελλάδα.

Ωστόσο, οι νέοι ιδιοκτήτες δεν θα μπορούσαν να παραβλέψουν το γεγονός ότι το «Hilton Athens», που άνοιξε για πρώτη φορά τις πόρτες του το 1963 ως το πρώτο ξενοδοχείο διεθνούς αλυσίδας στη χώρα, αποτελεί αναπόσπαστο κομμάτι της ιστορίας της πρωτεύουσας: του λόγου το αληθές επιβεβαιώθηκε και από την εκτενή έρευνα που πραγματοποίησε πριν από ένα χρόνο η Ιονική Ξενοδοχειακή στο πλαίσιο διαλόγου και συζητήσεων με φορείς της πόλης, η οποία ανέδειξε τη Hilton ως βασικό στοιχείο για την ταυτότητα του νέου προορισμού. Αλλωστε, ο εισηγμένος στη Νέα Υόρκη ξενοδοχειακός κολοσσός με παρουσία σε 122 χώρες, πάνω από 1 εκατoμμύριο δωμάτια σε 6.700 μονάδες, διαθέτει στο χαρτοφυλάκιό του 18 διεθνούς κλάσης σήματα -εκτός από το «Hilton»-, μεταξύ των οποίων και τα «Conrad» και «Waldorf Astoria», τα πλέον πολυτελή, που επελέγησαν τελικά.

Εξ ου και οι δηλώσεις από τα στελέχη της Hilton και τον ίδιο τον κ. Σίμον Βίνσεντ, εκτελεστικό αντιπρόεδρο και πρόεδρο για την περιοχή της Ευρώπης – Μέσης Ανατολής – Αφρικής (ΕΜΕΑ) της Hilton ότι «για περισσότερο από μισό αιώνα το “Hilton Athens” έπαιξε κομβικό ρόλο στην ανάδειξη της πόλης σε κορυφαίο διεθνή τουριστικό προορισμό. Είμαστε περήφανοι που διατηρούμε και συνεχίζουμε αυτή την ιστορική κληρονομιά με τα brands Conrad Hotels & Resorts, Waldorf Astoria, καθώς και τα Conrad Branded Residences. Τα πολυτελή brands της Hilton ακολουθούν αυτή την περίοδο μία ισχυρή τροχιά ανάπτυξης, με νέες μονάδες στη Σαρδηνία, το Κουβέιτ, την Τουλούμ, το Ραμπάτ, τη Σαγκάη και το Λος Αντζελες μέσα στο 2022. Με σύγχρονους και πολυτελείς εσωτερικούς χώρους, τεράστιο εύρος παρεχόμενων υπηρεσιών και εκπληκτική θέα στην Ακρόπολη, η νέα μας παρουσία στην Αθήνα πρόκειται να αποτελέσει μία μοναδική προσθήκη στο χαρτοφυλάκιο του ομίλου».

Το γεγονός ότι το νέο συγκρότημα θα φιλοξενεί και «επώνυμες» κατοικίες έρχεται ως αποτέλεσμα ακριβώς της ολοένα και μεγαλύτερης ζήτησης, διεθνώς, από τα υψηλότερα εισοδήματα για ιδιωτικές κατοικίες που προσφέρουν ιδιαίτερες παροχές. Το νέο project αποτελεί την πιο πρόσφατη προσθήκη στο ταχέως αναπτυσσόμενο πολυτελές χαρτοφυλάκιο της Hilton σε ευρωπαϊκό επίπεδο, που εκτείνεται σήμερα σε τοποθεσίες όπως το Αλγκάρβε της Πορτογαλίας, το Αμστερνταμ και η Ρώμη.

Εχοντας παρουσία σε πέντε ηπείρους με 40 ξενοδοχεία, το «Conrad Hotels & Resorts» απευθύνεται στους «πολίτες του κόσμου», συνδυάζοντας την καινοτομία με τον σύγχρονο σχεδιασμό και την τέχνη. Εκτός από τις ξενοδοχειακές παροχές, τα «Waldorf Astoria» και «Conrad» διαθέτουν ένα παγκόσμιο χαρτοφυλάκιο κατοικιών, με υψηλής αισθητικής σχεδιασμό και κορυφαίες υπηρεσίες εξυπηρέτησης, σε τοποθεσίες όπως το Κο Σαμούι, το Σικάγο, το Ντουμπάι και το Λας Βέγκας.

Διαβάστε ακόμη:

Μεταβιβάσεις ακινήτων: 4 τρόποι να γλιτώσουν όσοι προλάβουν φόρους και χρεώσεις

«Πόλεμος» 24,25 δισ. ευρώ για CVC Capital Partners, JP Morgan και Goldman Sachs στο ισπανικό πρωτάθλημα (pics)

EE: Η ευρωπαϊκή χημική βιομηχανία εκπέμπει SOS (pics)