Αξιοσημείωτη «αντοχή» όσον αφορά τον τζίρο, αλλά σοβαρό πλήγμα στην κερδοφορία δείχνουν τα οικονομικά αποτελέσματα της Apivita για το δύσκολο περσινό έτος που σημαδεύτηκε από τις συνέπειες της πανδημίας.

Ειδικότερα, όπως αποκαλύπτει σήμερα το newmoney, η Apivita κατά την πρώτη χρονιά πλήρους «απογαλακτισμού» από την εποχή των ιδρυτών της Νίκου και Νίκης Κουτσιανά, κατέγραψε κύκλο εργασιών 43.943.764 ευρώ, έναντι 47.842.562 ευρώ το 2019, σημειώνοντας πτώση 8,34%, ενώ τα προ φόρων κέρδη μειώθηκαν σε 2.580.574 ευρώ, έναντι 6.237.063 ευρώ της προηγούμενης χρήσης και τα καθαρά (μετά φόρων) αποτελέσματα σε 1.452.322 ευρώ έναντι 4.369.926 ευρώ.

Το σύνολο της καθαρής θέσης κατά την 31/12/2020 ανερχόταν σε 23.268.034 ευρώ, έναντι 21.471.577 ευρώ της προηγούμενης χρήσης.

Η πτώση του τζίρου και (κυρίως) της κερδοφορίας οφείλεται, όπως σημειώνει η διοίκηση, «κατά μεγάλο μέρος στην πανδημία του Covid-19 και του μεγάλου διαστήματος lockdown του λιανεμπορίου και της τουριστικής κίνησης παγκοσμίως».

Το γενικότερο συμπέρασμα, όμως, δεδομένων των συνθηκών, είναι ότι ο Όμιλος το 2020 πέτυχε τους στόχους του έως έναν βαθμό, επιτυγχάνοντας κερδοφόρα αποτελέσματα με ικανοποιητικούς ρυθμούς ανάπτυξης παρά τις συνέπειες της πανδημικής κρίσης.

Τι «βλέπουν» οι Ισπανοί

Η Apivita, ως γνωστό, από τον Μάρτιο του 2017 έχει περάσει στον έλεγχο του ισπανικού ομίλου Puig που διαθέτει παρουσία σε 150 χώρες, ενώ τον Δεκέμβριο του 2020 οι Ισπανοί απέκτησαν το 100% των μετοχών με την ολοκληρωτική έξοδο της οικογένειας Κουτσιανά, η οποία έχει αφιερωθεί πλέον στο νέο της εγχείρημα με την εταιρεία Symbeeosis.

Σύμφωνα με τις εκτιμήσεις της διοίκησης το 2020 χαρακτηρίστηκε από ομαλή δραστηριότητα στην πώληση των προϊόντων, παρά το γενικότερο αρνητικό οικονομικό κλίμα που επικράτησε λόγω της πανδημίας. «Μέσα σε ένα ομολογουμένως δύσκολο επιχειρηματικό περιβάλλον έχουμε λάβει όλα τα κατάλληλα μέτρα ώστε να διασφαλίσουμε την αδιάλειπτη αναπτυξιακή πορεία μας ελαχιστοποιώντας, στο μέτρο του δυνατού, τις αρνητικές επιδράσεις της οικονομικής συγκυρίας στην Ελλάδα και στο εξωτερικό, λόγω της πανδημίας.

Επιπλέον, συνεχίζουμε την προσπάθεια μας για περαιτέρω εδραίωση του Ομίλου στη διεθνή αγορά έχοντας ως εφόδιο το ισχυρό Brand Name μας, τη μοναδικότητα και την υψηλή ποιότητα των προϊόντων μας και το πάθος και την αφοσίωση των εργαζομένων», τονίζεται.

Σε αυτό πνεύμα αποτυπώνεται η αισιόδοξη εκτίμηση ότι «το τέλος της υγειονομικής κρίσης θα μας βρει σε καλύτερη θέση έναντι των ανταγωνιστών μας και θα μας επιτρέψει να πετύχουμε τους στόχους που έχουμε θέσει σε μακροχρόνιο επίπεδο».

