Με νέο logo, νέες συσκευασίες αλλά και ανατιμήσεις ξεκινά η νέα εποχή στη Νίκας καθώς μπαίνει στην τελική ευθεία η διαδικασία της δημόσιας πρότασης που έχει υποβάλει η πλευρά Θεοδωρόπουλου συγκεντρώνοντας ήδη το 98,6% του μετοχικού κεφαλαίου.

«Έχουμε μπροστά μας πολλά σχέδια να υλοποιήσουμε», σημειώνει η διευθύνουσα σύμβουλος της εταιρείας κα Αγγελική Οικονόμου. «Όπως αντιλαμβάνεστε το να αλλάξουμε μόνο ένα σήμα δεν λέει κάτι. Είναι μόνο η αρχή πολλών νέων πραγμάτων. Και επίσης δεν είναι τυχαίο ότι περιμέναμε τόσο καιρό για να κάνουμε και το τυπικό restart δεδομένου ότι ήδη είχαμε ξεκινήσει άτυπα να κάνουμε νωρίτερα διάφορα πράγματα», προσθέτει.

Αναγνωρίζει ωστόσο ότι από το περασμένο καλοκαίρι και μετά υπάρχει μία κλιμακούμενη πίεση στην εταιρεία, κυρίως λόγω της κατακόρυφης αύξησης του ενεργειακού κόστους. «Τα τιμολόγια του ηλεκτρικού ρεύματος έχουν τετραπλασιαστεί, του φυσικού αερίου πενταπλασιαστεί, όπως αντιλαμβάνεστε αυτό μας έχει επηρεάσει πολύ», σημειώνει αποκαλύπτοντας πως ως μέτρο άμβλυνσης της πίεσης η εταιρεία προέβη απ’ την αρχή της χρονιάς σε αναθεώρηση των τιμοκαταλόγων της. «Στο β’ εξάμηνο του 2021 καταφέραμε να μην προβούμε σε ανατιμήσεις. Ωστόσο για το α’ εξάμηνο φέτος επιβάλαμε μία μέση αύξηση των τιμών 7%. Δεν αρκεί, φυσικά, για να καλυφθεί το αυξημένο ενεργειακό κόστος αλλά είναι κάτι», τονίζει.

Η κα Οικονόμου υπογραμμίζει πως αυτή η κατάσταση δεν μπορεί να συνεχιστεί για μεγάλο χρονικό διάστημα καθότι θα προκαλέσει ένα σημαντικό πλήγμα στη βιομηχανία. Γι αυτό και σημειώνει πως «είναι ένα θέμα που χρήζει πολιτικής αντιμετώπισης».

Αυτή η κατακόρυφη αύξηση στο ενεργειακό κόστος πάντως φαίνεται ότι κόστισε στο τελικό αποτέλεσμα της Νίκας για το 2021. «Γενικά απ’ την περυσινή πορεία είμαστε ευχαριστημένοι. Πήγαμε αρκετά καλά, αν σκεφτεί κανείς τα δεδομένα της χρονιάς. Και η αλήθεια είναι πως δεν έχουμε μία βάση απόλυτης σύγκρισης διότι το 2019 είχαμε μία μεγάλη βιομηχανία (σσ Creta Farms) εκτός αγοράς, το 2020 είχαμε μία άλλη συνθήκη, με τα παρατεταμένα lockdowns, και το 2021 είχαμε μερικό lockdown», λέει.

Όπως τονίζει οι πωλήσεις της εταιρείας σημείωσαν οριακή αύξηση σε σχέση με το 2020 χάρη στην καλύτερη της αναμενόμενης τουριστικής κίνησης. «Όμως σε επίπεδο αποτελέσματος θα μπορούσαμε να είμαστε πολύ καλύτερα εάν δεν επιβάρυνε το μεγάλο ενεργειακό κόστος».

Σημειώνεται πως με βάση τις τελευταίες οικονομικές καταστάσεις που δημοσιοποιήθηκαν, η Νϊκας κατέγραψε στο πρώτο εννεάμηνο του 2021 αύξηση των καθαρών πωλήσεων του ομίλου κατά 1,8%, φθάνοντας τα 43,44 εκατ. ευρώ, από 42,67 εκατ. ευρώ την αντίστοιχη περυσινή περίοδο. Τα αποτελέσματα προ φόρων και χρηματοοικονομικών αποτελεσμάτων (EBIT) βελτιώθηκαν κατά 1,62 εκατ. και διαμορφώθηκαν σε κέρδος 1,51 εκατ. ευρώ, έναντι ζημιάς 109 χιλ. ευρώ πέρυσι, ενώ τα αποτελέσματα προ φόρων βελτιώθηκαν κατά 1,11 εκατ. ευρώ και ανήλθαν σε κέρδος 294 χιλ. ευρώ, έναντι ζημίας 819 χιλ. ευρώ στην αντίστοιχη περυσινή περίοδο.

Αντίστοιχα, τα αποτελέσματα προ φόρων, χρηματοδοτικών, επενδυτικών αποτελεσμάτων και αποσβέσεων (EBITDA) αυξήθηκαν κατά 1.765 χιλ. ευρώ και διαμορφώθηκαν σε 3.644 χιλ. ευρώ, σε σχέση με 1.878 χιλ. ευρώ στην αντίστοιχη περυσινή περίοδο.

Διαβάστε ακόμη

Τουρισμός: Ανάκαμψη με πρόβλεψη για 80% του 2019 στη ζήτηση για ταξίδια φέτος στην Ευρώπη

Τα παιδιά… σφύριξαν, η Βρεττού πάει Lamda, o OTE πετάει (λέτε;) o Venos και η Vista 

«Χαμηλές πτήσεις» για τη ρύθμιση των «κορωνοχρεών» με 36-72 δόσεις