Η κρίση στην αυτοκινητοβιομηχανία Άστον Μάρτιν βαθαίνει έπειτα από την ανακοίνωση της εταιρείας η οποία υποβάθμισε το outlook για τα κέρδη της, με αποτέλεσμα η μετοχή της να κάνει βουτιά 12%, αυτή την ώρα.

Στο ίδιο μήκος κύματος και τα ομόλογα της αυτοκινητοβιομηχανίας, καθώς φαίνονται οι ανάγκες της εταιρείας να προσελκύσει νέα κεφάλαια για την αντιστροφή της κρίσης, όπως αναφέρει το Bloomberg.

Η εταιρεία υπογράμμισε ότι είχε μία «πολύ απογοητευτική χρονιά» και πως αναμένει να επιτύχει προσαρμοσμένα κέρδη στο εύρος των £130 εκατ.-£140 εκατ. το 2019.

Τα κέρδη πέρυσι (2018) ήταν £247 εκατ. και οι αναλυτές ανέμεναν £196 εκατ. φέτος. Η μετοχή της βρίσκεται σε ελεύθερη πτώση (-12,5%), στις £455,70. Μάλιστα, σε σχέση με την αρχική δημόσια προσφορά της εταιρείας (IPO) στα τέλη του 2018, πρόκειται για απόκλιση 75%.

Η χρονιά κατέγραψε την εταιρεία ως την δεύτερη χειρότερη επίδοση όσον αφορά τις μετοχές της, στον δείκτη FTSE 350. Σε αντίθεση, η μετοχή της Ferrari το 2019 είδε άνοδο 70%.

«Είναι εκπληκτικό να βλέπεις πως η αξία της Αστον Μάρτιν έπεσε μετά την IPO», δήλωσε ο Μαξ Γουόρμπερτον, οικονομικός αναλυτής στο Λονδίνο. Ο Γουόρμπερτον ανέφερε ότι η ανάγκη άντλησης κεφαλαίων είναι είναι μεγάλη και ότι πιθανώς η εταιρεία να χρειαστεί συνεργασία με άλλο κατασκευαστή.

Η Άστον Μάρτιν δήλωσε την Τρίτη ότι θα αντλήσει πρόσθετη χρηματοδότηση τις επόμενες τέσσερις εβδομάδες, γεγονός που μπορεί να φέρει το συνολικό ανεξόφλητο χρέος της σε πάνω από 1 εκατ. λίρες.

Η Άστον Μάρτιν ταλαιπωρείται με χαμηλές πωλήσεις και ακόμα πιο χαμηλά κέρδη, καθώς δεν μπορεί να προσμένει σύντομα ουσιαστική ανάπτυξη, αφού το νέο της μοντέλο δεν θα βγει στις αγορές προς πώληση πριν από τα μέσα της επόμενης χρονιάς.

Ενώ η Άστον Μάρτιν έκανε πρόοδο μειώνοντας το απόθεμα, παραμένει «λίγο ψηλότερα από ότι θα θέλαμε», ανέφερε ο CEO της εταιρείας.

Παράγοντες όπως οι χαμηλές πωλήσεις, το Brexit και η το ράλι της στερλίνας τον Δεκέμβριο, δεν έχουν βοηθήσει την εταιρεία να επανέλθει στην κανονικότητα.