Οι νέες αγορές – στόχοι και η φετινή πορεία

Όπως επισημαίνεται, στο πλαίσιο της προσπάθειας εισόδου σε νέες διεθνείς αγορές, όπως Πορτογαλία, Βουλγαρία, Τυνησία, Ηνωμένο Βασίλειο, Βέλγιο, Ολλανδία, Λουξεμβούργο, Κίνα, Ρωσία, Γαλλία κ.ά., αναπτύσσονται νέα πρωτοποριακά προϊόντα με τελικό στόχο τη διεθνή ανάπτυξη και την ενίσχυση της εξωστρέφειας του Ομίλου.

To βιομηχανικό πάρκο Μαρκοπούλου

Τονίζεται μάλιστα ότι η Apivita είναι η πρώτη ελληνική εταιρεία που αποκτά πιστοποίηση Β Corporation από τον ομώνυμο οργανισμό και γίνεται μέλος ενός διεθνούς δικτύου εταιρειών που οραματίζεται να συνδυάσει επιχειρηματικότητα, προστασία του περιβάλλοντος και κοινωνική ευημερία.

Όσον αφορά την πορεία στο 2021, η διοίκηση αναφέρεται στη ραγδαία εξάπλωση του κορωνοϊού και τη συνέχιση των lockdown που είχαν ως αποτέλεσμα το περαιτέρω κλείσιμο σημαντικών καναλιών πώλησης τουλάχιστον για το πρώτο τρίμηνο.

Στη συνέχεια και με την εξάπλωση των εμβολιασμών παγκοσμίως «επετράπη το σταδιακό άνοιγμα των οικονομικών και κοινωνικών περιορισμών, γεγονός που συντέλεσε άμεσα στο άνοιγμα των κλεισμένων καναλιών και τη σταδιακή ανάκαμψη των εταιρικών μεγεθών».

Τώρα πλέον οι Ισπανοί δείχνουν να πιστεύουν ότι τα δύσκολα πέρασαν. «Ο Όμιλος έχει πλέον επανέλθει σε θέση ανάπτυξης έναντι του 2020 και αρκετά κοντά στην εκτέλεση του προϋπολογισμού του 2021 όπως μας δείχνουν τα στοιχεία έως σήμερα. Στην παρούσα φάση φαίνεται ότι οι αρνητικές επιπτώσεις από την πανδημία πρόκειται σε μεγάλο βαθμό να μετριαστούν τόσο από τα εφαρμοζόμενα δημοσιονομικά μέτρα όσο και από τη σταδιακή πρόοδο των εμβολιασμών. Υπό αυτές τις προϋπόθεσες υπάρχει πεποίθηση ότι η κορύφωση της πανδημίας είναι πλέον χρονικά πίσω μας» τονίζεται χαρακτηριστικά.

Τα «γερά χαρτιά» στις πωλήσεις

Σε επίπεδο πωλήσεων ανά περιοχή η Ελλάδα, η Ισπανία και η Ασία αποτελούν τα «γερά χαρτιά» της Apivita. Συγκεκριμένα, στην Ελλάδα οι πωλήσεις το 2020 διαμορφώθηκαν σε 28.512.180 ευρώ (έναντι 33.678.080 ευρώ το 2019), στην Ισπανία σε 4.773.195 ευρώ (έναντι 5.008.725 ευρώ) και στην Ασία σε 3.470.756 ευρώ (έναντι 1.708.265 ευρώ).

Την ίδια ώρα η υπόλοιπη Ευρώπη εισέφερε στον τζίρο 6.493.097 ευρώ (έναντι 7.263.634 ευρώ), ενώ περιορισμένες ήταν οι επιδόσεις στη Γαλλία (343.476 ευρώ), τη Βόρεια Αμερική (155.193 ευρώ), τη Λατινική Αμερική (130.227 ευρώ) και την Αφρική (65.640 ευρώ).

Παράλληλα, το σύνολο των (πλήρως εξυπηρετούμενων) δανείων φτάνει τα 9.341.529 (έναντι 9.536.747 ευρώ), ενώ τα ταμειακά διαθέσιμα και ισοδύναμα στο τέλος της περιόδου ήταν 3.039.860 ευρώ (έναντι 4.369.926 ευρώ στην αρχή).

Διαβάστε ακόμα: 

Salt Bae: Ουρές έξω από το νέο εστιατόριο του Τούρκου σεφ στο Λονδίνο (vid)

«Κουρεμένα ενοίκια»: Απογοήτευση για όσους περίμεναν συμψηφισμούς με τον ΕΝΦΙΑ