search icon

Επιχειρήσεις

Αρ. Παντελιάδης (ΜΕΤΡΟ): «Ο κύκλος των ανατιμήσεων δεν έχει κορυφωθεί ακόμα»

Γιατί ένας από τους μεγαλύτερους παίκτες της αγοράς θεωρεί ότι έχουμε ανήφορο ακόμα – Το νέο μοντέλο, τα μερίδια, οι εξαγορές, οι επενδύσεις

Ο κύκλος των ανατιμήσεων δεν έχει κλείσει ακόμα και η κορύφωση του θα γίνει προς το τέλος του καλοκαιριού, εκτιμά ο Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος της ΜΕΤΡΟ ΑΕΒΕ (My Market, Metro Cash & Carry) κ. Αριστοτέλης Παντελιάδης.

Κατά τη διάρκεια ενημερωτικής εκδήλωσης για την πορεία της εταιρείας ο κ. Παντελιάδης επεσήμανε πως εφόσον τα πράγματα δεν κλιμακωθούν περαιτέρω στο μέτωπο του πολέμου στην Ουκρανία οι τιμές θα μπορούσαν να σταθεροποιηθούν το φθινόπωρο, αποκλείοντας ωστόσο το ενδεχόμενο οποιασδήποτε μείωσης τους. «Εάν τα πράγματα εξελιχθούν ομαλά ίσως από τη νέα χρονιά δούμε κάτι τέτοιο, όμως απέχουμε πολύ ακόμα», σημείωσε ο ίδιος.

Διευκρίνισε δε ότι η εκτίμηση του αυτή βασίζεται και στο γεγονός ότι ακόμα προμηθευτές ειδοποιούν για νέες αλλαγές στους τιμοκαταλόγους τους. «Συνήθως με τις διαπραγματεύσεις που κάνουμε αλλά και την υπομονή των προμηθευτών οι νέες τιμές που ζητούν ενεργοποιούνται κατά μ.ο. μετά από τρεις μήνες», είπε χαρακτηριστικά με τις αλυσίδες λιανικής να μην έχουν πλέον περιθώρια απορρόφησης έστω τμήματος των αυξήσεων.

Οι αυξήσεις πάντως έχουν προκαλέσει ήδη πλήγμα στο οργανωμένο λιανεμπόριο το οποίο απ’ την αρχή του έτους όπως εκτίμησε κινείται με έναν ρυθμό -8% σε επίπεδο όγκου με την αξία των πωλήσεων να διατηρείται περίπου στα ίδια επίπεδα, χάρη στο μπαράζ των ανατιμήσεων.

Παρ’ όλα αυτά, όπως υπογράμμισε ο κ. Παντελιάδης, η ισχυρή στήριξη που έχει η εταιρεία απ’ την ανάκαμψη του “αδύναμου κρίκου” των προηγούμενων δύο ετών, των καταστημάτων χονδρικής Cash & Carry, όπου η ΜΕΤΡΟ ΑΕΒΕ είναι leader (σσ ελέγχει σχεδόν το 50% της αγοράς), θα αποτελέσει και το “κλειδί” ώστε να διατηρηθούν τα οικονομικά μεγέθη και η κερδοφορία στα περυσινά επίπεδα και φέτος, παρά τις μεγάλες επιβαρύνσεις απ’ το ενεργειακό κόστος και τα μεταφορικά.

Επίδοση «άθλος»

Σύμφωνα με τον κ. Παντελιάδη κύκλος εργασιών φέτος θα αγγίξει περίπου το 1,45 δισ. ευρώ καταγράφοντας άνοδο περίπου 6%, από 1,365 δισ. ευρώ το 2021. Επίσης τα κέρδη προ φόρων αναμένεται να παραμείνουν σχετικά σταθερά, κοντά στα 23,5 εκατ. ευρώ που ήταν η επίδοση του 2021. Κι αυτό καθώς, χάρη κυρίως στη ανάκαμψη της χονδρικής, οι πωλήσεις της εταιρείας απ’ την αρχή της χρονιάς “γράφουν” +5% σε αξία, μία επίδοση βέβαια που εν πολλοίς στηρίζεται και στις ανατιμήσεις.

Σε κάθε περίπτωση χαρακτήρισε την επίδοση «άθλο», δεδομένων των αυξημένων επιβαρύνσεων κυρίως απ’ το ενεργειακό και μεταφορικό κόστος. Ένα κόστος, ωστόσο, που η Metro δεν σκοπεύει να το “μοιραστεί” με τους προμηθευτές της διότι “δεν θα ήταν δίκαιο”, όπως απάντησε χαρακτηριστικά ερωτηθείς για την τάση ορισμένες αλυσίδες να απαιτούν “παροχές” από τους προμηθευτές τους.

