Παρά τη δύσκολη συγκυρία που ήδη έχει έναν αντίκτυπο 40% με 50% στα έσοδα του ομίλου Καστελόριζο φέτος, ο κ. Αντώνης Σταύρου έκανε το μεγάλο βήμα ανοίγοντας στο κέντρο της Αθήνας, και συγκεκριμένα στην πλατεία Αγ. Ειρήνης, το 12ο κατάστημα του ομίλου με τον τίτλο Omnivore (σσ παμφάγο).

Μία κίνηση με σημαντικό ρίσκο, όπως παραδέχεται, η οποία είχε δρομολογηθεί να γίνει απ’ την άνοιξη αλλά λόγω των συνθηκών το project πήγε πίσω. «Το σκεφτήκαμε πολύ για το εάν έπρεπε να ανοίξουμε ή όχι. Τελικά είπαμε να το κάνουμε γνωρίζοντας τις δυσκολίες του εγχειρήματος στο πλαίσιο και της συμφωνίας που είχαμε κάνει με τον ιδιοκτήτη του ακινήτου (σσ  τον Γιώργο  Βουράκη, γνωστό από το project “Monastery Estate” στα Χανιά) ώστε να συνδυαστεί με τη λειτουργία του Athens 1890 Βoutique Ηotel & Spa στο ίδιο κτίριο».

Ο κ. Σταύρου πάντως δεν έκρυψε την ανησυχία του για τους προσεχείς μήνες σε συνάρτηση με τα μέτρα που ανακοινώθηκαν για τον περιορισμό της πανδημίας.  Ειδική αναφορά έκανε στους περιορισμούς που αφορούν στο ανώτατο όριο των τεσσάρων ατόμων ανά τραπέζι και κυρίως στη μείωση του ωραρίου λειτουργίας και συγκεκριμένα στην υποχρέωση των εστιατορίων να κλείνουν στις δώδεκα τα μεσάνυχτα, λέγοντας πως είναι παράλογα τη στιγμή που την ίδια ώρα ο κόσμος συναθροίζεται και συνωστίζεται στις πλατείες.

Μεσοσταθμικά η πτώση των εσόδων του ομίλου φέτος είναι περίπου 40% με 50% κυρίως λόγω της κρίσης στον τουρισμό. Τις χειρότερες επιδόσεις καταγράφουν οι Ορίζοντες Λυκαβηττού (περίπου 65% χαμηλότερα από πέρυσι), οι οποίες πλήρωσαν την απουσία των ξένων τουριστών, αλλά και των εταιρικών εκδηλώσεων, ενώ απώλειες έχουν υποστεί και τα άλλα εστιατόρια του ομίλου ,με εξαίρεση το Ramino στη Γλυφάδα και το Όμικρον στην Κηφισιά το οποίο μάλιστα είναι στο +30% από πέρυσι! Τα εστιατόρια Καστελόριζο κινούνται με μια μείωση της τάξης του 15%-20%. Κυρίαρχη τάση επίσης, όπως είπε ο κ. Σταύρου, είναι η στροφή των καταναλωτών στο πιο οικονομικό φαγητό.

Εν μέσω της πανδημίας η διοίκηση της εταιρείας προχώρησε σε συμφωνίες με e-food και Wolt, προκειμένου να κάνει delivery στα εστιατόρια, που δεν διαθέτουν τέτοια υπηρεσία ή να την επεκτείνει χρονικά και γεωγραφικά για τα καταστήματα που διαθέτουν. Μία κίνηση, που όπως ειπώθηκε στη χθεσινή ενημέρωση, αποδίδει παρά τις «τσουχτερές» προμήθειες προς τις ψηφιακές πλατφόρμες.

Επίσης ο κ. Σταύρου αναγνώρισε πως τα μέτρα στήριξης που έλαβε η κυβέρνηση για την ανακούφιση των επιχειρήσεων έχουν βοηθήσει σημαντικά ώστε να περιορισθεί η τεράστια ζημιά που υφίστανται, κάνοντας ειδική μνεία στη Συν- εργασία και την αναστολή των συμβάσεων αλλά και την υποχρεωτική μείωση των ενοικίων κατά 40%. Υποστήριξε μάλιστα πως η μείωση των ενοικίων θα πρέπει να συνεχισθεί, καθώς παρατηρείται δυσκολία στην επίτευξη συνεννόησης με τους ιδιοκτήτες.

Όσον αφορά στο νέο κατάστημα του ομίλου, το «Οmnivore», η συνολική επένδυση κόστισε περίπου 400.000 ευρώ και το προσωπικό φθάνει τα 20 άτομα. 

Συνολικά ο όμιλος απασχολεί περίπου 350 άτομα και πραγματοποιεί ετήσιο τζίρο της τάξης των 12 εκατ. ευρώ, εκ των οποίων περίπου το 1,8 εκατ. αφορά τις δραστηριότητες στην ιχθυοκαλλιέργεια.

Στον κλάδο αυτό ο όμιλος διαθέτει ισχυρή παρουσία με Ιχθυοπαραγωγικές μονάδες σε νήσο Πάτροκλο, Πάχη Μεγάρων και Σητεία, ετήσια παραγωγή περίπου 500 τόνων (τσιπούρα, λαυράκι, κρανιό) και εξαγωγές κατά βάση σε Ιταλία, Ισπανία και ΗΠΑ. 

Πριν την πανδημία ο όμιλος σχεδίαζε την είσοδό του στην αγορά του catering από το 2021 και την παράλληλη έξοδό του από τις ιχθυοκαλλιέργειες. Όπως είπε ο κ. Σταύρου τα συγκεκριμένα σχέδια έχουν πλέον παγώσει.