Σε κάθε περίπτωση ο ίδιος χαρακτήρισε πως η φετινή επίδοση θα είναι «άθλος», δεδομένων των σημαντικών αυξήσεων στα κόστη ενέργειας και μεταφορών.

Είναι χαρακτηριστικό πως η Metro, σύμφωνα με τις εκτιμήσεις της διοίκησης της, θα κληθεί φέτος να καταβάλλει περίπου 26,4 εκατ. ευρώ για κόστος ηλεκτρικής ενέργειας χωρίς να έχει αυξήσει ιδιαίτερα την κατανάλωση της σε κιλοβατώρες από το 2020 όταν και κατέβαλλε 11 εκατ. ευρώ.

Οι επενδύσεις

Η METRO σχεδιάζει επενδύσεις ύψους 45 εκατ. ευρώ την φετινή χρονιά, έναντι 38 εκατ. ευρώ το 2021 και 25 εκατ. ευρώ το 2020, στοχεύοντας στον περιορισμό του ενεργειακού κόστους, την ανάπτυξη του δικτύου αλλά και την επιτάχυνση του ψηφιακού της μετασχηματισμού.

Σε ό,τι αφορά τις επενδύσεις που αφορούν τη μείωση του ενεργειακού κόστους, η εταιρεία έχει επενδύσει συνολικά την τελευταία πενταετία 62 εκατ. ευρώ σε ηλεκτρομηχανολογικό εξοπλισμό, ήτοι σε ψυγεία, φωτισμό και κλιματισμό, διατηρώντας πιστοποίηση ISO 50001 για τη διαχείριση της ενέργειας. Αυτό, όπως υπογράμμισε ο κ. Παντελιάδης, είχε ως αποτέλεσμα τη μέχρι στιγμής μείωση της κατανάλωσης κατά 48% σε κάθε κατάστημα λόγω των επενδύσεων που έχει υλοποιήσει. Στο εξής επενδύει σε εγκατάσταση φωτοβολταϊκών και με την ολοκλήρωση της επένδυσης θα έχει εγκαταστήσει 97 σταθμούς σε στέγες καταστημάτων και αποθηκών, επιτυγχάνοντας κάλυψη κατά περίπου 30% των ενεργειακών αναγκών που θα προέρχεται από ανανεώσιμες πηγές ενέργειας με συνολική δαπάνη 18 εκατ. ευρώ. Η ισχύς που θα προκύψει θα είναι 25 MW και θα αξιοποιηθεί με τη μέθοδο του net metering, ενώ η παραγωγή ενέργειας θα είναι 36.000.000 kWh ανά έτος.

Ο κ. Παντελιάδης υπογράμμισε ότι στόχος της διοίκησης είναι μέσα στην επόμενη πενταετία η METRO ΑΕΒΕ να καταστεί ενεργειακά ουδέτερη είτε αγοράζοντας ενέργεια από ΑΠΕ, είτε καταργώντας τα καύσιμα και αγοράζοντας ενέργεια από τρίτους παραγωγούς. Επίσης διατηρεί συνεργασία με την NRG του ομίλου Βαρδινογιάννη για την εγκατάσταση φορτιστών ηλεκτρικών οχημάτων. Η επένδυση ανέρχεται σε 2 εκατ. ευρώ και θα αφορά στην κάλυψη 250 σημείων με 500 φορτιστές. Με βάση τον προγραμματισμό τον Μάρτιο του 2023 θα υπάρχει πανελλαδική κάλυψη με 160 σημεία και 320 φορτιστές. «Τα περισσότερα απ’ όσα έχουμε ήδη εγκαταστήσει ‘κάθονται’, όμως αυτό είναι το μέλλον και πρέπει να εστιάσουμε σε αυτό», τόνισε ο κ. Παντελιάδης.

Ενίσχυση εφοδιαστικής και δικτύου

Το μακροπρόθεσμο πλάνο επενδύσεων και ανάπτυξης, μεταξύ άλλων προβλέπει την σημαντική ενίσχυση της εφοδιαστικής με το διπλασιασμό σε μέγεθος του Κέντρου Διανομής στη Γέφυρα Θεσσαλονίκης (από 22.000 τμ σε 40.000 τμ), που θα παραδοθεί τον Ιούνιο του 2022. Με την επέκταση αυτή το Κέντρο Διανομής, που αυτή την στιγμή εξυπηρετεί 63 καταστήματα θα έχει την δυνατότητα να εξυπηρετήσει πάνω από 120 σημεία.

Σε επίπεδο δικτύου, θα συνεχιστεί και φέτος η σταθερή ανάπτυξη του με πέντε νέα καταστήματα My Market, όσα άνοιξαν και το 2021, σύμφωνα με το πλάνο του κ. Παντελιάδη. Αντίθετα δεν προβλέπεται η δημιουργία νέου καταστήματος Cash & Carry.

Σήμερα η METRO ΑΕΒΕ διατηρεί 231 καταστήματα My market, 49 Metro Cash&Carry, ένα My market Speedy στην Κυψέλη (πιλοτικό κατάστημα για την ανάπτυξη του franchise) και 14 πρατήρια καυσίμων.

Franchise και Quick commerce

Ο κ. Παντελιάδης υπολογίζει πάντως στην ανάπτυξη του franchise με στόχο την επόμενη τριετία να λειτουργήσουν 86 καταστήματα και να φθάσουν σε δέκα χρόνια τα 290 καταστήματα.

Επίσης ο κ. Παντελιάδης τόνισε πως η MyMarket σχεδιάζει να επεκτείνει την συνεργασία που έχει ξεκινήσει με την Wolt για την διανομή προϊόντων της ενώ επίσης σχεδιάζει μέσα στην χρονιά να προχωρήσει σε πιλοτική δοκιμή του δικού της εγχειρήματος στον χώρο του quick grocery delivery, ορίζοντας, όμως, πως στόχος είναι οι παραδόσεις μέσα σε περίπου 1 ώρα από την στιγμή της παραγγελίας.

Προς δεύτερο κατάστημα στην Κύπρο

Σε ό,τι αφορά τη δραστηριότητα της εταιρείας στην Κύπρο, ο κ. Παντελιάδης ανέφερε ότι το κατάστημα χονδρικής πώλησης, Best Value για επαγγελματίες, που δημιούργησε η METRO στη Λεμεσό παρουσιάζει μια πολύ καλή πορεία, με μια αύξηση του τζίρου κατά 85% από την αρχή του χρόνου. «Αυτή τη στιγμή είμαστε πάνω από τον στόχο που είχαμε θέσει», είπε για το εγχείρημα της Κύπρου ο Παντελιάδης αποκαλύπτοντας πως ήδη αναζητείται χώρος για κατάστημα στη Λευκωσία.

Ψηφιακός μετασχηματισμός

Στο επενδυτικό πρόγραμμα της εταιρείας, τόνισε ο κ. Παντελιάδης περιλαμβάνεται και ο ψηφιακός μετασχηματισμός. Η εταιρεία έχει πραγματοποιήσει μια μεγάλη επένδυση σε IT, ύψους 6 εκατ. ευρώ σε συνεργασία με τη Vodafone, εγκαθιστώντας δίκτυο επικοινωνίας σε όλα τα σημεία από καταστήματα έως και γραφεία με οπτικές ίνες και δίκτυα 4G κα 5G για την επίτευξη απρόσκοπτης επικοινωνίας. Η συγκεκριμένη επένδυση ολοκληρώνεται το αμέσως προσεχές διάστημα

Ταμπλέτες για αποφυγή… ουράς

Ο κ. Παντελιάδης γνωστοποίησε επίσης πως για την καλύτερη εξυπηρέτηση στα καταστήματα θα τοποθετηθεί ταμπλέτα σε κάθε τμήμα, μέσω της οποίας θα μπορεί κάποιος πελάτης να εντοπίσει τις πληροφορίες που επιθυμεί για κάθε προϊόν και να κάνει την παραγγελία του, συνεχίζοντας τα ψώνια του χωρίς να περιμένει στην ουρά. Πρόκειται για ένα σύστημα που ταιριάζει με την «Generation Z», όπως είπε που δεν θέλει και πολύ την κοινωνική επαφή. Όταν η παραγγελία ολοκληρώνεται, ο πελάτης θα ειδοποιείται με γραπτό μήνυμα στο κινητό του και θα μπορεί να την παραλάβει. Το συγκεκριμένο σύστημα ξεκίνησε ήδη να εφαρμόζεται πιλοτικά σε δύο καταστήματα My market.

eshop

Σε ό,τι αφορά το eshop ο κ. Παντελιάδης σημείωσε πως οι πωλήσεις στο κομμάτι της λιανικής έχουν υποχωρήσει 20% απ’ τα υψηλά που επέτυχαν την περίοδο της πανδημίας. Αναγνωρίζοντας ωστόσο την χρησιμότητα του διαδικτυακού καναλιού, η METRO δημιούργησε φέτος και Β2Β eshop για την εξυπηρέτηση των πελατών στα καταστήματα Cash&Carry, όπου μπορεί κάποιος εκτός από το να καταχωρεί τις παραγγελίες του, να παρακολουθεί τα λογιστικά του στοιχεία.

Διαβάστε ακόμα:

Μείωση αντί κατάργηση του τέλους επιτηδεύματος στις σκέψεις της κυβέρνησης

Οργή της Άγκυρας μετά την «εκστρατεία» διεθνοποίησης της Αθήνας

Οι Έλληνες εφοπλιστές που πήραν το στοίχημα των 5 δισ. δολαρίων (pics)

Exit mobile version